Gå til innhold

Min første E39 😃


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, sveigis skrev:

Liker å lese hva du gjør med denne bilen.

Det at du tar tak ,redder en vanlig e39 er gøy.

Er sikker på du vil få stor glede av denne fremover.:).

Jeg så at Tore var sint og fustrert over tilstanden på bilen når du begynte og plukke på den.

Desverre er vel det sånn at de fleste eldre biler har noen "smutthull"  når enn plukker litt .

Derfor er jeg ikke overasket over noe lenger gennerelt med eldre Bmwer .

Så igjen,dette du gjør nå har du igjen for og du kan kose deg med 523en din lenge.:).

Hei Jan :-D 

Ja jeg ble frustrert som fy da jeg så disse hullene i gulvet. Men nå blir de uansett tettet igjen :wink: Fikk beskjed i går kveld at det ene hullet er ferdig sveiset :-) Han som gjør jobben er bare en ung lærling og det hele blir gjort veldig enkelt da jeg ikke har råd til at han gjør det proft. Det blir bare sveisa på plater over hulla og påklint rustfjerner fra undersiden samt rustbeskyttende understellsmasse så det ikke synes. Sikkert ikke ideelt, men sånn må det bare bli siden jeg sliter økonomisk. Hele jobben, (rusthulla i gulv, bakerst på ene kanalen, samt lakkering der jeg har pussa bort rust) får jeg gjort for 3500 kr, inkl leie av verkstedet bilen står og bruk av utstyret han trenger for å få jobben gjort. Men han har sagt at jobben blir gjort så bra han kan ut i fra de ressursene han besitter. Så lenge det er tettet igjen og holder i noen år, så er jeg fornøyd. Dette er jo bare en bil jeg kommer til å ha maks et par år, kanskje fire dersom jeg får den gjennom en eu-kontroll til, så det er greit :-D Den skal uansett ikke kostes på all verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter bare her og er abstinent 😖

Venter og venter på at bilen skal bli ferdig sveisa, men synes tiden går sirup 😖

Uansett, jeg fikk tak i et ratt som ikke er så slitt og grått som det jeg har i bilen nå, samt et armlene som kan skyves fremover og det betalte jeg 350 spenn for 😃

Så til bildet av frontlykten; Er det noen som har eller vet om slike preface frontlykter med hvit blink UTEN angeleyes ?

Kall meg rar og sær, men synes xenon og angeleyes er stygt som juling 😖 Fint å se på i mørket, men i dagslys ser ikke slike lys ut i måneskinn 😂😂😂 Nei jeg elsker at lykter ser "analoge" ut 😜 Blir litt det samme som å sette inn Husmorvinduer i ei stavkirke 😂 Men det er meg da, gammaldags og fæl 😜

IMG_9232.JPG

IMG_9231.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Sitter bare her og er abstinent 😖

Venter og venter på at bilen skal bli ferdig sveisa, men synes tiden går sirup 😖

Uansett, jeg fikk tak i et ratt som ikke er så slitt og grått som det jeg har i bilen nå, samt et armlene som kan skyves fremover og det betalte jeg 350 spenn for 😃

Så til bildet av frontlykten; Er det noen som har eller vet om slike preface frontlykter med hvit blink UTEN angeleyes ?

Kall meg rar og sær, men synes xenon og angeleyes er stygt som juling 😖 Fint å se på i mørket, men i dagslys ser ikke slike lys ut i måneskinn 😂😂😂 Nei jeg elsker at lykter ser "analoge" ut 😜 Blir litt det samme som å sette inn Husmorvinduer i ei stavkirke 😂 Men det er meg da, gammaldags og fæl 😜

IMG_9232.JPG

IMG_9231.PNG

Helt enig med lyktene!🙌🏻 Synes bilen skal ha den stil fra årstallet den ble laget. Har selv akkurat skaffet meg lykter med hvit blink til fordel for angel eyes som stod på😄👍🏻

Har en kompis med hvite preface lykter 300+ frakt skal han ha. Men justeringspinnene er knekt.

Endret av salnes34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, salnes34 skrev:

Helt enig med lyktene!🙌🏻 Synes bilen skal ha den stil fra årstallet den ble laget. Har selv akkurat skaffet meg lykter med hvit blink til fordel for angel eyes som stod på😄👍🏻

Har en kompis med hvite preface lykter 300+ frakt skal han ha. Men justeringspinnene er knekt.

Smart gjort 👍

Ja jeg er skrudd sammen sånn at jeg synes vanlige lykter er penest 😉

Hadde lyktene vært i orden så hadde jeg kjøpt dem tvert, men ønsker å kjøpe lykter som er 100% 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Bimmerlorris skrev:

Smart gjort 👍

Ja jeg er skrudd sammen sånn at jeg synes vanlige lykter er penest 😉

Hadde lyktene vært i orden så hadde jeg kjøpt dem tvert, men ønsker å kjøpe lykter som er 100% 😉

Ja skjønner, er egentlig en smal sak å bytte de justeringspinnene. Pinnene selges billig på ebay :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, salnes34 skrev:

Ja er slike, byttet selv på mine for 2 uker siden :) Veldig enkel jobb og ligger sikkert massevis av diy/"how to" på hvordan du bytter rundtom på nettet.

Jeg ser ut til å få noen tilbud på facebook, så vil se an det først :-D Dersom det ikke blir noe av så kan jeg sikkert kjøpe disse lyktene til kompisen din :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Jeg ser ut til å få noen tilbud på facebook, så vil se an det først :-D Dersom det ikke blir noe av så kan jeg sikkert kjøpe disse lyktene til kompisen din :-D 

Den er grei,send meg en pm enten her eller på facebook :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tennbrikket skrev:

Håper dette er en sen aprilspøk, neida smaken er heldigvis delt den :P

He he he, nei det er overhode ikke noen aprilspøk :-D Jeg synes det hvite kupelyset er stusselige greier, så hvorfor ikke sprite opp tilværelsen litt med farger ? :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...