Gå til innhold

Frodes E46 M3 - Solgt


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

Har begynt å foliere interiørlistene med "3M Brushed Aluminum". De ble litt lysere enn jeg hadde planlagt men jeg syns det gir en fin kontrast mot brunt og svart, samt de børstede leppene som kommer på felgene.

30848328772_0ebc2e76a8_b.jpg
30848327192_306c91bb2a_b.jpg
30964706095_f00c4df0f6_b.jpg

Et lite stemningsbilde på det regnfulle vestlandet. Satser på å få coilovers og delene fra koed imåro.  :thumbup: 
30964704095_05f2ecb7bc_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justeringsmutteren til bak som mangler? 🤔 

Blir ihvertfall jævlig bra dette :D stivhet har du gått for?

ser det er blitt populært med børstet finish på kanter i det siste, vet du hvordan dette er å vedlikeholde kontra pollert kant? :)

Endret av williamwiers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, williamwiers skrev:

Justeringsmutteren til bak som mangler? 🤔 

Blir ihvertfall jævlig bra dette :D stivhet har du gått for?

ser det er blitt populært med børstet finish på kanter i det siste, vet du hvordan dette er å vedlikeholde kontra pollert kant? :)

Polert eller rodinox er vel er foretrekke?!

Føler at børstet eller lakkert kant er mer in på japsebiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, williamwiers skrev:

Justeringsmutteren til bak som mangler? 🤔 

Blir ihvertfall jævlig bra dette :D stivhet har du gått for?

ser det er blitt populært med børstet finish på kanter i det siste, vet du hvordan dette er å vedlikeholde kontra pollert kant? :)

Jepp, hele justeringsdelen mangler. Men fant faktisk et par i garasjen som går an å bruke, så tenker å montere de i mellomtiden.

16k foran og 18k bak :)

De er børsta og så lagt pulver klarlakk over så de er enkle å vedlikeholde i forhold til polert.

13 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Polert eller rodinox er vel er foretrekke?!

Føler at børstet eller lakkert kant er mer in på japsebiler.

Har hatt polert kant så mange ganger nå, så valgte å gå for børstet denne gangen. Er flere BMW som har det og jeg syns det ser kult ut. 

14562045_220645645019517_775464196922513

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Polert eller rodinox er vel er foretrekke?!

Føler at børstet eller lakkert kant er mer in på japsebiler.

Er faktisk ganske fint med børstet :)  spurte siden det virker som han har planer om det:  "jeg syns det gir en fin kontrast mot brunt og svart, samt de børstede leppene som kommer på felgene."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bytte om camberplatene foran og montere de for å stille inn litt høyde osv. Men dette var ikke bare bare når jeg skulle kombinere dette med Electronic Damper Control på toppen. For å bytte over til E46 camberplater så må jeg ha en lenger "spacer" under lageret Det fulgte med en lavere mutter for å frigi litt plass til å skru den modulen på toppen av stempelet. Men denne avstanden er like lang som spaceren under er lenger, så det gikk ikke an å få på EDC-modulen...

E90 Spacer - E46 spacer - vanlig mutter - kortere mutter:
30890237002_3ac76949b5_b.jpg

Monterte derfor kort spacer og kort mutter for å teste det. 6mm klaring (venstre) mot masse klaring (høyre):
31032705845_5480fd3298_b.jpg

Satt meg ned og tenkte litt, og resultatet ble å flytte over lageret fra E90 til E46 topp-platene. Bilen blir 1cm høyere, men det fant jeg senere ut at var like greit... 
Lego for voksne. :mrgreen:
30996795736_29cae1daea_b.jpg

Sammenligning med Bilstein coilovers:  :shock:
30996794386_5104249d69_b.jpg

Monterte de med samme høyde som var på E92'en, og ja, den står på bukker..  :stupid: 
30890205842_49709e009c_b.jpg

Endte til slutt opp med å skru den opp 35mm opp foran. Tror det blir fint med nye felger og litt mindre dekk. Står på 245/35 nå som er litt for mye for min del.
30996791536_df617749a7_b.jpg

Har montert demper og fjær bak også, men har ikke fått høydejusteringen fra BWS enda, så det er ikke justert inn skikkelig enda:
30890207912_d7386a33de_b.jpg

Satser på å få den ned bak i neste uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Torek skrev:

Dette blir rått, Frode!

:kose:

8 timer siden, RF91 skrev:

På bildet dar bilen e på bukka og hjulet e heilt oppi skjermen skulle ein nesten tru du har montert eit 40x40 firkantrøyr :P

Ja, det var helt vanvittig. Det viser bare hvor kort demper det er på E9x kontra E46, siden det var kjørehøyde på E92'en. :P

6 timer siden, Gabz skrev:

Niiiice :)

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe lav nok foran i hvert fall :P skulle nesten tro du ikke fikk noe sving på hjulet :D

har du noen gang blitt stoppet med senken på bilene dine? De er jo su uber lave at du må da tiltrekke deg vvs :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Hehe lav nok foran i hvert fall :P skulle nesten tro du ikke fikk noe sving på hjulet :D

har du noen gang blitt stoppet med senken på bilene dine? De er jo su uber lave at du må da tiltrekke deg vvs :P 

Når den stod på bukker med den høyden så prøvde jeg ikke å svinge. Men den høyden den er nå så får jeg full sving, men det tar så vidt borti innerskjermen foran. Dette er nok fordi bilen er lav, i kombinasjon med at det er større dekk enn det som er standard på M3. Dette blir ikke noe problem med 18" og standard rulleomkrets. :)

Har blitt stoppet med luft, men da var jo senkefjærene godkjent så da såg de ikke på det. Når jeg hadde coilovers på E92'en så har jeg faktisk aldri blitt stoppet, selv om politiet har lagt bak meg. Har kjørt forbi SVV noen ganger når de har kontroll motsatt kjøreretning og de har sendt lange blikk etter bilen. :whistle: forventet å få innkallelse til full teknisk ene gangen, men kanskje de ser at bilen er godkjent senket og da bryr de seg ikke..(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...