Gå til innhold

Federal himalaya piggdekk??


gk740ia
 Share

Anbefalte innlegg

Ett kjapt Google søk og de ble slaktet i 2008 av NAF sin test. De kom på siste plass.

Ellers så fikk de dårlig karakter hos tyrereview.co.uk også. Dette er av vanlig folk. 

Så for min del er det ikke sjans at jeg noensinne hadde kjøpt de.

Hvorfor ikke kjøpe litt bedre dekk selv om det koster 2-5k ekstra? Det er veldig lite penger totalt sett, da får de beste dekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er d jo lenge siden 2008 og tenker at noe har skjedd på 8 år. Rart at GS selger mye av disse dekkene hvis de er så dårlige, men jeg velger å prøve de. Blir jeg ikke fornøyd så blir d vel nye premiumdekk neste år på X5en :-)

Stod forresten piggfrie ikkepremiumdekk på X6en når jeg kjøpte den i fjor og de fungerte utmerket i vinter. Bor i mellom Harstad og Narvik hvor vinteren er veldig variert så får testet på all slags føre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har kjørte med disse (i piggfri variant) på E53 og nå på E70. Dekkene er helt greie. Jeg synes de er litt dårlige på hardt/glatt (isete), men på slikt underlag er det vel bare pigger som gjelder.

Men OK på våt asfalt og tilsvarende forhold.  Men jeg prøver stort sett å kjøre etter forholdene og vet at jeg ikke har de beste dekkene under meg. Gått fint til nå og krysser fingra for at det forsetter slik:-)

Jeg testet faktisk mine oppover på E70'en i Vassumbakken (veldig bratt bakke) ved Årungen (Follo) forrige helg når snøen kom for avgjøre om jeg skulle ha nye eller ikke. Det gikk helt fint begge veier og jeg bestemte meg for å slite ut disse.

Men når disse er slitt ut så skal jeg nok oppgradere til noe i høyere pris klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fxslin skrev:

Jeg har kjørte med disse (i piggfri variant) på E53 og nå på E70. Dekkene er helt greie. Jeg synes de er litt dårlige på hardt/glatt (isete), men på slikt underlag er det vel bare pigger som gjelder.

Men OK på våt asfalt og tilsvarende forhold.  Men jeg prøver stort sett å kjøre etter forholdene og vet at jeg ikke har de beste dekkene under meg. Gått fint til nå og krysser fingra for at det forsetter slik:-)

Jeg testet faktisk mine oppover på E70'en i Vassumbakken (veldig bratt bakke) ved Årungen (Follo) forrige helg når snøen kom for avgjøre om jeg skulle ha nye eller ikke. Det gikk helt fint begge veier og jeg bestemte meg for å slite ut disse.

Men når disse er slitt ut så skal jeg nok oppgradere til noe i høyere pris klasse.

Det er bare unnskyldningene til en som har kjipet på dekkene, og kjøpt billig dekk.

Skikkelig piggfri henger like godt som pigg, inntil du får våt is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Det er bare unnskyldningene til en som har kjipet på dekkene, og kjøpt billig dekk.

Skikkelig piggfri henger like godt som pigg, inntil du får våt is. 

Det er godt mulig og jeg mener de kun er ok, ikke noe mer :-)  Og det er vel derfor jeg skal oppgradere når disse er utslitte.  

Selv om jeg registrerer at enkelte tester tilsier at dyreste ikke alltid er best på variert føre (jeg baserer dette kun på det jeg kan lese meg til).   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fxslin skrev:

Det er godt mulig og jeg mener de kun er ok, ikke noe mer :-)  Og det er vel derfor jeg skal oppgradere når disse er utslitte.  

Selv om jeg registrerer at enkelte tester tilsier at dyreste ikke alltid er best på variert føre (jeg baserer dette kun på det jeg kan lese meg til).   

Det stemmer, f.eks Hankook har gjort det skarpt i endel nyere tester :)

Prøvekjører Michelin piggfritt i regi av Bimmers i år, og sålangt meget imponert over hvordan de oppfører seg på underkjølt regn. Vi har faktisk enda ikke sett snø her nordpå, for å svare han over her som lurte på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...