Gå til innhold

sAlnes`s E39 528i manuell sedan// Til salgs.


sAlnes
 Share

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Skare1 skrev:

Fått gjort mye på kort tid, ja! Bilen ser mye bedre og "ordentlig" ut nå :) 

Takk for det :) Liker den litt "ordentlige" og orginale stilen. Har mye deler liggende så da går ting fortløpende :) Under 2 uker til godkjenning av senk, felg og eu kontroll nå. Må få brukt bilen snart haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsupdate! :D Har fått gjort litt med bilen i helgen. Følgende: bytte av lcm til lcm3 og us blink. Feste regnsensor etter ruteskift men dette må nok gjøres om igjen. Skiftet hjullager bak på ene siden da dette var synderen til abs lampen. Andre siden blir tatt på mandag.IMG_4145.JPG

 Nye modulen 😄IMG_4146.JPG

Ut med den gamle.

IMG_4147.JPG

Kode den nye til bilen og kode inn us.

IMG_4156.JPG

Ble ganske bra :D Hsr også fått liv i tåkelysene og grill i fangeren. Blir bedre bilder i lyset om ikke lenge.

IMG_4153.JPG

Fikk en liten gjennomsiktig dobbeltside teip i posten. Monterte men ble heller dårlig da jeg måtte av med den igjen da jeg presterte å feste sensoren skjeivt :( IMG_4154.JPG

Resultatet. Masse luftbobler. Så må bestille en teip til å prøve på nytt.

IMG_4171.JPG

Påbegynt hjullager skift. Av med mutterne til drivakselen.

IMG_4172.JPG

Viktig å kose seg med en liten matbit mens man styrer på :D:D 

IMG_4175.JPG

Av med gamle.

IMG_4176.JPG

På med nye :) 

 

Har litt tid denne uken så får se om det blir en retrofit. enten cruisecontrol eller navi. Updates kommer :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva må til for å få lcm3 til å fungere i preface bil??

har prøvd selv, men får ikke kodet den om til å fungere i min. blinlys og fjernlys fungerte ikke eter eg kastet inn lcm3 i min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, D.Toft skrev:

hva må til for å få lcm3 til å fungere i preface bil??

har prøvd selv, men får ikke kodet den om til å fungere i min. blinlys og fjernlys fungerte ikke eter eg kastet inn lcm3 i min..

Jeg bruker først å kode vinnr og og kmstand. Så bare kode den med ncs expert. Går med bmw scanner og. Les ut eprom fra den gamle modulen. plugg i lcm 3 og skriv inn eprom fra lcm2. Eller du kan bare ta deg en tur innom så kan jeg ordne det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, D.Toft skrev:

jeg la bare inn vin og km stand. tenkte ikke noe på å lese ut eprom for å så skrive den inn i nye.

eg prøver, om ikke eg får det til, SÅ vet eg kor du bor :P

Haha den er grei. Du får plinge på :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt helgen på en ganske omfattende retrofit. Nemelig navigasjon, DSP og telefon. :D Har fått tatt en del bilder så kanskje noe blir fristet til å gjøre det samme, eller ikke :P Det er egentlig rett fram og montere men tar så lang tid og man må ha tungen litt beint i munnen så alt blir riktig.Orker ikke lage noe DIY på dette da det er få som gidder å ettermontere navi. Men om noen skulle få lyst til å prøve så ka de sende en pm så kan jeg være behjelpelig med spørsmål osv. :) 

14614229_10153754772941856_1153260911_o.jpg14618751_10153754772956856_1169335623_o.jpg

Dette var utgangspunktet. Kjedelig armlene uten trekk frem funksjon og den kjipeste spilleren :/

DSC00007.JPG

DSC00001.JPG

Her er det meste av det som skal inn i bilen ;)  Også var det bare å begynne å plukke bilen i deler haha.

DSC00002.JPGDSC00003.JPGDSC00004.JPGDSC00005.JPGDSC00006.JPGDSC00009.JPG

Ut med gamle lednigsnettet til radioen.14646620_10153754772936856_883727471_o.jpg

Da var det gamle ute. Og nytt kommer inn :)

DSC00017.JPGDSC00018.JPGDSC00022.JPGDSC00025.JPGDSC00020.JPG

Nye lednigsnettet delvis inni bilen. Så da er det bare å trekke det ut til alle høytalere og frem til skjermen. Av ed hattehyllen for å komme til høytalere og plass for gps antennen. :)

DSC00010.JPGDSC00012.JPG

GPS antenne på plass :)DSC00014.JPG

Slått ut hullene til luftinntaktet til DSP subwooferen.

DSC00015.JPGDSC00019.JPG

Og ledniger til HØytelere bak lagt opp :) 

 

Så er det bare å kose seg videre, satt på plass alle boksene bak. Grunnen til alt ledningsrotet bak der er fordi alt er hentet fra en stasjonsvogn og da får jeg ca en halvmeter ekstra ledning som hoper seg opp :P DSC00023.JPGDSC00024.JPGDSC00026.JPG

Høytalerleding ut til dørene :) 

DSC00021.JPG

Kontakt til telefonen i armelenet :) 

 

Da er ting småelig begynt å komme på plass. :) Og den observante ser at navigasjonen fungerer :P 

DSC00027.JPGDSC00028.JPGDSC00029.JPGDSC00030.JPGDSC00031.JPG

Midkonsollen på plass og telefonen :D 

DSC00032.JPGDSC00033.JPG

 

Få på plass subben baki :)

DSC00034.JPGDSC00035.JPGDSC00036.JPG

Det var egentlig det. Så selfølgelig inn igjen med seter og rydde på plass alt :) Noen bilder av ferdig resultat.

DSC1.JPGDSC3.JPGDSC4.JPGDSC5.JPGDSC6.JPG

Da er det kun koding som gjenstår, skrive inn utstyret til bilen osv osv. :) DSC7.JPGDSC8.JPGDSC9.JPGDSC10.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Etik39 skrev:

Dette ble jo skambra! :D 

 

Takker :D 

 

4 timer siden, t06afre skrev:

Tenkte du noen gang på å hive ( kremt legge inn) en NBT enhet? Det skal vist være mulig

Har vært inne på tanken men for dyrt for meg foreløpig. Men du skal ikke se bort i fra at det skjer når jeg er ferdig på skolebenken :D 

3 timer siden, Gabz skrev:

Veldig bra! Morro med ettermontering av utstyr :) Hadde dog oppgradert til 16:9-spilleren.

Takker! :D Ja har det på to do listen men må komme over noe billig. Og en del andre prioriteringer først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...