Gå til innhold

sAlnes`s E39 528i manuell sedan// Til salgs.


sAlnes
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Ikke dum den oppgraderinga. Rart at ikke flere bytter til e60 lagre når de må bytte gående lagre. Kjekt å slippe spacere på 32'ene da. 

Ja skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det før og hvorfor det ikke er en mer vanlig oppgradering. Men ble uansett veldig bra :) Spacere i fjord var bare risting og drit så godt å bli kvitt de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daniel. skrev:

Komplett E60 lager eller bare navet? Syns jeg leste at man måtte ha E39 lager å montere det i E60 nav. Mulig det var bak?

Foran kommer lageret komplett og er identisk med e39 lageret foruten om litt ned dreid nav. Bak har e60 og e39 samme delenr på lager. Navet og er identisk men igjen så er navet dreid ned på e60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sAlnes skrev:

Foran kommer lageret komplett og er identisk med e39 lageret foruten om litt ned dreid nav. Bak har e60 og e39 samme delenr på lager. Navet og er identisk men igjen så er navet dreid ned på e60.

Så man kan bare gå å kjøpe komplette lagre fram og bak til E60 og sette de på E39? 

Hadde tenkt å gjøre det neste gang eg kjøpte meg E39 men var ikke helt sikker på hvilke deler som trengtes da det ble nevnt litt forskjellig der eg leste :)

Uansett en lur oppgradering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daniel. skrev:

Så man kan bare gå å kjøpe komplette lagre fram og bak til E60 og sette de på E39? 

Hadde tenkt å gjøre det neste gang eg kjøpte meg E39 men var ikke helt sikker på hvilke deler som trengtes da det ble nevnt litt forskjellig der eg leste :)

Uansett en lur oppgradering!

Jepp er plug and play :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen timer med opplett og halvveis tørre veier i dag så da ble det en god luftetur :) Litt spontan tur så dårlige mobil bilder men la gå. Får ta bedre en annen dag.

Uansett deilig å få prøvd den skikkelig etter vinterens oppgraderinger og sommerfelger. 

D75BF191-6BB7-45DA-9FA6-4CD49FB2B9EA.jpeg

4870B0AC-0C25-42ED-983E-7CA9D4C94FEF.jpeg

27368DBA-31E2-4329-B4D5-F09798FE91D0.jpeg

D473CAC7-F0CF-459E-B17D-A4A87747501E.jpeg

E4BA0148-4B21-47E7-B18F-521B3F10DC9B.jpeg

9130F31C-F7C6-44E9-8328-E457F3878C5B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.4.2018 at 2.26, Daniel. skrev:

Så man kan bare gå å kjøpe komplette lagre fram og bak til E60 og sette de på E39? 

Hadde tenkt å gjøre det neste gang eg kjøpte meg E39 men var ikke helt sikker på hvilke deler som trengtes da det ble nevnt litt forskjellig der eg leste :)

Uansett en lur oppgradering!

 

On 5.4.2018 at 6.03, sAlnes skrev:

Jepp er plug and play :) 


lager er nøyaktig samme delene på e6x og e39 :P
så spiller ingen rolle bak om man bruker fra e39 eller e6x
foran er det jo komplett som dere vet så det er jo bare å skru :P

bak må vel egentlig bare selve navet byttes.

har hatt store planer om dette selv men hjulagrene mine er enda bra så har ikke trengt å gjøre noe enda xD
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Freakshow skrev:

 


lager er nøyaktig samme delene på e6x og e39 :P
så spiller ingen rolle bak om man bruker fra e39 eller e6x
foran er det jo komplett som dere vet så det er jo bare å skru :P

bak må vel egentlig bare selve navet byttes.

har hatt store planer om dette selv men hjulagrene mine er enda bra så har ikke trengt å gjøre noe enda xD
 

Det stemmer :) Men når alle 4 må byttes så er det bare å kjøre e60 lagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, sAlnes skrev:

Det stemmer :) Men når alle 4 må byttes så er det bare å kjøre e60 lagre.

det skal jeg :P
ikke at ejg har store behove for det men hvis jeg skulle hatt nye felger så slepper jeg tenke på at navet på felgene gjerne må borres xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lite aktivitet her, bilen har gått knirkefritt de 3000km den har gått siden den ble ferdig ombygget i vinter med diverse. :D Den blir egentlig bare brukt og vasket, og jeg gidder ikke gjøre noe særlig med den før til høsten igjen.

Tenker å spare litt penger å se om jeg kan få til noe hellakkering i vinter. Orginal lakken begynner å bli slitt etter 283 000km så er nok på tide. Fikk tatt noen bilder sammen med @kjelljakob97 sin nye 320i i dag. Begge bilene er vasket og klar til 10 timers tur på onsdag så det blir bra :) 

DSC00001.JPG

DSC00002.JPG

DSC00003.JPG

DSC00005.JPG

DSC00006.JPG

DSC00007.JPG

DSC00011.JPG

DSC00012.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen ned til Risnes unnagjort. Ikke mer å si enn at det var en kjekk tur og at den gikk veldig problemfritt med tanke på bilene. :)  1000km tur/retur

 Merker det var litt risting ved nedbremsing i hastigheter over 120 så noe må gjøres der :)  Men blir ikke gjort noe med før i vinter sånn foreløpig.

 

EA2B9406-DCA0-4C3B-9A24-65B334454A00.jpeg

9CC476BB-2933-4543-9F31-465AB50B6CA8.jpeg

5F4D14C1-4E1B-44D7-BC88-31942A83B3BC.jpeg

BC084C5D-2F72-42BD-9BCC-738542C2399B.jpeg

Endret av sAlnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Lenge siden sist, bilen har blitt brukt hver dag til jobb siden sist jeg la ut innlegg. Men er kommet til det punktet at jeg har lyst å selge bilen. Interessen har falt litt i fra og behovet for en litt høyere og mer praktisk bil er blitt større. Har vært lærerike 2 år med bilen og mye er gjort. Litt vemodig men sånn er det.

Det siste jeg gjorde nå før den legges ut på finn var å bytte pakninger på girkasse, oljeskift og filter, og fikset servotronic. Så nå er bilen tipp topp teknisk.

De som har fulgt med på tråden vet hva den har av utstyr og modifikasjoner men kan oppsummere litt om noen nye stikker innom og kanskje har lyst på ny bil.

Ombygd til manull

m5 bremser

bilstein b12 senk(ikke godkjent, men har papir på hjulstilling og senk)

Motor med m50 innsug, s50 lmm, afe belg, oppboret gasspjeld. Byttet toppakning og alt i kjølesystem 2017.

style 32 felger fra e38. E60 hjullager rundt om for å få de til å passe

El seter med minne, el ratt, navigasjon,dsp, multi ratt, skinn midtkonsoll armlene og b stolper, sol gardin

Sikkert mye mer, bare å ta en titt i tråden.

Negativt: Lakken bærer preg av 20 år og snart 300k på telleren. små riper og parkeringsbulker rundtom. Begynt å komme litt rust på skjermer foran men ellers er den veldig bra for rust. Fluid film behandlet under 2018.

Pris 70k/bud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...