Gå til innhold

sAlnes`s E39 528i manuell sedan// Til salgs.


sAlnes
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, RemyNG skrev:

Meget bra :). Åssen er det og ettermontere webasto hvis det er det du gjør? 

Neida ettermonterer ikke :) Denne har webasto originalt men den som stod på var ødelagt så driver å skaffer meg ny. 

Ang. ettermontering av webasto så tror jeg ikke det er det verste. Tenkte tanken på forrige bilen. Men ville plukket alle slanger og ledninger fra en delebil. Blir fort dyrt om man skal kjøpe enkeltvis :) Er ikke mange slangene og ledningene som må kobles opp for å få liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei det hadde blitt og rive alt ut fra en delebil ja. Det gjør ting en god del billigere, må hva det blir til. Har defa på 523 så 535 kunne vurdert webasto på den. Men må oppgradere business radioen til 16:9 så det er muligheter og styre webastoen på skjermen med tanke på timer og sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RemyNG skrev:

Ja nei det hadde blitt og rive alt ut fra en delebil ja. Det gjør ting en god del billigere, må hva det blir til. Har defa på 523 så 535 kunne vurdert webasto på den. Men må oppgradere business radioen til 16:9 så det er muligheter og styre webastoen på skjermen med tanke på timer og sånt. 

Ja absolutt en fordel med navi. Men skal kunne styres fra orginal bussiness og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har litt jeg skal, skal ta ut hele interiøret og legge opp elnett til sete og memory, så navi elnettet og elnett for gardin i hatthylla. Så gjelder det bare og få tak på alle de 3 tinga til bilen og bare koble til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, RemyNG skrev:

Ja har litt jeg skal, skal ta ut hele interiøret og legge opp elnett til sete og memory, så navi elnettet og elnett for gardin i hatthylla. Så gjelder det bare og få tak på alle de 3 tinga til bilen og bare koble til

Det blir bra, morro med ekstra utstyr fra 90 tallet :D Du med v8 må jo ha litt utstyr 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått gjort litt smågreier siden sist. IMG_4337.JPG

Vevakselsensoren takket for seg. Og det er jo håpløst å kjøre uten, så det var rett ned på gs ved første anledning og skaffe seg en ny orginal så man slipper å bytte på en stund :) IMG_4338.JPG

Bare å begynne å demontere :) 

IMG_4339.JPG

Inn med ny sensor :) Så finish.

 

Så til den beste nyheten. Ny brukt webasto kom i posten. Fikk den billig siden tilstanden på den var uvisst. Hadde tatt ut den gamle i forveien og vasket slanger og sjekket at det var i ordenIMG_4340.JPG

IMG_4341.JPG

Inn med den nye :) IMG_4351.JPG

Etter mye testing fant jeg ut at røret fra tanken til pumpen er tett en plass, men fikk gitt den litt bensin utenom og den startet og gikk helt fint :D

Så må bare få fikset røret så kan jeg gå vinteren i møtet med varm bil :D 

En ganske hverdagslig update, så får de om det blir noe litt mer spennende på nyåret. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carlsius skrev:

Først av alt, dette har jo blitt en veldig pen E39. Liker det du har gjort med bilen :)

Og credz til deg for å fikse Webastoen. Leser veldig mange som klager over at den ikke fungerer men få som faktisk ordner det.

 

Da må jeg si tusen takk :D hjelper på med litt anerkjennelse for arbeidet man har gjort. Liker også å ha min egen stil på bilen. ikke facelift og  mtech som de fleste sverger til. Ikke at det ikke er kult men mange som har det. ;) 

Har man webasto så må den funke mener jeg haha :D Er jo helt genialt på vinteren og ikke minst bra for motoren som slipper kaldstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, salnes34 skrev:

Da må jeg si tusen takk :D hjelper på med litt anerkjennelse for arbeidet man har gjort. Liker også å ha min egen stil på bilen. ikke facelift og  mtech som de fleste sverger til. Ikke at det ikke er kult men mange som har det. ;) 

Har man webasto så må den funke mener jeg haha :D Er jo helt genialt på vinteren og ikke minst bra for motoren som slipper kaldstart.

Helt enig, kjedelig når tilslutt alle E39'er er prikk like med samme stylingen.

Webasto er absolutt gull på vinteren. Jublet som er galing når jeg fant ut at den faktisk fungerte i den nye E38 jeg kjøpte. Forventningene var ikke akkurat store til at den skulle fungere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Carlsius skrev:

Helt enig, kjedelig når tilslutt alle E39'er er prikk like med samme stylingen.

Webasto er absolutt gull på vinteren. Jublet som er galing når jeg fant ut at den faktisk fungerte i den nye E38 jeg kjøpte. Forventningene var ikke akkurat store til at den skulle fungere :)

 

Haha ja måtte inn å sjekke ut tråden din, så meget bra ut og når webasto funker er det jo helt gull :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lenge siden sist nå, og det skjer heller ikke så mye med bilen. Har hatt problem med kjølingen på bilen som den observante bimmers leser kanskje har fått med seg :PSå mye av den siste tiden har fått til feilsøking av det. Det er nesten ordnet, venter på en viskosekobling fra koed, og håper det blir siste brikken i puslespillet der.

Ellers kommer det veivhusventilasjon i posten samt litt små dill. Har og fått fatt i  utvendig speil med memory og autodim som også kommer snart. Så forhåpentligvis får jeg oppdatert litt mer.

Hva er vel en post i en tråd uten noen bilder? :P 

Har fått byttet isolasjonen under panseret. Gir litt nede inntrykk når man åpner opp.

Før:

IMG_4395.JPG

 

Etter:

IMG_4398.JPG

 

Fikk handlet litt på gs på black friday. nytt batteri og deler til kjøle problemet mitt. Ikke så spennende men høyst nødvendig haha.IMG_4383.JPGIMG_4384.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke så mye som skjer for tiden men tenkte jeg kunne skrive en liten oppdatering. :) 

Bilen har for det meste stått i garasjen grunnet kjøle problem. Fikk ikke luftet skikkelig pga. ødelagt webasto. Etter mye frem og tilbake så har jeg bare blendet den igjen og lagt det på hyllen en stund. :) 

Så over til det som er litt mer gøy. Har handlet inn innfellbare speil med autoblending og memory av @lagunilla her på forumet. Takk for fungerende speil :). De funket helt perfekt men var i feil farge og litt slitt så er smått begynt å slipe de med og ordne med noe lakk snart.

IMG_4516.JPGIMG_4517.JPG

Venter på et nytt speil en ny justeringsmotor og nye deksler så tror jeg at dette skal bli bra :) 

 

Noe jeg gleder meg til er lansering av g30 om 2 uker. Ikke fordi jeg skal ha ny bil men fordi min bil skal representere fjerde. generasjon 5 serie under lansering på Jæger i bergen. :D Må bare få skaffet meg noen orginal felger så skal jeg være klar.

Siden det da nærmer seg utstilling så tenkte jeg å rense mattene i bilen.

Alle mattene i bilen så slik ut:

IMG_4518.JPG

Etter en rens med damping og grundig støvsuging ble de seende slik ut:

IMG_4519.JPGIMG_4520.JPG

De fikk tilbake svart fargen og ser omtrent nye ut :D 

Nye litt blankere lykter har jeg skaffet. Har polert de litt og de blir montert nærmere utstillingen. :) IMG_4521.JPG

 

Det var det. God helg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...