Gå til innhold

Frodes E46 M3 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
On 4.2.2017 at 10.36, Fahad skrev:

Damn! Dette her var så sinnsykt lekkert! Får nesten lyst til å senke X6en min også etter å ha sett bilder av bilen din, til tross for at de er to helt forskjellige biler. 

Takk for det. Senket X6 ser jo bøst ut 8) 

-

Kantene nærmer seg endelig å bli ferdig, han holder på med å børste kantene nå før de sendes. Så da fant jeg like godt ut at jeg skulle freshe opp tønnene litt, de ble "satin black" denne gangen. Bolter og muttere skal til Vestby galvaniske for å få litt ny beskyttelse i neste uke. Skal bli godt å få ferdig Type 2'ene.

32841557311_2da830e795_b.jpg

Har også splittet Hartge'ne, og lakkert to av tønnene. Må ha 2 nye tønner og 4 nye kanter her.

32841557251_2882110ebc_b.jpg

Fikk ånden over meg, så da ble bremsekanalene "Satin Black" også. Nå er det bare Diffuseren igjen som er synlig carbon.

32966467805_da5eb797fd_b.jpg

Så var det tid for hjulstilling. Endte på 3,75 grader (3 grader og 45 minutter), litt mer enn det jeg ville ha men sånn må det bare bli. Dårlig mobilbilde :oops:

32812236222_14fc6d2606_b.jpg

Vask for å få bort saltet etter verkstedbesøk.

32925408726_2979439298_b.jpg

Nå er bilen levert inn for å få ordnet hjulhusene bak. Måten dette var gjort på gjorde at dekket subbet oppi innerskjermen ved hard kjøring med de hjulene som fulgte med bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, danskiii skrev:

Herlig syn den bilen din alså!

Enda mer digg når alt av synlig karbon forsvinner :D 

virkelig spent på nye hjula dine med børsta kant! Ikke akuratt mye slike rundt om.

Takk! :) 

Planen er å lakkere diffuseren og gitteret/spylerdysene på panser ( kanskje gitteret i frontfanger) sort blank for å få en skikkelig helhet. 

Børsta kant er ikke vanlig i Norge nei, og så er det litt kjedelig å ha samme finish på alle felgene. Blir jo polert på både RS2 og Hartge. Hartge blir helt klassisk sølv og polert kant, som jeg syns er finest på de. En positiv ting med børsta kant er at det er behandlet, så det er mye lettere å holde enn polert kant.

Likte veldig godt finishen som Thomas hadde på Subaruen sin.

2d87f741908d26192513646982a72e4a.jpg

8 minutter siden, RF91 skrev:

Eg lukta ny trend her no 8) Ska sjå at til neste år igjen so dukka da opp fleire med børsta kant :)

Det kan godt være. Er allerede noen som har børsta senter, men få med børstet kant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir tøft med børsta kanter :) mange som kjører rundt med kanter som er så matte at dem like gjerne kunne kjørt den stilen. Har planer om å børste senter på ett sett futura selv.

eg har sendt masse mutterer (og bolter) til vestby med veldig god erfaring, men har slutta å sende bolter da dem taper seg en del etter ett par sesonger, sikkert pga vaskemidler som tar bremsestøv tærer en belegget når det ikke er klarlakk elns slik det er originalt. Sender derimot mutterer nedover i hopetall, dem holder seg enormt bra, og selv de som er rusta og fæle blir strøkne. :)

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, hsd skrev:

blir tøft med børsta kanter :) mange som kjører rundt med kanter som er så matte at dem like gjerne kunne kjørt den stilen. Har planer om å børste senter på ett sett futura selv.

eg har sendt masse mutterer (og bolter) til vestby med veldig god erfaring, men har slutta å sende bolter da dem taper seg en del etter ett par sesonger, sikkert pga vaskemidler som tar bremsestøv tærer en belegget når det ikke er klarlakk elns slik det er originalt. Sender derimot mutterer nedover i hopetall, dem holder seg enormt bra, og selv de som er rusta og fæle blir strøkne. :)

Det er helt sant :P Jeg har holdt mine rimelig greit, men det tar mye tid.

Okei. Trodde det holdt ganske bra når man forniklet de. Jeg har Titan-bolter på de gjeldende felgene og 20 bolter montert fra baksiden, så er bare de 20 og muttere som skal taes. De er jo ikke synlig, men greit å få de litt beskyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk for det. Har ikke sett den rullende på veien selv enda. :P var på vei til Sandven for airbag-aksjon på bilen. Bruker den så og si ikke nå når det er salt på veiene.

Bilen har vært hos en kompis i ca 5 uker for å lage mer plass i hjulbuene bak. Vil ha litt mer bredde på dekkene enn det som er nå. Og så ballet det på seg, så nå er hele begge sidene nylakkert. :D 

Ellers intet nytt om kantene til ACS, han har holdt på å slipe de 6 uker nå så begynner å bli passelig irritert......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RF91 skrev:

Ke legge du i at da "balla på seg"? Kjenne at eg blei litt nysgjerrig :P

Ikke noe mer spennende enn at jobben med skjermene skulle i utgangspunktet taes uten lakkering, men så ble det litt for mye varme og en knekk på ytterste profilen. Da måtte bakskjermene lakkeres. Og så hadde jeg en giga steinsprut på venstre forskjerm og et kakk på høyre dør (skjerm-dør kontakt). Så da ble forskjermer, dører, bakskjermer inkl ramme rundt vindu og sideskjørt lakkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk arbeid frode. Leste igjennom hele tråden nå i kveld og kan ikke si annet enn at det var virkelig verdt det!

Skal følge nøye med her framover, du har virkelig greie på det du driver med . Kan nok ta til meg noen tips og triks her gitt.

Nydelig bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.3.2017 at 11.44, williamwiers skrev:

Så hvilken bil det var på laang avstand :P  gleder meg til å ta en nærmere titt på denne :) 

Hehe, vil tro den ser lav og bred ut langs veien. :) det blir nok mange muligheter for det utover sesongen!

On 26.3.2017 at 0.03, AndeRsen94 skrev:

Fantastisk arbeid frode. Leste igjennom hele tråden nå i kveld og kan ikke si annet enn at det var virkelig verdt det!

Skal følge nøye med her framover, du har virkelig greie på det du driver med . Kan nok ta til meg noen tips og triks her gitt.

Nydelig bil :)

Tusen takk, kjekt med sånne tilbakemeldinger. :)

Det kommer en oppdatering når jeg har fått samlet sammen alt småtteriet jeg har holdt på med den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har helt glemt å oppdatere her.

Bilen ble levert bort for å få laget litt mer plass innvendig i hjulhusene bak. Planen var å prøve å få gjort dette uten å lakkere opp igjen, men det lot seg ikke gjøre. Pga en svær steinsprut og litt andre merker valgte jeg å lakkere opp igjen begge sidene på bilen (forskjerm, dør, bakskjerm, ramme rundt vindu og sideskjørt). :shock:

Grill på panser og nederste del av diffuser er også lakkert blank sort nå.

34213189365_90264e32fc_b.jpg34055598352_831fbfd089_b.jpg

Har fått spons av Auto Finesse så gleder meg til å teste ut mer av produktene deres, hadde mye fra før av også. Etter lakkeringen gikk jeg over resten av bilen med en 3-stegs polering fra Auto Finesse som heter Revitalize. Dette var utrolig greit å jobbe med og resultatet ble meget bra. Det som var nylakkert gikk jeg over med fineste polering etter noen uker. Etterpå ble det lagt på Power Seal som blir brukt som en base, og så har jeg en voks som heter Illusion som skal brukes til utstilling osv. Den har mye glans, men kort holdbarhet.

Litt bilder etter polering. mangler en skikkelig photoshoot enda...

34213189745_bbd2910985_b.jpg34055603062_ba86155557_b.jpg34172217996_08f317d52a_b.jpg34172216546_ba2ac7baca_b.jpg

De børsta kantene kom nå i uka også, så fikk montert ACS sammen igjen. Planen var å lakke senter i matt sølv, og jeg tenkte at "Frozen silver" må jo være greit. Det jeg ikke visste var at den fargen har litt grønt/blått i seg så nå ser det ut som sølv i enkelte lys og babyblå i annet lys... :wae:

34213425295_68647c0302_b.jpg34082534881_1e24855acb_b.jpg

 

Sånn ellers så ser det ut som at bilen blir lagt ut for salg i Juni, etter turen til Østerrike. :stupid:

320k slik den står nå, med enten RS2 eller ACS. (CSL-felger og Bilstein coilovers følger selvsagt med). Kan også gå billigere med sistnevnte oppsett for de som ikke liker så lave biler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...