Gå til innhold

F32 428i Xdrive


The Quark
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innom som gjest i dette forum og lest litt rundt om alle de flotte bilene dere steller så pent med.
Jeg byttet min E92 325i med en F32 428iX for ikke lenge siden og tenkte legge ut litt info om den her.

Nå må jeg bare advare fra starten av at jeg nok ikke kommer til å være så veldig aktiv her inne da jeg fra i høst har status som student, så hverken tid eller penger strekker til å gjøre så meget med bilen. Planen er å holde bilen original, så lenge jeg er fattig student i alle fall...

Noen betraktninger E92 vs F32. Jeg må si jeg er litt skuffet over styrefølelsen i "nybilen", nå har denne variabel sportsstyring, noe E92en min ikke hadde, så noe kan jo ligge der.

Men styrefølelsen er merkbart slappere i nybilen, nå strammes den litt opp om man beveger seg inn på SPORT-programet, men fremdeles savner jeg følelsen fra gammelbilen.
Nå gikk jeg jo fra rekkesekser til firer med turbo, så man har jo egentlig ikke anledning til å klage, men FY som jeg savner lyden i gammelbilen! Selv til firer å være må jeg ærlig talt si at motorlyden når den står å går på tomgang er begredelig, det er ikke mye lyd, men den lille lyden som er der er en forfærdelig stygg rakklelyd. Det er ingen tvil om at dette er en "bruk og kast" bil, kommer aldri bli noen klassiker eller samleobjekt med firerturbo! På den andre siden er det ingen tvil om at det lille turboaggregatet fungerer! Jeg ble positivt overrasket over hvor kvikk den føles over stort sett hele registeret.

 

Ellers er det nærmest selvsagt en nydelig bil å kjøre, jeg er også veldig fornøyd med designendringene BMW har gjort fra E92 til F32. I mine øyne er dette det lekreste BMW leverer i dag.

Beklager at jeg for tiden ikke besitter så meget med bilder, men jeg skal prøve å få til noen nye. Bare jeg finner meg en ledig helg jeg kan ta høstvoksingen.

Utstyrsliste for de som er interessert i slikt:

Standard Equipment