Gå til innhold

Frodes E46 M3 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

Etter mye frem og tilbake med valg av bil så hadde jeg egentlig endt opp med to valg, E92 M3 eller bestille ny F36 420i. Men så begynte jeg å se på E46 M3 og kom over en ombygd M3 som ikke var langt unna der jeg bor som jeg aldri hadde sett før (!). Prøvekjørte den og ble egentlig frelst, så da gjenstod det egentlig bare å bli enig om pris. :mrgreen: Føler at jeg får mye mer "bang for the buck" med denne kontra E92 M3. Tenkte å lage en tråd for å dokumentere det jeg evt. gjør med bilen.

Bilen er opprinnelig en 320i fra 1999, som er godkjent bygget om til 2002 M3 med motor og drivverk som var gått 70.000km ved ombygging. Av en eller annen grunn ble instrument satt til 0km når bilen var bygget om, så dette viser nå ca 33.000km (mens reell km er ca 103.000km). Ønsket egentlig ikke SMG, men etter å ha prøvd det litt syns jeg det var gøy. :love:

Kort om bilen:
- Lemansblå lakk
- Cinnamon interiør
- SMG
- Milltek eksos (godkjent i vognkort)
- Bilstein coilovers (godkjent i vognkort)
- Diverse carbon-deler

Bilen har noen flere "feil" enn jeg forventet så dette skal utbedres i løpet av vinteren. Bla. er interiøret litt mer slitt enn jeg forventet og termostaten er mest sannsynlig låst åpen da temperaturen ligger litt lavt ved rolig kjøring.

Planene er ikke helt bestemt enda, utenom nye felger og coilovers da de ikke går noe særlig lavere enn det som er nå. Har også lyst å bytte ut CSL-luken med en original eller en som ser lik ut som original. Syns det ser renere ut uten "listen" til skiltlys og knapp. Er heller ikke så glad i carbon, så det er mulig de detaljene blir lakkert blank sort.

Litt bilder:
29660225885_f6e8a93a60_k.jpg

29033713534_9c3ca23fb5_k.jpg

29578895761_7ab92ff9af_k.jpg

29033709994_370bd3095b_k.jpg

29660220205_36d35a84e1_k.jpg

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HalvorK skrev:

:love:

:kose:

4 timer siden, carlhaakon skrev:

Nydelig bil! SMG er ikke så ille som alle skal ha det til :)

Nei, det syns ikke jeg heller. Og så er det mulig å bygge om til manuell om det skulle skjære seg totalt.

3 timer siden, bmwgreg90 skrev:

Hahahahaha. "det jeg evt. gjør med bilen". Den var god! Alle vet du kommer til å gjør en god del med den:P

Hehe, litt blir nok gjort ja :)

3 timer siden, danskiii skrev:

Gratulerer med "ny" grombil! Skal ha meg en slik jeg og etter hvert som huslånet forsvinner :P Følger spent med!

Takker! Dette er min første M-bil og det er helt noe annet enn feks. 335i som jeg hadde. :)

3 timer siden, Gabz skrev:

Gratulerer med nydelig bil! Ventet på tråd siden jeg først så den poppe opp på instagram :) 

Takk for det!

3 timer siden, williamwiers skrev:

Følger med her :) blir leppen fjernet/byttet ut? Faller ikke i smak hos meg ihvertfall

Leppen skal av, jeg liker ikke den typen leppe heller. Men det blir nok ikke gjort før jeg har fått brukt bilen litt. Nå nyter jeg bare finværet og kjører bilen. :) Det er mulig det kommer en annen variant av leppe i vinter

2 timer siden, osteper skrev:

Nydelig bil!

Leppa faller absolutt i smak her! :) Men om den blir eller ei får nesten Frode bestemme selv! :lol: 

Takker! :)

1 time siden, Gabz skrev:

Personlig liker jeg generelt ikke leppe med mindre bilen er skamlav :P Også er E46 mye cleanere uten.

Det er litt smak og behag. Jeg liker lepper som går litt mer i ett med fronten enn en som er klistret på under.

4 minutter siden, Daniel80 skrev:

Pen bil! Gratulerer! :D 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med pen M3!:-D Har sett denne noen ganger når den har vært på finn, ser ut som en veldig bra ombygd bil samt veldig pen kombinasjon når det kommer til eksteriør/interiør! Om jeg ville byttet CSL luken mot orginal vet jeg ikke, synes CSL følger linjene til bilen, men dette er helt klart en smaksak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...