Gå til innhold

Frodes E46 M3 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Kennethe34 skrev:

Gratulerer med flott bil! :) 

 

Kan være spennende å feilsøke på disse ja, slet selv med at den jeg hadde nøkket når den var kald ved rolig akselerasjon, etter bytte av flere sensorer, coiler, rengjøring av lmm, bytte av lmm, demontering av innsug (hadde også løs slange som deg, den i front?) Ble jeg lei og byttet bensinpumpe fordi jeg syntes den lagde litt rar lyd :P Vips, alt i orden!

Hadde ingen nødmodus og feilkoder på min..

 

Forresten, grunnen til at du må bytte innertrekk ved original CSL luke er at CSL hadde ikke verktøykasse.. Du MÅ ikke bytte, men om du ikke bytter vil du få ett "hull" der verktøykassa skal være..

Takk!

Har forsåvidt ikke merket noe på at den går ujevnt eller nykker. Fikk bare opp DSC-lyset og så EML etterpå. Slangen som var løs hos meg var den midt under langt bak. Et sant helvete å få på igjen! Hvilken lyd lagde bensinpumpen din? Var det når du låste opp bilen?

Takk for info ang. innertrekket. :)

1 time siden, minim skrev:

Ingenting er som å lete ette slike feil :D Godt jobba! 

Jeg hadde skiftet INPA/ISTA-D så kan du debugge sensorer/feil mye enklere :) I ISTA-D får du også opp feilkodene i klartekst med feilsøkingshjelp om du velger å bruke den. Den foreslår feilsøking alt etter hvor stor sannsynligheten er for at det og det er feil. Fungerer veldig bra noen gange, men man må fortsatt bruke en god porsjon sunn fornuft. Da har du luksusen med tilgang til BWM sine manualer/skjema også. 

Takker, nå fikk jeg faktisk opp DSC-lampa igjen når bare tenningen stod på. Med feilkode 000FF (carly) og Purge valve stuck open... Denne var ny for meg. Har byttet om igjen på sensorene fremme på motor da det har blitt en del frem og tilbake med den, så er godt mulig den dårlige var montert. :P valgte å bytte den under innsuget sånn at jeg slipper å ta det av igjen.

Har tenkt på INPA, men har kun mac og da må jeg kjøpe meg en windows-pc for å bruke til det. Derfor har det ikke blitt gjort enda. Burde nok bare kjøpt en billig en som bare brukes til INPA.

Nå blir det hvertfall en tur på Cars and Coffee, så får jeg se om det blir noen nye feilkoder/lys. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ISTA/INPA på mine to macbooker (air/pro). Har delt hardisken og bruker bootcamp til å kjøre windows på dem :)

Vet ikke hvilken kjørerute du har, men om du vil teste ISTA/INPA så har jeg det rett over Osterøybrua. Er det på Er-an? Hver helg? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, E30TurboTouring skrev:

Lyden du hører når du låser opp bilen er smg pumpen. Den starter når du låser opp slik at den har trykk når du skal sette bilen i gir. 

Min bil var manuell, mener bestemt å huske at bensinpumpen starter når man låser opp, går bare ett par sekunder da. 

Smg pumpen starter vel når man åpner døren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kennethe34 skrev:

Min bil var manuell, mener bestemt å huske at bensinpumpen starter når man låser opp, går bare ett par sekunder da. 

Smg pumpen starter vel når man åpner døren? 

Smg pumpen på min starter når jeg trykker på nøkkelen. Men hvis bilen ikke er låst så starter den også når døren blir åpnet ja ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig irriterende på min også.. Om jeg holder på med bilen i garagen så starter den gjerne når jeg åpner døren og så starter den på nytt sikkert 10 ganger i løpet av en lang verksted dag når jeg har døren åpen eller lukker/åpner den litt innimellom. Burde nå være unødvendig å starte denne før nøkkelen sto i tenninga.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, minim skrev:

Jeg bruker ISTA/INPA på mine to macbooker (air/pro). Har delt hardisken og bruker bootcamp til å kjøre windows på dem :)

Vet ikke hvilken kjørerute du har, men om du vil teste ISTA/INPA så har jeg det rett over Osterøybrua. Er det på Er-an? Hver helg? 

 

Aha, da er det mulig hverrtfall. Får prøve å sette meg litt inn i det. :) Bor på Os, så det er et stykke unna. Det er enten på Er-An eller på XXL lagunen. Regner med det var siste gang i år.

2 timer siden, Kennethe34 skrev:

Både når jeg låste opp og under oppstart og mens motor gikk, hørte den med døra åpen spesielt. 

Pumpen skal lage en kostant vrrrrrrrr lyd når den går, min var mere øøøøørrrrrrrrrr, vanskelig å forklare med tekst :P 

Okei, får høre litt etter når jeg låser opp bilen.

1 time siden, E30TurboTouring skrev:

Lyden du hører når du låser opp bilen er smg pumpen. Den starter når du låser opp slik at den har trykk når du skal sette bilen i gir. 

SMG-pumpen er jeg klar over, men det var ikke den jeg tenkte på. Det var en rar lyd her en dag når jeg låste opp bilen, men det kan være alt var normalt.

1 time siden, Kennethe34 skrev:

Min bil var manuell, mener bestemt å huske at bensinpumpen starter når man låser opp, går bare ett par sekunder da. 

Smg pumpen starter vel når man åpner døren? 

 

1 time siden, E30TurboTouring skrev:

Smg pumpen på min starter når jeg trykker på nøkkelen. Men hvis bilen ikke er låst så starter den også når døren blir åpnet ja ☺

 

43 minutter siden, minim skrev:

Det er fryktelig irriterende på min også.. Om jeg holder på med bilen i garagen så starter den gjerne når jeg åpner døren og så starter den på nytt sikkert 10 ganger i løpet av en lang verksted dag når jeg har døren åpen eller lukker/åpner den litt innimellom. Burde nå være unødvendig å starte denne før nøkkelen sto i tenninga.. 

Ja, den går både ved opplåsing og åpning av dører her også. Blir mye pumping ved lange skruøkter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte bilen så ble det noen timer på diverse forum og påfølgende ebay-kjøp. En av de kom i posten idag; fjærer til bakluken sånn at den går helt opp når man åpner med nøkkelen. Tanken med dette var for å bruke når jeg bytter til original CSL-bakluke (den har ingen knapp på selve luken). De jeg fant er 30mm og det som var anbefalt var 32mm, så det ble noen skiver mellom for å få riktig press.

Resultat:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Gabz skrev:

Veldig nice. Mon tro om man får slikt til E39?

Yes sir, bare sjekk linken under. Jeg kjøpte fjærer på ebay for 60kr, da det er enklere enn å kjøpe fra en nettbutikk. Som du ser er det litt lengre fjærer på E39.

http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=24398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...