Gå til innhold

F32 428i Xdrive


The Quark
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innom som gjest i dette forum og lest litt rundt om alle de flotte bilene dere steller så pent med.
Jeg byttet min E92 325i med en F32 428iX for ikke lenge siden og tenkte legge ut litt info om den her.

Nå må jeg bare advare fra starten av at jeg nok ikke kommer til å være så veldig aktiv her inne da jeg fra i høst har status som student, så hverken tid eller penger strekker til å gjøre så meget med bilen. Planen er å holde bilen original, så lenge jeg er fattig student i alle fall...

Noen betraktninger E92 vs F32. Jeg må si jeg er litt skuffet over styrefølelsen i "nybilen", nå har denne variabel sportsstyring, noe E92en min ikke hadde, så noe kan jo ligge der.

Men styrefølelsen er merkbart slappere i nybilen, nå strammes den litt opp om man beveger seg inn på SPORT-programet, men fremdeles savner jeg følelsen fra gammelbilen.
Nå gikk jeg jo fra rekkesekser til firer med turbo, så man har jo egentlig ikke anledning til å klage, men FY som jeg savner lyden i gammelbilen! Selv til firer å være må jeg ærlig talt si at motorlyden når den står å går på tomgang er begredelig, det er ikke mye lyd, men den lille lyden som er der er en forfærdelig stygg rakklelyd. Det er ingen tvil om at dette er en "bruk og kast" bil, kommer aldri bli noen klassiker eller samleobjekt med firerturbo! På den andre siden er det ingen tvil om at det lille turboaggregatet fungerer! Jeg ble positivt overrasket over hvor kvikk den føles over stort sett hele registeret.

 

Ellers er det nærmest selvsagt en nydelig bil å kjøre, jeg er også veldig fornøyd med designendringene BMW har gjort fra E92 til F32. I mine øyne er dette det lekreste BMW leverer i dag.

Beklager at jeg for tiden ikke besitter så meget med bilder, men jeg skal prøve å få til noen nye. Bare jeg finner meg en ledig helg jeg kan ta høstvoksingen.

Utstyrsliste for de som er interessert i slikt:

Standard Equipment

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
563 Lights Package Lichtpake

Options

1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung
2PL 19"m Lt/aly Wheels Double Sp. 442m/ 19"m Lm Raeder Doppelspeiche 442 M
2TB Sport Automatic Transmission Sport-automatik Getriebe
2VL Variable Sports Steering Variable Sportlenkung
230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge
258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften
3AG Backup Camera Rueckfahrkamera
3L8 Exterior Parts In Aluminium Satined Exterieurumf. In Aluminium Satinier
302 Alarm System Alarmanlage
322 Comfort Access System Komfortzugang
337 M Sport Package M Sportpaket
4AD Interior Alum. Lengthwise Fine Interieurl. Alu. Laengsschliff Fein
4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar
4DL High.trim Fin. Black High-gloss Akzentleisten Schwarz Hochglaenzend
4NE Blow-by-heater Blow-by-heizer
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory
465 Through-load System Durchladesystem
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer
493 Storage Compartment Package Ablagenpaket
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent
5AS Driving Assistant Driving Assistant
5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung
5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. Aktive.geschw.reg.+stop&go Funkt.
5DL Surround View Surround View
5DP Park Assistant Parkassistent
502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
521 Rain Sensor Regensensor
522 Xenon Light Xenon-licht
524 Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose
6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf
6AE Teleservices Teleservices
6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services
6AN Concierge Services Concierge Services
6AP Remote Services Remote Services
6AR Internet Internet
6NR Apps Apps
6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon
6UH Traffic Information Traffic Information
6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf.
609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
610 Head Up Display Head-up Display
654 Dab Tuner Dab Tuner
688 Harman/kardon Surround Sound System Harman/kardon Surround Sound System
698 Area-code 2 Area-code 2
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate
8SM Vin, Visible From Outside Fahrgestellnummer,v.aussen Sichtbar
8TG Anti-theft System Diebstahlsicherung
8TH Speed Limit Info Speed Limit Info
842 Cold Climate Version Kaltland-ausfuehrung
850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export
853 Language Version English Sprachversion Englisch
885 Swedish / On-board Documentation Schwedisch / Bordliteratur

59_1150987683.jpg

 

Fant et bilde til fra når jeg hentet bilen. Gammelbilen E92 i bakgrunnen.

 

 

MS9B5525.jpg

Endret av The Quark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra bensin rekkesekser til diesel sekser (fra E46 til F10) og på tomgang er lyden en klar nedtur..., men ved god akselerasjon er lyden helt topp. Min er utstyrt med variable krengningsstabilisatorer (229 Dynamic Drive) og det gjør at styrefølelsen er fantastisk! Stor og tung bil i forhold til E46'n, men null krenging i svinger og sterk motor gjør at jeg får herlig go-cart følelse ved aktiv kjøring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Gratulerer med meget flott coupe! Igjen.

Hvordan føler du kvaliteten på interiøret er ifht gammelbilen? 

Hadde du orginalpotta på 325n? Hadde orginalpotta et år og det var rimelig stille, hørte mest lyd fra motoren, og er ikke akkurat der den fine lyden var. Med performance eksos ble det noe helt annet! Tar meg selv ofte i å ha nede vinduene for å høre mer 

Spent på interiørbilder og bakenden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.10.2016 at 19.30, Gorg skrev:

Gratulerer med meget flott coupe! Igjen.

Hvordan føler du kvaliteten på interiøret er ifht gammelbilen? 

Hadde du orginalpotta på 325n? Hadde orginalpotta et år og det var rimelig stille, hørte mest lyd fra motoren, og er ikke akkurat der den fine lyden var. Med performance eksos ble det noe helt annet! Tar meg selv ofte i å ha nede vinduene for å høre mer 

Spent på interiørbilder og bakenden :) 

Takk for det!

Tja hva skal man si på interiørkvaliteten da? Mulig jeg ikke husker nøyaktig hvordan gammelbilen var, men jeg sitter med et inntrykk at plastikken i dashbordet gav et bedre kvalitetsinntrykk i gammelbilen. Jeg synes overflaten i plastikken på nybilen er i godlaget grov, om du skjønner hvor jeg vil. I tillegg er displayet til AC-reguleringen glanset, dette synes jeg gir et billig "jappse" look. Det er mulig jeg er i overkant pesimist her nå, men jeg liker heller ikke måten de har plassert idrive-skjermen på. Det ser nesten ut som de etter å ha designet et flott dashbord kom på at de hadde glemt at der skulle være en skjerm, og bare kastet inn en. Men slik er det dessverre for de fleste bilmerker i dag virker det som. Jeg synes det er mye penere slik som det var gjort i gammelbilen der skjermen var integrert i dashen og man fikk fine linjer i interiøret. Dørlommene er et annet kapittel, de er veldig praktiske i nybilen da de er designet for å kunne ha drikkeflasker liggende der, men det var mye penere i gammelbilen der du har en lomme som du klapper igjen slik at dørsiden flukter hele veien ned. Så kort oppsummert: Jeg synes ikke interiøret står i stil med prislappen (800k nybilpris), jeg lurer på hva interiøravdelingen til BMW har drevet på med i årene etter E9x modellene ble sluppet.. Nå høres jeg nok ut som en gammel grinebiter, men jeg må bare få understreke at til tross for, i mine øyne, mangler, er jeg veldig fornøyd med bilen totalt sett.

 

Hadde originalpotte på gammelbilen ja. Enig i at det ikke var mye lyd, kjørte selv med vinduet nede med mye pådrag for å få et lite inntrykk av sekserlyden, men tok meg aldri til å bytte potta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kjenner at jeg ikke kommer til å klare å leve med høyden på denne bilen så fryktelig mye lenger (Ut vinteren går vel bra).

Ser jo nesten ut som en X4. Skrekk og gru!

Er det noen som har tips til moderat senk som ikke ødelegger komforten?

Jeg ønsker egentlig ikke at bilen skal bli noe stivere enn den er nå da det blir forferdelig ukomfortabelt på disse elendige veiene vi har (mulig jeg også har blitt litt mer voksen med årene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! La den vokse litt på deg, så blir man ganske glade i de ettervhert ;) Kunne tenkt med å gjort noe med høyden på min selv, men samtidig er det deilig å ikke tenke på hvor lav bilen er hele tiden. Eksosen finnes det løsninger for i hvert fall! 

Bilen er kjøpt i Moss i hvert fall ser jeg, så tipper Østlandet ett sted? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gorg skrev:

Hvor holder du til? Siden du skriver om bilinord i tråden om flushing

Jeg holder til ute på Andenes, ytterst i havgapet i Vesterålen.

 

3 timer siden, olenikolai skrev:

Gratulerer med ny bil! La den vokse litt på deg, så blir man ganske glade i de ettervhert ;) Kunne tenkt med å gjort noe med høyden på min selv, men samtidig er det deilig å ikke tenke på hvor lav bilen er hele tiden. Eksosen finnes det løsninger for i hvert fall! 

Bilen er kjøpt i Moss i hvert fall ser jeg, så tipper Østlandet ett sted? :) 

Stemmer at bilen er kjøpt i Moss, men det er enkelt forklart med at disse bilene ikke finnes som bruktbiler i nord.
Sparte over 200k på å kjøpe den 2 år gammel, og det sa studentlommeboken min var greit...

Så jeg tok lett den turen til Moss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.12.2016 at 15.49, Gorg skrev:

På Ainness :D 

Ser til Andenes fra hjembygda når jeg er der. Er vel ikke akkurat det store bmw miljøet der ute? :) 

Såpass ja, senjaværing altså...

Ikke det helt store miljøet her ute nei. Her som mange andre plasser i landet, begynner det å komme veldig mye BMW på veiene, det er jo nærmest blitt den nye "folkebilen", men vi med "særinteresse" er i veldig mindretall her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...