Gå til innhold

Frodes E46 M3 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Frode D skrev:

Når den stod på bukker med den høyden så prøvde jeg ikke å svinge. Men den høyden den er nå så får jeg full sving, men det tar så vidt borti innerskjermen foran. Dette er nok fordi bilen er lav, i kombinasjon med at det er større dekk enn det som er standard på M3. Dette blir ikke noe problem med 18" og standard rulleomkrets. :)

Har blitt stoppet med luft, men da var jo senkefjærene godkjent så da såg de ikke på det. Når jeg hadde coilovers på E92'en så har jeg faktisk aldri blitt stoppet, selv om politiet har lagt bak meg. Har kjørt forbi SVV noen ganger når de har kontroll motsatt kjøreretning og de har sendt lange blikk etter bilen. :whistle: forventet å få innkallelse til full teknisk ene gangen, men kanskje de ser at bilen er godkjent senket og da bryr de seg ikke..(?)

Blir nok bra når du får hjula hjem ja :)

Hehe, så løsningen er å bare få godkjent noen lave senkefjærer og bare kjøre på med coils og luft? :P

Kommer til deg for råd ang senk og hjul til bilen jeg planlegger å kjøpe når jeg kommer i ny jobb forhåpentligvis snart, det kommer til å trengs! Må jo også se denne nye bilen din nå som jeg bor i "nabolaget" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Etik39 skrev:

Drømmebil det der :x Fint å se at den blir tatt vare på!

Takk for det :)

18 timer siden, danskiii skrev:

Blir nok bra når du får hjula hjem ja :)

Hehe, så løsningen er å bare få godkjent noen lave senkefjærer og bare kjøre på med coils og luft? :P

Kommer til deg for råd ang senk og hjul til bilen jeg planlegger å kjøpe når jeg kommer i ny jobb forhåpentligvis snart, det kommer til å trengs! Må jo også se denne nye bilen din nå som jeg bor i "nabolaget" :) 

Det som er greit med senkefjærer er at det står ingen høyde i vognkortet. Så med mindre de sjekker farge og nr på fjærene så skal det mye til for å finne det ut. 

Du får bare spørre når den tid kommer. Bilen blir ikke kjørt på salt, så den er ikke mye på veien for tiden.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ledninger trukket og motorene til å styre demperne montert. Har prøvd å få det til å se så ryddig ut som mulig, men det er litt begrenset hvor ting kan plasseres siden motorene er forholdsvis store og det er bare en lengde på wiren til demperen.

Festet nede ved batteri:
30955407742_96fde0aa13_b.jpg

Venstre bak festet i braketten til forsterker, samt styringen til motorene:
30290938513_81aeced6c6_b.jpg

Venstre foran. Ville egentlig ha denne inni med sikringsboksen, men det var ikke plass git... Skal lage en ny brakett her med tiden som ser litt finere ut.
30290937613_b131abdd3b_b.jpg

Høyre foran, styring festet på veggen:
30290936773_40323d3b9f_b.jpg

Har trukket ledningen inni plasten med andre ting for å skjule de mest mulig:
30290935613_7779648fb9_b.jpg
30290934893_39b2d9cfd0_b.jpg

Full kontroll inni rommet i dashbordet:
30290933943_07ee821ddf_b.jpg

30290931243_521a308463_b.jpg

Det eneste som gjenstår er å legge opp et relé, med styrestrøm. Har koblet meg inn via sigarettenner og det var tydeligvis utenom tenning, så den før strøm hele tiden. Alt fungerer ypperlig. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke mye respons gitt, trodde ettermontert EDC var noe som folk fant interessant. Jaja, fikk lagt opp et relé slik at styringen til demperene bare får strøm når lysene er på.

Har også byttet litt småting som har irritert meg. Klarte å knekke et klips på en kobling sist jeg tok den av, så da byttet jeg koblingen, slangen og klemmene.

Før, med midlertidig fiks. Det er o-ring inni som holder tett, måtte stripse den for å holde den på plass:
30760854500_d38f1ba04b_b.jpg

Nytt på plass:
31092056966_f15155b2dd_b.jpg

Når jeg først fikk bilen hjem, oppdaget jeg at hele bagasjeromsbekledningen var løs, og at begge plastdekslene på sidene var knukket flere plasser. Dette er ting som irriterer meg skikkelig, så nye klips og plastdeksler ble handlet inn.

30760853540_861c7653de_b.jpg

Alt på plass. Trenger bare en ny, ren gulvmatte før jeg er fornøyd.
30307532804_d2f840b543_b.jpg

Sikkert en kjedelig update, men greit å ha en logg på alt som er gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, flobben skrev:

Begynner å bli veldig bra, godt å se at noen er litt nøye med detaljer også.

veldig mange bygg som ser bra ut helt til man går litt nærmere i sømmene.

Ja, mange av bilane ein ser på f. eks. Facebook ser veldig, veldig bra ut heilt til ein ser dei live på eit eller anna treff. Da fins sjølvsagt eit par unntak, slik som Frode her sin gamle E92 og den blå E39 M5 Touringen, blant anna . Rekna med denna M3'en kjemme til å holda samme standard so E92'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, flobben skrev:

Begynner å bli veldig bra, godt å se at noen er litt nøye med detaljer også.

veldig mange bygg som ser bra ut helt til man går litt nærmere i sømmene.

Det er de små detaljene som gjør helheten. :)

4 timer siden, RF91 skrev:

Ja, mange av bilane ein ser på f. eks. Facebook ser veldig, veldig bra ut heilt til ein ser dei live på eit eller anna treff. Da fins sjølvsagt eit par unntak, slik som Frode her sin gamle E92 og den blå E39 M5 Touringen, blant anna . Rekna med denna M3'en kjemme til å holda samme standard so E92'en :)

Enig der. Har blitt skuffet mange ganger. 

Og takk for fine ord. :) Prøver å holde den så bra som mulig. Men det er litt små sår i lakken noen steder, og er ikke sikker på om jeg gidder å lakkere alt for å få det 100%. Gikk litt lei med E92'en når jeg betalte 9000kr for å få lakkert frontfanger og panser, for så å kjøre til Polen litt senere og bilen så ut som den gjorde før lakkering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker spennende dette oppsettet du har på demperene dine! Måtte ta meg en tur på google samt brodway sine nettsider å kikke i etterkant hva det var for noe saker, og så noe spent også på deres 2"heving til coilovere, må være utrolig greit å ha til f.eks. fartshumper!

Hva er planen med det du har montert nå, noe spesiell grunn til du ville kunne justere hardhet osv "on the fly"?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, danskiii skrev:

Virker spennende dette oppsettet du har på demperene dine! Måtte ta meg en tur på google samt brodway sine nettsider å kikke i etterkant hva det var for noe saker, og så noe spent også på deres 2"heving til coilovere, må være utrolig greit å ha til f.eks. fartshumper!

Hva er planen med det du har montert nå, noe spesiell grunn til du ville kunne justere hardhet osv "on the fly"?

 

Det er veldig mange som er fornøyd med Broadway, spesielt i USA. Forskjellen på dette og et "vanlig" senkesett er at dette er laget for å kjøre lavt med, slik at man bunner ikke demperen og forspenningen på fjæren påvirkes ikke av høyden. Har en plan om air cups, så får se om det lar seg gjøre på denne bilen...

Det er for å kunne justere hardheten uten å måtte demontere hele bagasjerommet (justeringen er på toppen av demperen. Pluss at det er mye lettere å kjenne forskjellen når man allerede er i fart. Og så skal jeg ikke skjule at jeg syns det er en kul ting å ha. :mrgreen: Betalte $400 for det, så syns ikke prisen var så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frode D skrev:

Det er veldig mange som er fornøyd med Broadway, spesielt i USA. Forskjellen på dette og et "vanlig" senkesett er at dette er laget for å kjøre lavt med, slik at man bunner ikke demperen og forspenningen på fjæren påvirkes ikke av høyden. Har en plan om air cups, så får se om det lar seg gjøre på denne bilen...

Det er for å kunne justere hardheten uten å måtte demontere hele bagasjerommet (justeringen er på toppen av demperen. Pluss at det er mye lettere å kjenne forskjellen når man allerede er i fart. Og så skal jeg ikke skjule at jeg syns det er en kul ting å ha. :mrgreen: Betalte $400 for det, så syns ikke prisen var så ille.

Spent på om du tar air cups ja, kunne vurdert slikt selv til senere prosjekt. Bare synd en ikke får godkjent da, liker å ha den betryggelsen og evt slippe demontere-montere-demontere-montere :P

Enig med det er en kul ting å ha. Husker ikke om det var 500 eller 510 du kjøpte men hva skal du med 18-32 punkts justering om du ikke får brukt dem alle :P hehe :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, danskiii skrev:

Spent på om du tar air cups ja, kunne vurdert slikt selv til senere prosjekt. Bare synd en ikke får godkjent da, liker å ha den betryggelsen og evt slippe demontere-montere-demontere-montere :P

Enig med det er en kul ting å ha. Husker ikke om det var 500 eller 510 du kjøpte men hva skal du med 18-32 punkts justering om du ikke får brukt dem alle :P hehe :D

 

Du kan jo kjøpe et senkesett og godkjenne det, for så å montere air cups på dette. Da tviler jeg på at det blir noe problem. 

Jeg har 500S med 24 trinns justering, akkuratt slik som det elektroniske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i hovedsak ment å kjøre med de trykksatt over hindringer og så slippe ut trykket igjen. Og det er jo akkuratt det jeg er ute etter, hvis ikke så kunne jeg kjørt høyere hele tiden :P

Det blir litt omvendt av bags, da man senker bilen ved parkering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...