Gå til innhold

Frodes E46 M3 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, andreaskarm skrev:

Dette blir bra :-) 

Takk :)

11 timer siden, Fahad skrev:

Må si jeg er imponert over alt arbeidet du legger ned i denne bilen, ser utrolig bra ut så langt 

Takk for det, hyggelig å høre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på kantene fra Ewheelworks.. Det er over 7 mnd siden jeg bestilte..... :-k Så de bør være perfekte når de kommer!

Fant ut at jeg måtte prøve Hartge'ne på bilen. Tror de kan kle bilen godt. :) 

31493416633_8fa4dd92d7_b.jpg

Meeen, jeg må ha bredere kanter og så har jeg lyst å sandwich montere de sånn som han under har gjort.

IMG_4188.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Frode D skrev:

Venter fortsatt på kantene fra Ewheelworks.. Det er over 7 mnd siden jeg bestilte..... :-k Så de bør være perfekte når de kommer!

Fant ut at jeg måtte prøve Hartge'ne på bilen. Tror de kan kle bilen godt. :) 

31493416633_8fa4dd92d7_b.jpg

Meeen, jeg må ha bredere kanter og så har jeg lyst å sandwich montere de sånn som han under har gjort.

IMG_4188.jpg

Syns Hartge felgene kledde bilen bedre enn bbs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hva menes med og sandwich montere? At senter står bak kanten?

Hartge hjulene der er en av mine absolutte favoritter. Er på utkikk etter slike selv til e36en.. Men virker til og vere sjelden vare.

Sandwich mount betyr at du har kant - senter - tønne. Av det jeg har skrudd på av felger har jeg bare vært borti at BBS RS har vært sandwich mount. Mulig jeg tar feil, men ser for meg at du må ha en form for flens på baksiden av senteret for å kunne kjøre sandwich mount. Jeg har hvertfall sjekka opp litt vedrørende futuraene jeg har og de er visstnok farlige å sandwich mounte uten modifisering. Disse kommer original med bakmontert senter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bmwgreg90 skrev:

Syns Hartge felgene kledde bilen bedre enn bbs.

 

1 time siden, Freakshow skrev:

enig at Hartge felgene kledde bilen bedre :o og go for sandwich!

 

Ja, muligens. Får variere litt :P

1 time siden, Skulebollen skrev:

Hva menes med og sandwich montere? At senter står bak kanten?

Hartge hjulene der er en av mine absolutte favoritter. Er på utkikk etter slike selv til e36en.. Men virker til og vere sjelden vare.

Jepp, stemmer. 17 eller 18"? Tror det ligger begge deler tilsalgs på stanceworks nå.. :)

52 minutter siden, sv90 skrev:

Du får det til hver gang frode 👍pent! 

Takker :D

48 minutter siden, HalvorK skrev:

Sandwich mount betyr at du har kant - senter - tønne. Av det jeg har skrudd på av felger har jeg bare vært borti at BBS RS har vært sandwich mount. Mulig jeg tar feil, men ser for meg at du må ha en form for flens på baksiden av senteret for å kunne kjøre sandwich mount. Jeg har hvertfall sjekka opp litt vedrørende futuraene jeg har og de er visstnok farlige å sandwich mounte uten modifisering. Disse kommer original med bakmontert senter. 

Ja, uten noe spor for å legge kanten i så er det ikke forsvarlig. Men i mitt tilfelle må jeg dreie ned foran på senteret for å lage spor til kanten. Hvis du ser på den E39'en over så er det gjort på de, har snakket med eieren. :)  Kanten på disse er rimelig tykk, så bør være uproblematisk å dreie ned til bunnen av hullet til skruehodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, diohrvik skrev:

Første gang på bimmers på noen uker. Ville se mer av e46n mår jeg fant den på instagram, plutselig kom jeg på det gamle forumet. Kan ikke si jeg ble skuffet😃 Godt å se noen fremdeles lager gode forum tråder, med god tekst og bilder. Flott bil, og flott stil🙂 OEM+ funker alltid.

Takk for det. Blir litt mer utfyllende info her enn på instagram. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Sitér


Jasså ? Jag skall ju köra vanliga staggered 4" banor från http://www.Iclair.de, dem hade blanks som dem kunde modifiera innerdiametern på då mina OZ turbo har lite mindre diameter än tex bbs RM/RS. (ca 2-3mm mindre i radie)
Det jobbiga är dock om man vi ha vanliga banor, dvs inte custom så finns dem endast modellanpassade upp till 2" ALU och radinox, allt över det är vanliga 30-håls bbs banor dem säljer, vilket jag tycker är fel utav både tex felgenfuchs och splitrimdesign att säga att dem passar rakt av.

Kunne nok bestilt der også, men jeg ville bruke noen som hadde målene fra før..

-

Monterte Eonon mediaspilleren her om dagen, førsteinntrykket er veldig positivt. Digg med Dab+ radio og navigasjon, samt bluetooth streaming. Mye for pengene!
32529534276_2e9052fa8f_b.jpg

Mikrofon montert så diskret som mulig
32570325845_56fcf49308_b.jpg

Dab+ antenne montert så lite synlig som jeg klarte. Fornøyd med den.
31726600344_f6ea7e99c8_b.jpg

Etter å ha låst nøklene inne i bagasjerommet to ganger fant jeg ut at det var best å montere en bryter for bakluken.  :stupid:  Må bruke nøkkelen siden CSL-luken ikke har bryter til å åpne med.
31726603604_b162b059dd_b.jpg

Og så kom endelig fjærbeina mine. Disse har lenger stempel tilpasset air cups og 16k Swift spring og hjelpefjærer. Air cups er kjøpt fra stanceparts.com og gir 50mm løft når det trengs.  8) 
32448300641_4a024be07a_b.jpg

Med Electronic Damper Control installert
32447831881_42c17029a9_b.jpg

Resultatet
31758510313_ec5fcce3ff_b.jpg
32417757382_2e39f76114_b.jpg

Første test på video
https://vimeo.com/201432168

 

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...