Gå til innhold

Frodes E46 M3 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Frode D skrev:

Kommer seg nå 8) 

-

@Skulebollen Her ser du antennen fra innsiden i E90'en, gjorde det samme der. Man ser kun den tynne streken på ruten fra innsiden. (var ikke ferdig å trekke ledninger her, de ligger ikke over airbagen nå.)

32564252746_b09034ccf4_b.jpg

Glimrende måte og gjøre det på de der! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gorg skrev:

Ble meget bra, igjen! Blir så rå denne her Frode!

jon-stewart.gif

Hehe, takker :)

10 timer siden, StigJ skrev:

Blir bare bedre og bedre dette her Frode :)

Hvordan ble mottaksforholdet på DABen? Jeg må definitivt skjule den ekle antenna mi....

Nå har jeg ikke fått testet så mye på E46'en pga saltet på veien. Men på E90 sliter jeg veldig med signalet. Når kun tenningen er på så fungerer det, men med en gang jeg starter bilen og kjører litt rundtom så er det så og si ikke signal. Har prøvd å med ekstra jording direkte til den "klistremerkejordingen" men ingen forskjell. I tilleg så løsnet jeg antennen og la den lenger ut på vinduet - ingen forskjell.

Så lurer på om antennen er ubrukelig. Det er sikkert den billigste som fins på markedet :P

4 timer siden, Skulebollen skrev:

Glimrende måte og gjøre det på de der! 😊

Takker, får prøve med en bedre antenne og se om det blir bedre signal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått vite at man får dårligere signal hvis du monteret den vannrett og ikke loddrett på glasset 😃 kanskje noe å prøve:) uuuuuuuutrolig deilig å gjennomført bil du har! Skjønner ikke hvor du får fantasien ifra haha

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, sh0xx skrev:

Har fått vite at man får dårligere signal hvis du monteret den vannrett og ikke loddrett på glasset 😃 kanskje noe å prøve:) uuuuuuuutrolig deilig å gjennomført bil du har! Skjønner ikke hvor du får fantasien ifra haha

 

Ja, dette har jeg også lært. Antennen er montert loddrett. Takk for fine ord. :)

-

Tenkte bare å dele min erfaring med dab på E90'en, da det er den jeg bruker mest. Jeg hadde så og si intet signal, så jeg stakk innom bilradiospes og hørte med de, samt kjøpte en bedre antenne. Jeg har lillaskjær i frontruten (UV-film) og dette dreper signalet, så da er bakruten eneste alternativ for montering (har solfilm på resten). Monterte ny antenne i bakruten og trakk ledninger. Signalet ble bedre, men jeg sliter med at signalet forsvinner når jeg skrur på lysene(?). Hvis jeg starter bilen med lysbryter i posisjon 0 så virker alt fint. Men så fort jeg vrir bryteren over i auto eller i park så faller signalet til 0 eller 1 strek. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Foreløpig har jeg flyttet dab modulen fra under spilleren i dash til bakerste del av midkonsoll, for at coax-ledningen skal komme lengst mulig unna andre ledninger som kan forstyrre, men signalet er fortsatt ikke tilstrekkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Evenol skrev:

Skulle akkurat til å nevne at det garantert er LED-pærene i AE som gjør dette. Har vært borti samme problem på en E92 jeg hadde.

Kjip lærdom, men godt å finne ut av det hvertfall. :)

5 timer siden, RF91 skrev:

Jøss, hadde ikkje trudd dei fucka da opp so mykje. Men ein lære so lenge ein leve :P Bra du fant feilen vertfall. Blir da CCFL no då elle?

Ja, var godt å finne ut av det. Ble ganske frustrert etterhvert. Blir nok vanlig halogen foreløpig, får se om jeg gidder å bytte til CCFL :) er jo originale ringer på E90 LCI-lykter.

1 time siden, DanielStance skrev:

Såpass :P Så hvis man skal ha DAB+ i bilen så kan man drite i å ha LED pærer? :lol: Eller kommer det an på kvaliteten?

Tipper billigpærer er det verste. Men jeg aner ikke hva som utgjør forskjellen. Det er jo LED i skiltlysene bak (originale vel og merke), men det er ikke et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frode D skrev:

Tipper billigpærer er det verste. Men jeg aner ikke hva som utgjør forskjellen. Det er jo LED i skiltlysene bak (originale vel og merke), men det er ikke et problem.

Hmm. Litt teit da :P Hadde jo tenkt å ha MTEC LED pærer i Angel Eyes hvis jeg handlet en E39. De skal jo være bra, men vet ikke hvordan de er med forstyrrelser. Men er jo enda noen mnd til FM nettet slukkes i Hordaland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, DanielStance skrev:

Hmm. Litt teit da :P Hadde jo tenkt å ha MTEC LED pærer i Angel Eyes hvis jeg handlet en E39. De skal jo være bra, men vet ikke hvordan de er med forstyrrelser. Men er jo enda noen mnd til FM nettet slukkes i Hordaland?

MTEC skal jo være bra, så kan være de virker.

Er en stund til ja, men det er litt digg å ha DAB nå som det virker. Har jo sinnsykt mange flere kanaler og bedre lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, awt skrev:

Er det snakk om rene LED-pærer, eller LED-pærer med motstand grunnet canbus?

Tror ikke det er motstand i disse, da det bare er ledninger rett i original stikk. Får ikke feilmelding om jeg kobler de fra uansett. Like som disse:

2pcs-SET-Ultra-Bright-font-b-E90-b-font-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...