Gå til innhold

F32 428i Xdrive


The Quark
 Share

Anbefalte innlegg

Nå, The Quark skrev:

Såpass ja, senjaværing altså...

Ikke det helt store miljøet her ute nei. Her som mange andre plasser i landet, begynner det å komme veldig mye BMW på veiene, det er jo nærmest blitt den nye "folkebilen", men vi med "særinteresse" er i veldig mindretall her.

Ikke helt, men Kvæfjord. Ser vel ikke akkurat Andenes, men Andøya er veldig synlig.

Fattern er en del der ute på jobb, så om du ser en M550D F11 så er det sikkert hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
27 minutter siden, The Quark skrev:

Leker med macro. Føler det blir litt begrenset hva man klarer komponere med en 100mm macro på interiør, kanskje bestille en 60mm macro i tillegg?

MS9B7901.jpg

MS9B7892.jpg

Kommer deg langt med 50mm 1.4 feks. Trenger du makro? Da er jo behovet å komme ca 10cm nært og da blir ting svært stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gorg skrev:

Kommer deg langt med 50mm 1.4 feks. Trenger du makro? Da er jo behovet å komme ca 10cm nært og da blir ting svært stort. 

Du sier noe der. Jeg har vurdert 35mm 1.4 som et "allround" objektiv. Mulig det også kan brukes til interiørbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

85mm på begge. Kommer passe nært da, og med 100 mm makro kan du jo flytte kameraet lengre unna om det er for nært.

Men hva er det du vil oppnå med et 60mm makro som du ikke får til med 100? 

50mm har normalt 0.45 m fokusgrense

Si ifra om jeg skal fjerne bildene

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, The Quark skrev:

Du sier noe der. Jeg har vurdert 35mm 1.4 som et "allround" objektiv. Mulig det også kan brukes til interiørbilder.

Viktig spørsmål, er det fullformat eller cropfaktor du bruker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, The Quark skrev:

Fullformat. 5Dmk3.
BTW. Svinbra det bilde med turtelleren i fokus!
 

Takk, ble reposta av Bmw på instagram 😃

Ikke værst, bruker selv mkII, funker fortsatt utrolig bra, mangler bare litt nye finesser. 

Hva annet av objektiv har du? 100mm 2.8L er vel makroen. Hadde jeg før, men ble brukt altfor lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gorg skrev:

Takk, ble reposta av Bmw på instagram 😃

Ikke værst, bruker selv mkII, funker fortsatt utrolig bra, mangler bare litt nye finesser. 

Hva annet av objektiv har du? 100mm 2.8L er vel makroen. Hadde jeg før, men ble brukt altfor lite

Canon 100mm 2.8 macro, Sigma 24mm 1.4 Art, Canon 24-105mm f4, Canon 70-200 2.8 IS, Canon 100-400 4.5-5.6 IS mk2
Definitiv 70-200 som er favoritten, for det første er den skarp som fy, i tillegg kan den brukes til nesten alt tenkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 70-200 når jeg fotgraferte på Glimtkamper, og den var rå! Men bruken ble mindre og jeg ønsket heller 50 1.2L, 35 1.4L. 

Er du yrkesfotograf, ei seriøs samling? 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Gorg skrev:

Hadde 70-200 når jeg fotgraferte på Glimtkamper, og den var rå! Men bruken ble mindre og jeg ønsket heller 50 1.2L, 35 1.4L. 

Er du yrkesfotograf, ei seriøs samling? 👌🏻

Nei det er nok på hobbybasis. Lider dog av "må ha ordentlig verktøy" syndromet til tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, The Quark skrev:

Nei det er nok på hobbybasis. Lider dog av "må ha ordentlig verktøy" syndromet til tider...

Skjønner den. Har hatt ei lang liste med objektiv, men har "bare" tre nå. 16-35 2.8 L II, 85 1.2 L II og 200 2.8L. 

For å få det mer komplett vil jeg ha en 50mm, men usikker på hva. Canon 50 1.4 USM eller Sigma sin Art. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gorg skrev:

Skjønner den. Har hatt ei lang liste med objektiv, men har "bare" tre nå. 16-35 2.8 L II, 85 1.2 L II og 200 2.8L. 

For å få det mer komplett vil jeg ha en 50mm, men usikker på hva. Canon 50 1.4 USM eller Sigma sin Art. 

Har ingen erfaring med noen av de 50mm, så kan ikke hjelpe deg der, men det jeg kan si er at Sigma har truffet meget bra med de siste Art-serien. 24mm 1.4 som jeg har, er langt billigere enn Canon sin egen og på toppen av det hele er den hakket skarpere enn Canon sin egen! En kompis hadde Canon sin, kjørte en side by side test, som endte med at han solgte sin Canon og kjøpte Sigmautgaven med penger til overs. Selv venter jeg i spenning på test av Sigma 24-70mm 2.8 med stabilisator. Canon sin (dog uten stabilisator) ligger på ca. 19 000,- Blir spennende å se hvor Sigma legger seg prismessig på denne og om de kommer nært kvaliteten til Canon sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både 50 1.4 og 50 1.2L :) 

men hørt mye bra om ART serien til Sigma. Langt dyrere enn 50 1.4, men langt opp til 50 1.2L også. Syntes at sistnevnte var veldig soft på f1.2-2.0. 

Men er ikke uten grunn at de kalles Nifty Fifty 😃 Veldig kjekk allround på fullformat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gorg skrev:

Har hatt både 50 1.4 og 50 1.2L :) 

men hørt mye bra om ART serien til Sigma. Langt dyrere enn 50 1.4, men langt opp til 50 1.2L også. Syntes at sistnevnte var veldig soft på f1.2-2.0. 

Men er ikke uten grunn at de kalles Nifty Fifty 😃 Veldig kjekk allround på fullformat

Men da vet du i allefall hva Canon sin er god for. Jeg ville lånt/leid eller testet Sigma sin hos en forhandler for sammenlignig.
Om man skal stole på testene som ligger hos thedigitalpicture, så ser Sigma sin Art mye skarpere ut enn Canon 1.4.
Sjekk ut denne: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=115&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=941&CameraComp=453&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=0

 

Legg musen over bilde for å bytte til Sigma-objektivet...

Endret av The Quark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...