Gå til innhold

Frodes E46 M3 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har bestilt meg litt småting til bilen som sorte riller til skjermene (den ene var knekt), aluminium shift paddles, sorte sideblinklys. Tenkte å trekke om listene innvendig i børstet alu. Tror det blir en fin kontrast til det brune og sorte.

Har også lagt inn bestilling på Broadway Static coilovers sånn at jeg slipper høydeskrekk når jeg kjører den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på kanter til ACS type 2, så planen er å bruke de i første omgang. Er over 4mnd siden jeg bestilte så håper på de kommer snart... 

Hartge har jeg ikke gjort noe med enda, så får se hva som skjer i løpet av vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Frode D skrev:

Venter på kanter til ACS type 2, så planen er å bruke de i første omgang. Er over 4mnd siden jeg bestilte så håper på de kommer snart... 

Hartge har jeg ikke gjort noe med enda, så får se hva som skjer i løpet av vinteren :)

4 mnd? Kor har du bestilt frå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, RF91 skrev:

4 mnd? Kor har du bestilt frå?

Ewheelworks.com 

Var den eneste eg fant som kunne lage uten å måtte sende senter inn til måling. Han har laget flere før. 3-4mnd produksjonstid visste jeg om, så at det tar en mnd ekstra ser jeg ikke bort ifra. Tar alltid lenger tid enn planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Frode D said:

Ewheelworks.com 

Var den eneste eg fant som kunne lage uten å måtte sende senter inn til måling. Han har laget flere før. 3-4mnd produksjonstid visste jeg om, så at det tar en mnd ekstra ser jeg ikke bort ifra. Tar alltid lenger tid enn planlagt.

jeg bestilte 3,25" til acs type 1 hjula mine i 17" fra tunershop, det tok også rimelig lang tid. men dem ordna det uten måling av senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, RF91 skrev:

Snakka me nåke custom-greie då eller? Isofall kan eg skjønna at det tek lenger tid enn vanleg :)

Ja, det er custom. Pga senteret er frontmontert så er det ikke plass i "vanlige" 18" ringer.

29 minutter siden, hsd skrev:

jeg bestilte 3,25" til acs type 1 hjula mine i 17" fra tunershop, det tok også rimelig lang tid. men dem ordna det uten måling av senter.

17" type 1 er lett å få tak i deler til. Verre når det er custom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Frode D said:

Ja, det er custom. Pga senteret er frontmontert så er det ikke plass i "vanlige" 18" ringer.

17" type 1 er lett å få tak i deler til. Verre når det er custom. :)

det var custom, for ingen leverer standardkanter til oz 17" i 3,25". bare 3" og 3,5" :)

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering. Kjøpte et brukt Eventuri luftfilterkit på impuls mens jeg var på jobb. Dette er laget av carbon, men som kanskje noen har fått med seg er jeg mindre glad i carbon-utseende. I tillegg så er det den eneste delen som er carbon i motorrommet. Så da ble det lakkert sort matt, men jeg tror jeg skal lakkere det på nytt med "krympe-lakk"/"rynka-lakk" eller hva det enn heter, for å matche innsug og toppdeksel bedre. :P
Sikkert mange som er uenig med meg, men det bryr meg ikke.  :stupid:

Utgangspunkt:
30336296661_13a34a38c0_b.jpg

Demontert:
30422619455_d916e2b5d7_b.jpg

Pusset ned og lakkert sort matt:
30422618695_ec637e271c_b.jpg

Monterte konen opp ned for å skjule merket som var der (minst mulig dill dall). Skal lage til et rør fra kjølekanalen og opp etterhvert, siden grøftelys er erstattet med kanaler for kjøling.
30125578150_b761f278a3_b.jpg

Lyden ble helt magisk! Hadde ikke så store forventninger siden tidligere biler med filter ikke har gitt så mye lyd, bare litt nyanseforskjell. Men dette fremhever innsugslyden en hel del.

Kjøpte nye mørke sideblinklys også, da jeg endelig fant noen som ikke var LED. (vil unngå blinking ved oppstart). Her ser man også grunnen til at jeg kjøpte nye sidegriller også, knukket oppe til venstre, biten ligger inni der nede. De blir byttet når jeg har polert og vokset bilen.

Før og etter:
30422618095_78b0778b3a_b.jpg
30422617315_47dfce8dd5_b.jpg
30336708781_72485ab682_b.jpg

Girhendlene var ikke så pene, og gummien på baksiden var begynt å løsne, så det ble bestilt nye i børstet aluminium. Før og etter:
29791814354_215283e92d_b.jpg
29791813954_4febc58c8e_b.jpg

Interiørlistene skal trekkes med børstet alu-folie og rattet blir matt sort for å fullføre det.

På siste bildet ser man også at tomgangen er noe høy, som har resultert i flere dager med feilsøking. Trodde det var en vakuumlekkasje, men det viste seg å være kontakten til tomgangsregulatoren som var løs. Noe jeg syns var veldig rart da jeg er 100% sikker på at jeg sjekket denne før jeg monterte innsuget.

Fant også denne slangen som ikke var montert skikkelig innpå:
29791812674_f6d14e4cd8_b.jpg

Og så bestilte jeg denne herligheten, til å supplere coiloversene. Remote Damper Control! :D
RDCLayout091316.jpg
http://www.fortune-auto.com/remotedampercontroller.htm

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, StigJ skrev:

Støtter deg fullt ut ang. lakkeringen av konen til filteret. Hva skal man med karbon som ikke har noen funksjon? :P

 

Det har jo den funksjonen at det er mye lettere enn filterboksen som er der fra før, men det lyst for mye opp for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...