Gå til innhold

Frodes E46 M3 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Gorg skrev:

Begynner å bli lite igjen å gjøre nå Frode?

Tsssss. Du hakkje draget. 

Ja, min uoriginale tok inn mye vann til batteribrønn. Kom av og til en liten skvett med original også, selv med CSL-pakning, men kun i sånn OBS-varsel vær. Kanskje det hadde hjulpet med finjustering, men solgte bilen så kjapt etter montering. :P Frode får være prøvekanin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, EspenBimmer skrev:

Syntes 18" blir litt lite, spesielt foran. Ellers må jeg si du skriver om fasit på hvordan e46 m skal se ut 😊

OEM luke gjorde baken 100%

Takk for det. Størrelse er vel en smakssak, men det blir nok litt annerledes med riktige dekk og finjustere høyde og camber. Syns begge deler er fint men 18" blir mye mer aggressivt som kler buene mye bedre.

6 timer siden, Gorg skrev:

Absolutt best med OEM CSL!

Leser at mange sliter med passformen på replica, og dermed lekker det vann inn :o 

Begynner å bli lite igjen å gjøre nå Frode?

Nå var passformen veldig bra på den luken jeg hadde, og bagasjerommet var helt tørt. Så det var i grunnen listen bak som gjorde at jeg valgte å kjøpe original.

Tja, har vel alltids litt planlagt. Frontleppe, lakke litt detaljer blank sort, Eonon Navi, høyttalere, grenrø og kanskje Sportster CS stoler.

Air cups og nye dempere foran er også på listen.

Og så tenkte jeg å prøve Chrome grill og sideriller, så kan jeg bytte om jeg føler for det. :)

2 timer siden, Thundercoil skrev:

Tsssss. Du hakkje draget. 

Ja, min uoriginale tok inn mye vann til batteribrønn. Kom av og til en liten skvett med original også, selv med CSL-pakning, men kun i sånn OBS-varsel vær. Kanskje det hadde hjulpet med finjustering, men solgte bilen så kjapt etter montering. :P Frode får være prøvekanin. 

Satser på det går seg til, den sitter hvertfall jevnt og fint rundtom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, hsd skrev:

Vurdert recaro pole position i egen farge? hadde passa bra med resten av cinnomon interiøret siden du har det allereie.  :) (er vell de som sitter org i csl også?)

chrome grill blir ett bra løft.

seats1308231857.jpg

Det bildet der har jeg lagret på PCen, så har tenkt på de også. Bør prøvesitte begge deler og vurdere det. Fordeler med CS er at de kan justeres mye mer. Blir uansett i cinnamon utførelse. :)

Men det koster penger så får se om det blir utsatt til neste vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da var det på tide med en update igjen. Fikk et Focal frontsett av dama til jul, så tenkte på montere dette. Men det var ikke rett frem med Harman Kardon stereoen. Det begynte med at jeg skulle finne ut om det var best å koble Crossoveren til bass eller diskant/mellomtone - og med litt googling var ikke denne forsterkeren veldig glad i uoriginale høyttalere (subbene er 2 ohm, mellomtone/bass 3 ohm og diskant 4 ohm om jeg husker riktig).

Så da ble det handlet inn til resten av bilen også. Følgende er installert:
- Focal PS 130F (foran)
- Focal PS 165F (bak)
- Polk Audio DB692 (brukt til subber)
- Alpine PDR-V75 5-kanals forsterker
- Diverse kabler og automatsikring
- Eonon 6150 navi/spiller (ikke kommet i posten enda)

Jeg tok ikke så mye bilder av kabeltrekking osv, da dette er relativt kjedelig. Men her er noen bilder jeg tok underveis.

Kjøpte inn "blanking plate" fra CSL for å ha et utgangspunkt til diskantene, skjærte hull og limte inn festene.
32172748726_36d6f5f4f7_b.jpg

Høyttalere med adaptere montert, samt litt lyddemping for å hindre vibrasjon.
32062164252_43a080a08e_b.jpg

Når dørtrekkene var av folierte jeg listene (de er montert fra baksiden....) - litt usikker på om jeg liker denne folien, så det er mulig jeg bytter til sort blank senere.
31400533823_fbed55e666_b.jpg
32172746486_53992fae32_b.jpg

Polk DB692 vs original. Valgte disse da de går ned til 30hz og jeg ikke vil ha en løs subkasse i bagasjerommet. Målet er å få ren og fin lyd, ikke noe dB-drag greier...
32172744276_c946c7d7b8_b.jpg
32062159302_ea9f6aedc1_b.jpg
32172742756_9d4a9ee82f_b.jpg

Tok ikke noen bilder av høyttalerene bak, men det var ikke akkuratt god plass til 6,5" der. Det gikk akkuratt.
Trakk nye ledninger til alle høyttalere og signalkabler også selvfølgelig.

-

Har lagt opp alt til air cups også, sånn at det er klart når de nye demperene kommer.

Ny ramme til å montere Eonon-spiller, samt USB for lading av mobil og bryter til air cups.
32062160992_1b6cecaa46_b.jpg

Kompressor, relé og gauge på plass (mye kabler...)
32062158482_c443e27ce7_b.jpg

Laget en ramme for å få festet forsterker, samt montere ventil. Det ble også lagt lyddemping under.
32062155102_73a3eaa483_b.jpg

Ferdig resultat:
31369697914_8341a5880b_b.jpg
32092335791_3104c8950b_b.jpg
31400522803_210458b376_b.jpg

Slanger er også trukket frem til hjulhusene foran, så nå venter jeg bare på nye dempere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid digg med litt bedre lyd, spesielt en plass hvor en tilbringer så mye tid :)

Må si meg enig med at folien på dørtrekket ikke passet helt, men vet jo aldri før en prøver :)

Er det vanlig med krom på girspak og rundt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, danskiii skrev:

Alltid digg med litt bedre lyd, spesielt en plass hvor en tilbringer så mye tid :)

Må si meg enig med at folien på dørtrekket ikke passet helt, men vet jo aldri før en prøver :)

Er det vanlig med krom på girspak og rundt? 

Det er helt sikkert. :)

Folien ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder, men den er kanskje et hakk for lys..

Ja, det er originalt på SMG. Det finnes en sort girkule som er veldig lik som originalt, så kanskje den hadde vært passende ilag med sort blank folie og evt. børstet folie over krommen rundt skinnbelgen.. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Frode D skrev:

Det er helt sikkert. :)

Folien ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder, men den er kanskje et hakk for lys..

Ja, det er originalt på SMG. Det finnes en sort girkule som er veldig lik som originalt, så kanskje den hadde vært passende ilag med sort blank folie og evt. børstet folie over krommen rundt skinnbelgen.. :-k

ja var det jeg også tenkte, det ble litt lyst, men bilder kan jo lyve ja :)

Ville peøvd meg på litt PS for å se. I mine øyne så har den krommen ingenting å gjøre i bilen din, altfor øyefang og litt rart blandet med den børsta folien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns da e heilt utruleg kor clean alle dei oppgraderingane dine blir. Bevise berre nok ein gang at ein aldri trenge å gå bananas i Rieger-katalogen (litt lite aktuelt i 2017, kanskje :lol:) for å få ein skamflott bil :D

I likheit med dei andre karane oppi her so har eg og litt blanda følelsa angåande fargen på folien, men du får no bestemma sjøl ke du lika best. I værste fall so e da berre å røska da av og prøva med ein anna farge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal PS130 Flax jeg også har. Ble litt modding av høyttalerkasser og mye lyddemping også. Veldig fornøyd med det frontsettet :) Likte det også mye bedre enn H/K i 330en. Må gjerne lage en oppdatering på hvordan det spiller med Eonon, som jeg også vurderer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Skulebollen skrev:

Utrolig detaljert og pent arbeid som vanlig her :)

Du har ikke vurdert den sorte versjonen av folien du legger nå? ( Rekner med du har 3m brushed? )

Takk! Har sett på den folien, men hele tanken med dette var å matche de børstede leppene som kommer på ACS'ene. Så vil helst ikke ha masse forskjellige børsta farger på bilen..

11 timer siden, danskiii skrev:

ja var det jeg også tenkte, det ble litt lyst, men bilder kan jo lyve ja :)

Ville peøvd meg på litt PS for å se. I mine øyne så har den krommen ingenting å gjøre i bilen din, altfor øyefang og litt rart blandet med den børsta folien :)

De ser veldig hvite ut på bilder, de ser mer grå ut i virkeligheten. 

Er enig i den, får se hva jeg gjør med det. :)

11 timer siden, RF91 skrev:

Syns da e heilt utruleg kor clean alle dei oppgraderingane dine blir. Bevise berre nok ein gang at ein aldri trenge å gå bananas i Rieger-katalogen (litt lite aktuelt i 2017, kanskje :lol:) for å få ein skamflott bil :D

I likheit med dei andre karane oppi her so har eg og litt blanda følelsa angåande fargen på folien, men du får no bestemma sjøl ke du lika best. I værste fall so e da berre å røska da av og prøva med ein anna farge :) 

Takk for det, kjekt med sånne tilbakemeldinger. :) Er veldig fan av OEM+ stilen.

Folien får bli der en stund, så får jeg se hva som skjer utover våren.

10 timer siden, williamwiers skrev:

Flott update :) likte løsningen på tanken baki! 

Tror sort blank hadde blitt meget bra på interiørlistene ;)

Takk for det. Har ikke noe hjulbrønn å plassere tanken i, så da er det en grei plassering. Må ha plass til bagasje når jeg reiser til utlandet.

10 timer siden, Gabz skrev:

Ble bra det :) Veldig viktig med god lyd!

Takker!

5 minutter siden, Thundercoil skrev:

Focal PS130 Flax jeg også har. Ble litt modding av høyttalerkasser og mye lyddemping også. Veldig fornøyd med det frontsettet :) Likte det også mye bedre enn H/K i 330en. Må gjerne lage en oppdatering på hvordan det spiller med Eonon, som jeg også vurderer. :) 

Høres bra ut. H/K er ok, men det henger ikke med om man skrur litt opp på volumet.

Kan skrive litt erfaringer når jeg har fått alt koblet opp, men har jo ikke koblet det opp mot original spiller så kan ikke sammenligne så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...