Gå til innhold

sAlnes`s E39 528i manuell sedan// Til salgs.


sAlnes
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, RemyNG skrev:

Nice upgrade 😁. Du må komme med tilbakemelding på det. Sitter å vurderer noe bilstein selv 

Takker :) Det blir en reveiw/tilbakemelding på de når kjøreforholdene her i Bergen tillater det. Bilstein er jo kjent for kvalitet så vi får se. Stempelstangen foran på b8 var hvertfall massiv!!

Hørt mye bra om coiloversen til bilstein og. Type b16/b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, sAlnes skrev:

 

Ja har selv hørt at de har blitt bedre. Var fullnekt fra meg tidligere da jeg hadde 2 sett med bilstein som levde kun 8mnd selv om de var montert korrekt. Men tilbakemeldingen nå er at de er såpass bra. Så vurderer det selv med Eibach fjærer. 

Så venter spent 😊 er jo uansett en fin fin oppgradering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RemyNG skrev:

Ja har selv hørt at de har blitt bedre. Var fullnekt fra meg tidligere da jeg hadde 2 sett med bilstein som levde kun 8mnd selv om de var montert korrekt. Men tilbakemeldingen nå er at de er såpass bra. Så vurderer det selv med Eibach fjærer. 

Så venter spent 😊 er jo uansett en fin fin oppgradering. 

Ja er ganske sikker på st jeg har montert det riktig. Stod ikke noe i bruksanvisning om hvor mye du måtte være. Så lenge det høyre/venstre feltet var innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mcbanan skrev:

Tøft med Bilstein! Kunne tenkt meg det eg og. Hadde vore interessant å sett på bilen når det var ferdig montert. Kanskje teke eit lite e39 treff?

Takk for det! Tror det skal bli brukbar høyde. Tenker å bruke bilen som en bruksbil på sommerhalvåret så er ikke innteresert i subbing med passsjerer og sånt. :) 

Et e39 treff hadde vært veldig stas å få til, synd at været på vestlandet ikke alltid tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk montert resten av senken her om dagen, fikk den utav garasjen i går kveld. Og siden det overraskende nok har vært en lengre periode med opplett i Bergen så klarte jeg ikke å holde meg å måtte ut å prøve en tur. :D 

En helt annen bil å kjøre. Perfekt brukbar høyde, sitter som et skudd i alle svinger og man slipper å liste seg over alle ujevnheter og fartsdumper. Bilen er relativt stiv men ikke så stiv at det blir ukomfortabelt. Så alt i alt veldig fornøyd, ble akkurat den typen understell jeg var ute etter. Sportslig men samtidig brukbar og komfortabel. :D 

Fikk testet bremsene skikkelig i samme slengen og de stopper bilen greit for å si det sånn. Kjempe overkill men veldig tøft og litt gøyt når man kjenner bra trøkk fremover i setet også. Bedre med litt bedre enn litt dårligere eller akkurat bra nok bremser.

Litt bilder av monteringen men dårlig med bilder av bilen på bakken da det er mørkt når jeg kommer hjem fra jobb. Så skal se om jeg får knipset noe av høyden i helgen. :D 

Neste blir service på motor og hive den på eu kontroll. Da nærmer jeg meg klar for sesongen. :) 

24A0117D-885D-447C-8F94-D297955BA4CD.jpeg

712888DE-FE81-4FEE-9C72-BDB6780BD210.jpeg

D48E8DFC-67EA-4BCF-A67E-C781F2B17C43.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal på eu kontroll i morgen. Så da ble det en liten tur i dag, måtte få bilen bort til @kjelljakob97 som skal ta den på eu. :) Tror den skal gå greit igjennom. Eneste jeg er bekymret for er senken og utslippene med m50 innsuget. Men bilen er frisk på tomgang og ellers så tror det skal gå greit.

Snødde godt i Bergen i dag, men bilen måtte ut uansett :) Kommer vel en oppdatering i morgen på hvordan lappen blir. Style 32 felgene skal inn på elektro diesel vest for å se om de kan dreie opp senteret til 74,1mm :) Håper de får det til og at jeg kan få tatt de på snart.

BE5033B5-0B8B-4F49-80FF-215A29FAFC32.jpeg

40831ACB-AD86-4044-85E0-7949D68F6F2D.jpeg

3F34FF04-7DD9-4F56-9DF0-806D1F00B34B.jpeg

0A529F4C-1330-4DD5-9716-411ABFA0F114.jpeg

779DB85A-3E6A-41D0-8379-E848B9A6F7A2.jpeg

Endret av sAlnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @Daniel. sier så får man noen ekstra ponnier. I statene er det veldig vanlig å gjøre på 328 og m3(s52). 3.5" lmm og Bigbore throttle body hjelper og på. 

Jeg har btw sendt et ekstra gasspjeld jeg hadde liggende til oppboring. Spendt på å se om de blir noe kvikkere i responsen. :) Den skal bli boret opp til 68,5mm og slippe igjennom 15% mer luft så vi får se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...