Gå til innhold

Frodes E46 M3 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, awt skrev:

Det gikk fort(?) :)

Hva er planen videre?

Gjorde visst det.. :P litt usikker enda, men noe litt nyere hvertfall.

5 timer siden, AndeRsen94 skrev:

Felgene ble drit bra ! Gleder meg til og se mer av de på bilen :) 

Synes jo det er litt synd du skal selge den , men satser på det dukker opp noe nytt !

Takk for det. Felgene vokser på meg hver dag. Så skal få dekk på de og se hva jeg tenker :)

3 timer siden, Fahad skrev:

Synd at du selger denne bilen, Frode. Men jeg er ganske sikker på at du kommer enda sterkere tilbake :)

Man må ofre noe for å komme videre, sånn er det av og til :)

3 timer siden, bmwgreg90 skrev:

Tipper Frode har en M bil i tankene. Enten M2 eller M4?😎

Ingen av de to. Får se hva jeg ender opp med. :roll:

 

-

 

Kjøpte litt service-deler for en stund siden. Har byttet plugger og veivhusventilasjonen idag. Sistnevnte var nok på tide da den var datert til 2002. Det var ikke mye dritt inni den, men godt å få byttet uansett. Pluggene såg heller ikke så gamle ut, men greit å bytte de med jevne mellomrom uansett. Olje, nivåføler, bunnpannepakning og en slange til kjølesystemet skal taes senere.

34087405781_cdc1135402_b.jpg34087406231_ed30b619d2_b.jpg

Nå holder jeg på å fjerne limrestene og farge opp igjen dørtrekket foran.

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Frode D skrev:

Har helt glemt å oppdatere her.

Bilen ble levert bort for å få laget litt mer plass innvendig i hjulhusene bak. Planen var å prøve å få gjort dette uten å lakkere opp igjen, men det lot seg ikke gjøre. Pga en svær steinsprut og litt andre merker valgte jeg å lakkere opp igjen begge sidene på bilen (forskjerm, dør, bakskjerm, ramme rundt vindu og sideskjørt). :shock:

Grill på panser og nederste del av diffuser er også lakkert blank sort nå.

34213189365_90264e32fc_b.jpg34055598352_831fbfd089_b.jpg

Har fått spons av Auto Finesse så gleder meg til å teste ut mer av produktene deres, hadde mye fra før av også. Etter lakkeringen gikk jeg over resten av bilen med en 3-stegs polering fra Auto Finesse som heter Revitalize. Dette var utrolig greit å jobbe med og resultatet ble meget bra. Det som var nylakkert gikk jeg over med fineste polering etter noen uker. Etterpå ble det lagt på Power Seal som blir brukt som en base, og så har jeg en voks som heter Illusion som skal brukes til utstilling osv. Den har mye glans, men kort holdbarhet.

Litt bilder etter polering. mangler en skikkelig photoshoot enda...

34213189745_bbd2910985_b.jpg34055603062_ba86155557_b.jpg34172217996_08f317d52a_b.jpg34172216546_ba2ac7baca_b.jpg

De børsta kantene kom nå i uka også, så fikk montert ACS sammen igjen. Planen var å lakke senter i matt sølv, og jeg tenkte at "Frozen silver" må jo være greit. Det jeg ikke visste var at den fargen har litt grønt/blått i seg så nå ser det ut som sølv i enkelte lys og babyblå i annet lys... :wae:

34213425295_68647c0302_b.jpg34082534881_1e24855acb_b.jpg

 

Sånn ellers så ser det ut som at bilen blir lagt ut for salg i Juni, etter turen til Østerrike. :stupid:

320k slik den står nå, med enten RS2 eller ACS. (CSL-felger og Bilstein coilovers følger selvsagt med). Kan også gå billigere med sistnevnte oppsett for de som ikke liker så lave biler. :)

Hva slags pris snakker vi med coilovere å csl da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frode D skrev:

Tenkte 300 med CSL og Bilstein.

Okay.. Da er vel 320 bedre deal om man uansett får med bilstein og csl hehe har hatt lyst på M3 igjen lenge nå siden vi kjøpte leilighet for litt over et år siden... Ble ennå mer sugen når jeg så den Lindgren har på finn nå. MEN den mangler smg... Hehe kanskje denne kan bli et alternativ... Planene med min 530d "M5" blir iallefall fullført fortløpende nå for å få den helt hundre så blir den lagt på finn😎

Denne bilen er jo blitt sinnsykt fin nå!! Eneste minuset med denne er vel at den er ombygd.. Er clutchen byttet på den? Vet av erfaring at den pleier blir sliten litt over 100k. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ivrig86 skrev:

Okay.. Da er vel 320 bedre deal om man uansett får med bilstein og csl hehe har hatt lyst på M3 igjen lenge nå siden vi kjøpte leilighet for litt over et år siden... Ble ennå mer sugen når jeg så den Lindgren har på finn nå. MEN den mangler smg... Hehe kanskje denne kan bli et alternativ... Planene med min 530d "M5" blir iallefall fullført fortløpende nå for å få den helt hundre så blir den lagt på finn😎

Denne bilen er jo blitt sinnsykt fin nå!! Eneste minuset med denne er vel at den er ombygd.. Er clutchen byttet på den? Vet av erfaring at den pleier blir sliten litt over 100k. 

Skjønner. Blir ikke lagt ut før om en stund pga Østerrike-turen.

Men jeg selger ikke med RS2 osv hvis planen er å ta det av og selge løst... 

Usikker på om clutchen er byttet, men den glipper hvertfall ikke og virker tight og fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Frode D skrev:

Skjønner. Blir ikke lagt ut før om en stund pga Østerrike-turen.

Men jeg selger ikke med RS2 osv hvis planen er å ta det av og selge løst... 

Usikker på om clutchen er byttet, men den glipper hvertfall ikke og virker tight og fin

Føyk igjennom tråden på nytt nå, å er jo perverst hele veien😁😎👍 Så deilig å se folk gå så i detaljer! Men ja... Senteret på felgene hadde vært finere med matt sølv tror jeg... Har sett det tidligere på en annen bil her inne å i riktig lys ser fargen skikkelig babyblå ut. Nei er litt vanskelig å merke det på clutchen egentlig. Jeg stusset ikke over det på min første som måtte ha ny clutch før jeg prøvde en annen en. Min "slurra" lissom eller var treg fra 3-4gir i godt driv hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Spinx skrev:

Du skal vel ikke selge rs2'ene? Eventuelt pris? 😍

Det spørs om jeg selger bilen med eller uten. Prisklassen er hvertfall HØY.

21 timer siden, Freakshow skrev:

beading bilder :wub:
spennende med salg av bil! :D gleder meg til å se hva tiden bringer ^^

Samme her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...