sAlnes

sAlnes`s E39 528i manuell sedan

Recommended Posts

6 minutter siden, RemyNG skrev:

Nice upgrade 😁. Du mĂ„ komme med tilbakemelding pĂ„ det. Sitter Ă„ vurderer noe bilstein selv 

Takker :) Det blir en reveiw/tilbakemelding pÄ de nÄr kjÞreforholdene her i Bergen tillater det. Bilstein er jo kjent for kvalitet sÄ vi fÄr se. Stempelstangen foran pÄ b8 var hvertfall massiv!!

HĂžrt mye bra om coiloversen til bilstein og. Type b16/b14

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider
18 minutter siden, sAlnes skrev:

Ja har selv hÞrt at de har blitt bedre. Var fullnekt fra meg tidligere da jeg hadde 2 sett med bilstein som levde kun 8mnd selv om de var montert korrekt. Men tilbakemeldingen nÄ er at de er sÄpass bra. SÄ vurderer det selv med Eibach fjÊrer. 

SĂ„ venter spent 😊 er jo uansett en fin fin oppgradering. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider
3 minutter siden, RemyNG skrev:

Ja har selv hÞrt at de har blitt bedre. Var fullnekt fra meg tidligere da jeg hadde 2 sett med bilstein som levde kun 8mnd selv om de var montert korrekt. Men tilbakemeldingen nÄ er at de er sÄpass bra. SÄ vurderer det selv med Eibach fjÊrer. 

SĂ„ venter spent 😊 er jo uansett en fin fin oppgradering. 

Ja er ganske sikker pÄ st jeg har montert det riktig. Stod ikke noe i bruksanvisning om hvor mye du mÄtte vÊre. SÄ lenge det hÞyre/venstre feltet var innafor. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

TÞft med Bilstein! Kunne tenkt meg det eg og. Hadde vore interessant Ä sett pÄ bilen nÄr det var ferdig montert. Kanskje teke eit lite e39 treff?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider
2 minutter siden, mcbanan skrev:

TÞft med Bilstein! Kunne tenkt meg det eg og. Hadde vore interessant Ä sett pÄ bilen nÄr det var ferdig montert. Kanskje teke eit lite e39 treff?

Takk for det! Tror det skal bli brukbar hÞyde. Tenker Ä bruke bilen som en bruksbil pÄ sommerhalvÄret sÄ er ikke innteresert i subbing med passsjerer og sÄnt. :) 

Et e39 treff hadde vÊrt veldig stas Ä fÄ til, synd at vÊret pÄ vestlandet ikke alltid tillater det.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Fikk montert resten av senken her om dagen, fikk den utav garasjen i gÄr kveld. Og siden det overraskende nok har vÊrt en lengre periode med opplett i Bergen sÄ klarte jeg ikke Ä holde meg Ä mÄtte ut Ä prÞve en tur. :D 

En helt annen bil Ä kjÞre. Perfekt brukbar hÞyde, sitter som et skudd i alle svinger og man slipper Ä liste seg over alle ujevnheter og fartsdumper. Bilen er relativt stiv men ikke sÄ stiv at det blir ukomfortabelt. SÄ alt i alt veldig fornÞyd, ble akkurat den typen understell jeg var ute etter. Sportslig men samtidig brukbar og komfortabel. :D 

Fikk testet bremsene skikkelig i samme slengen og de stopper bilen greit for Ä si det sÄnn. Kjempe overkill men veldig tÞft og litt gÞyt nÄr man kjenner bra trÞkk fremover i setet ogsÄ. Bedre med litt bedre enn litt dÄrligere eller akkurat bra nok bremser.

Litt bilder av monteringen men dÄrlig med bilder av bilen pÄ bakken da det er mÞrkt nÄr jeg kommer hjem fra jobb. SÄ skal se om jeg fÄr knipset noe av hÞyden i helgen. :D 

Neste blir service pÄ motor og hive den pÄ eu kontroll. Da nÊrmer jeg meg klar for sesongen. :) 

24A0117D-885D-447C-8F94-D297955BA4CD.jpeg

712888DE-FE81-4FEE-9C72-BDB6780BD210.jpeg

D48E8DFC-67EA-4BCF-A67E-C781F2B17C43.jpeg

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Bilen skal pÄ eu kontroll i morgen. SÄ da ble det en liten tur i dag, mÄtte fÄ bilen bort til @kjelljakob97 som skal ta den pÄ eu. :) Tror den skal gÄ greit igjennom. Eneste jeg er bekymret for er senken og utslippene med m50 innsuget. Men bilen er frisk pÄ tomgang og ellers sÄ tror det skal gÄ greit.

SnÞdde godt i Bergen i dag, men bilen mÄtte ut uansett :) Kommer vel en oppdatering i morgen pÄ hvordan lappen blir. Style 32 felgene skal inn pÄ elektro diesel vest for Ä se om de kan dreie opp senteret til 74,1mm :) HÄper de fÄr det til og at jeg kan fÄ tatt de pÄ snart.

BE5033B5-0B8B-4F49-80FF-215A29FAFC32.jpeg

40831ACB-AD86-4044-85E0-7949D68F6F2D.jpeg

3F34FF04-7DD9-4F56-9DF0-806D1F00B34B.jpeg

0A529F4C-1330-4DD5-9716-411ABFA0F114.jpeg

779DB85A-3E6A-41D0-8379-E848B9A6F7A2.jpeg

Redigert av sAlnes

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider
47 minutter siden, stoltbmwelsker skrev:

Ville ikke bekymret meg for utslipp etter innsugbytte. 

Ja den virker veldig fin, sÄ da tar jeg det med knusende ro :) 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Som @Daniel. sier sÄ fÄr man noen ekstra ponnier. I statene er det veldig vanlig Ä gjÞre pÄ 328 og m3(s52). 3.5" lmm og Bigbore throttle body hjelper og pÄ. 

Jeg har btw sendt et ekstra gasspjeld jeg hadde liggende til oppboring. Spendt pÄ Ä se om de blir noe kvikkere i responsen. :) Den skal bli boret opp til 68,5mm og slippe igjennom 15% mer luft sÄ vi fÄr se :) 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre medlem for Ä legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nÄ

• Ser pĂ„ dette akkurat nĂ„   0 medlemmer