Gå til innhold

Frodes E46 M3 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

Har dillet litt med bilen i helgen. Fjernet leppen og den klumpete skiltholderen. Nå trenger jeg bare et nytt skilt uten skruehull.

29769577685_95db4baa27_b.jpg

M3 merket var plassert feil, og "M"-en var matt og "3"'en blank, så det måtte bort. Finere er det også.
29477517090_45674e1d0f_b.jpg

29144547543_4f35d20b31_b.jpg

En fin liten detalj på bakluken. Vurderer å selge den til fordel for en original CSL-luke:
29142065214_0d0b3e1e46_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent :)

Hvis du får kjøper på luken og får deg original, så kommer du ikke til å angre. Er utrolig lekre de originale. Spesielt IRL :) Men de koster litt, så jeg tok meg god tid. Skal jo ha lakk og gjerne (bedre) polering også. Pluss pakninger, skiltlys, kabler, kontakter og nytt innertrekk. Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Thundercoil skrev:

Pent :)

Hvis du får kjøper på luken og får deg original, så kommer du ikke til å angre. Er utrolig lekre de originale. Spesielt IRL :) Men de koster litt, så jeg tok meg god tid. Skal jo ha lakk og gjerne (bedre) polering også. Pluss pakninger, skiltlys, kabler, kontakter og nytt innertrekk. Hehe. 

Man får kjøpt original luke nå uten problemer regner jeg med? 

Jeg vil gjerne ha bort den listen som skiltlyset ligger inni da den blir mye finere uten. Trenger man nytt innertrekk og pakninger også? Trodde det meste kunne flyttes over utenom skiltlysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frode D skrev:

Man får kjøpt original luke nå uten problemer regner jeg med? 

Jeg vil gjerne ha bort den listen som skiltlyset ligger inni da den blir mye finere uten. Trenger man nytt innertrekk og pakninger også? Trodde det meste kunne flyttes over utenom skiltlysene.

Ja, enig, ja og ja. Dessverre :P CSL pakningen har litt annen vinkel, bredde og bygger mer i høyden. Innertrekket kjørte jeg bare uten en stund. Greit å spre de kostnadene man kan litt ut. Haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thundercoil skrev:

Ja, enig, ja og ja. Dessverre :P CSL pakningen har litt annen vinkel, bredde og bygger mer i høyden. Innertrekket kjørte jeg bare uten en stund. Greit å spre de kostnadene man kan litt ut. Haha. 

Tok kontakt med Koed, og de sa pakningen måtte byttes, men nevnte ingenting om innertrekket.

Tror uansett jeg prioriterer coilovers først, sånn at jeg ikke kjører rundt med en monstertruck :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, StigJ skrev:

Se nå ja. Nå er han i gang :P

Så langt veldig riktige "mods". Godt å se at leppa forsvant. Synes ikke det er pent med slike lepper som har slike små winglets på sidene.

Deilig å se et nypreppet brunt skinninteriør :wub: 

Hoppet visst over ditt innlegg! 

Måtte nesten gjøre noe, klør jo i fingrene. :P Enig ang. leppa, men det blir nok en ny en i annet design etterhvert.

Brunt interiør er digg . :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bækkmann skrev:

Gratulerer med lekker M3, denne så velholdt ut. Fantastisk interiør også! Ikke like hverdagslig å se M3 med unike interiør. :) 

Takk for det!

Det var litt av grunnen til at jeg ville ha denne bilen. Var så lei av svart på svart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en kjedelig update, men litt vedlikehold må gjøres. ;)

Etter at jeg kjøpte bilen så har den gått i nødmodus tre ganger og jeg hentet ut feilkoder med carly: 76,77,78,79 og E6. Litt googling viste at dette ofte er "Throttle position sensor" (TPS), enten den foran på motor, den under innsuget eller el. gasspedal. Sååå, jeg kjøpte en ny sensor og byttet den foran:
29913415885_416332e7fc_b.jpg

Rengjorde luftmassemåler samtidig. Burde ha stoppet der og testet bilen.  :? Dette ble starten på 4 dager med feilsøking...
29913415345_8f4bd6efdb_b.jpg

Men, jeg tenkte å rengjøre gasspjeldene samtidig, da disse blir sotet etter en stund. Kjøpte EGR-rens da jeg ikke fant Throttle Valve Cleaner. Det var et helvete å ta av innsuget, da SMG har et oljereservoar på innsuget(!). Idiotisk design.

Demontert:
29619005700_af1aa16135_b.jpg

Ikke et godt tegn:
29913414425_7f83bfec38_b.jpg

Oida  :shock:
29913412745_f9ccdc258a_b.jpg

Etter mye skrubbing og såre fingre fikk jeg bort alt:
29286971833_5f8f58e09a_b.jpg

Rengjorde også tomgangsregulator når jeg først hadde tilgang:
29286970733_c9a88a08b6_b.jpg

Så, etter mye om og men fikk jeg alt på plass igjen og håpet på at alt skulle være i skjønneste orden.
29913411725_0765f4bc55_b.jpg

Nope, det ble enda verre. Nødmodus hver gang jeg trykte gasspedalen i bunn. Etterhvert tenkte jeg at da var det TPS under innsuget som måtte byttes, så demonterte det igjen og byttet denne. Oppdaget da at et dreneringsrør fra innsuget ikke var skikkelig på plass, så tenkte kanskje at dette var grunnen til nødmodus. Uansett, byttet sensor og det var akkurat likt som før. Tenkte da at det måtte være gasspedal som var ødelagt, så sjekket litt opp hvordan den demonteres, og tilfeldigvis kom jeg over en ting jeg ikke hadde tenkt på. Klemmene på innsuget mitt er byttet til slangeklemmer og de tar litt mer plass enn de originale, så de må monteres riktig for at gasspjeldene skal kunne åpnes skikkelig. Og jammen hadde jeg klart å montere de slik at de hindret spjeldene å åpne skikkelig. Heldigvis var det en "enkel" feil og ikke no dyrt som aktuator osv. 

Så nå maler den som en katt igjen og går friskt.  :mrgreen:  Men herregud så lang tid det har tatt å finne ut....

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! :) 

 

Kan være spennende å feilsøke på disse ja, slet selv med at den jeg hadde nøkket når den var kald ved rolig akselerasjon, etter bytte av flere sensorer, coiler, rengjøring av lmm, bytte av lmm, demontering av innsug (hadde også løs slange som deg, den i front?) Ble jeg lei og byttet bensinpumpe fordi jeg syntes den lagde litt rar lyd :P Vips, alt i orden!

Hadde ingen nødmodus og feilkoder på min..

 

Forresten, grunnen til at du må bytte innertrekk ved original CSL luke er at CSL hadde ikke verktøykasse.. Du MÅ ikke bytte, men om du ikke bytter vil du få ett "hull" der verktøykassa skal være..

Endret av Kennethe34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som å lete ette slike feil :D Godt jobba! 

Jeg hadde skiftet INPA/ISTA-D så kan du debugge sensorer/feil mye enklere :) I ISTA-D får du også opp feilkodene i klartekst med feilsøkingshjelp om du velger å bruke den. Den foreslår feilsøking alt etter hvor stor sannsynligheten er for at det og det er feil. Fungerer veldig bra noen gange, men man må fortsatt bruke en god porsjon sunn fornuft. Da har du luksusen med tilgang til BWM sine manualer/skjema også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...