Gå til innhold

320 problemer HJELP


timsvang
 Share

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt problemer med ujevn og fattig gasspådrag, bilen går dritt. Etterhvert fikk jeg problem med tomgangen, den var trøblete å starte. Hørtes ut som den startet på 3 sylindre.

Etter en diagnose på billia kom de frem til at registerkjedet måtte byttes, dette byttet jeg og problemet var bedre, men ikke borte. Den starter ofte lettere, men er ofte som beskrevet over. At bilen drar ujevnt og dårlig er der fortsatt og jeg blir gal av alle mulige problemene på en såpass lite kjørt bil!!

Om det er noen som har noen tanker, tips eller erfaringer setter jeg stor pris på å høre!! Leser mye om det her og det virker som det kan være hva som helst.

Registerkjede og oljebytte + filter ble gjort for 1 uke siden.

Coiler ble byttet før dette på garanti + tennplugger.

 

BMW 320i E92 2009, N43. 84000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke luftmengdemåler som fjusker? Siden går ujevnt og dårlig gasspådrag. Coiler og tennplugger hadde du byttet så... Om du har sportsluftfilter(sånn oljete greier) har dette også ofte destruktiv effekt på lmm. Jeg har ikke peiling på om lambdasonden også kan ha noe å si, men ikke umulig ettersom slik du beskriver. Dog skal motoren fyre på alle fire om det er noe av det over..

 

Edit: På en Mercedes jeg hadde fikk jeg litt samme problem som deg. Ene coilen var røke, så den byttet jeg. LMM byttet jeg. Samt at pakningen på "silen" før(eller etter) gasspjeldet(hvis det er det det heter) var gåen(!!!), litt av en feilsøkingsjobb.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, har du fått orden på problemet? 

Har samme bilen selv, kan være problem med dyser, hvis ikke kan det også være en feil med en Vanos, hvis ikke de ble byttet med registerkjedet? 

Har også forekommet at det har vært feil med solenoide ventilene som styrer oljetrykket til vanosene, disse kan være vanskelige å kontrollere, mener at BMW verkstedet for testet disse med  Diagnose tester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Kristoffer.K skrev:

Hei, har du fått orden på problemet? 

Har samme bilen selv, kan være problem med dyser, hvis ikke kan det også være en feil med en Vanos, hvis ikke de ble byttet med registerkjedet? 

Har også forekommet at det har vært feil med solenoide ventilene som styrer oljetrykket til vanosene, disse kan være vanskelige å kontrollere, mener at BMW verkstedet for testet disse med  Diagnose tester. 

Hei, både ja og nei. Har du noen av de samme problemene? De mente at de vanosdreva ikke behøvde å byttes siden de ikke var slitt. Men om det er feil med dyser, burde det ikke slått ut på en diagnose?

 

Etter en tur fra drammen-bærum-drammen så har bilen utrolig nok gått bedre i det siste. Aner ikke hva som skjer her ass.

 

Takk for svar og tips gutta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt de samme problemene nei. Man for ikke alltid feilkoder når det er noen feil med disse. Man kan utføre en missfire test med tester som kan gi deg en indikasjon om at det er en feil. Men har den ikke motorfusk kan du utelukke det. Setter en knapp på vanos, ikke nødvendigvis vanos drevene men mulig en solenoide ventil som "henger" litt. 

Disse styrer jo oljetrykket til vanosenhetene, og skulle en av de være defekte vil du få nedsatt effekt. Kan kansje være lurt å få sjekket disse. Håper det ordner seg 😉

 

Endret av Kristoffer.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...