Gå til innhold

Oppgradering fra multidisplay til 16:9 navi e46


 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en defekt multidisplay spiller i min facelift 320d touring og ønsker å bygge om til 16:9 navi. Denne spilleren har jo opplegg til navi, men uten kart. Det store spørsmålet her er om der er Plug and play, eller om det er mye som må bygges om..

vet jeg kan kjøpe en uorginal spiller fra Kina, men jeg vil at ting skal være så orginalt som mulig.. 

Et annet spørsmål, hvor mye har headuniten å si på lyden? Har en kamerat som har identisk bil bare med 16:9 monitor, hans spiller mye mye bedre enn min.. 

 

Legger ved ett bildet av den defekte spilleren.

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Head-uniten din har ingen ting å si om du har radiomodul og slik bak.
Ikke missforstå, om du setter inn en sprell ny 2din med flac støtte og som har 4*60watt mosfets så får du bedre lyd uten tvil, men å bruke multidisplay eller 4:3/16:9 har ingen betydning på lyden.
Du kan derimot lese deg opp på hvordan du justerer GAL eller hastighetssensitiv volum, for i den menyen ligger det også maks volum settings.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgraderte selv spilleren i min e46 til en Kina 2 din (alt av elektronikk blir jo produsert der uansett) og lyden var som natt og dag.  Mye bedre lyd også er det helt oem fitment. Øverste støtter Android, som du sikkert vet kan du jo bare laste ned alt av appen da, sistnevnte er billigste mulighet hvis du bare vill ha aux, Bluetooth og GPS.  Jeg gikk for sistnevnte og den har fungert feilfritt i ett år nå.

http://www.eonon.com/Android-Car-GPS/Vehicle-Specific-GPS/GA6150F.html

 

http://www.eonon.com/Other-Car-DVD-GPS/Vehicle-Specific-GPS/D5150V.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tennbrikket skrev:

Oppgraderte selv spilleren i min e46 til en Kina 2 din (alt av elektronikk blir jo produsert der uansett) og lyden var som natt og dag.  Mye bedre lyd også er det helt oem fitment. Øverste støtter Android, som du sikkert vet kan du jo bare laste ned alt av appen da, sistnevnte er billigste mulighet hvis du bare vill ha aux, Bluetooth og GPS.  Jeg gikk for sistnevnte og den har fungert feilfritt i ett år nå.

http://www.eonon.com/Android-Car-GPS/Vehicle-Specific-GPS/GA6150F.html

 

http://www.eonon.com/Other-Car-DVD-GPS/Vehicle-Specific-GPS/D5150V.html

 

Det er siste utvei.. Selv om det ser OEM ut, så er det jo ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, danskiii skrev:

Sikker på kameraten din ikke har Professional da? med større org forsterker?

Jeg ville gått for original skjerm og satt forsterker på høytalere! Works like a charm :) 

Det har han sikkert.. greia er at skjermen har gått på spilleren jeg har nå, og den er ikke så lett å få tak i til en grei pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snaff87 skrev:

Det har han sikkert.. greia er at skjermen har gått på spilleren jeg har nå, og den er ikke så lett å få tak i til en grei pris..

Åpner du den opp kan det fort bare være å lodde opp noen kontakter så har du skjerm igjen om det er den som er avbildet du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snaff87 skrev:

Det er siste utvei.. Selv om det ser OEM ut, så er det jo ikke det..

Får jo nesten ikke mer oem.  Løfter helhets inntrykket i bilen og interiøret meget.  Flere av de ikke bil interesserte kameratene mine som ikke tror på at bilen er en 02 modell med tanke på oppgraderingene jeg har gjort på interiøret.  Kan jo velge og la være å bruke alle funksjonene og kun bruke aux og radio, men Bluetooth er jo kjekt og ha i 2016. Funker også fint med originalt multifunksjonsratt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, The_transporter skrev:

Head-uniten din har ingen ting å si om du har radiomodul og slik bak.
Ikke missforstå, om du setter inn en sprell ny 2din med flac støtte og som har 4*60watt mosfets så får du bedre lyd uten tvil, men å bruke multidisplay eller 4:3/16:9 har ingen betydning på lyden.
Du kan derimot lese deg opp på hvordan du justerer GAL eller hastighetssensitiv volum, for i den menyen ligger det også maks volum settings.

 

Takk for tips! Det skal jeg sjekke..

 

Den spilleren jeg har er jo defekt.. (LCD har tatt kvelden) og når jeg må betale det samme for en lik, som en 16:9 så vil jeg heller oppgradere.. Skal demontere spilleren og se på kontaktene i morgen.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, danskiii skrev:

Åpner du den opp kan det fort bare være å lodde opp noen kontakter så har du skjerm igjen om det er den som er avbildet du snakker om.

Ja det er akkurat min spiller.. Skjedde mye rart når skjermen gikk.. Får ta den fra hverandre og sjekke loddingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snaff87 skrev:

Det er siste utvei.. Selv om det ser OEM ut, så er det jo ikke det..

Hva får du med en "oem"-spiller som du ikke får med en Android-spiller spesielt laget for E46? Funksjonalitetsmessig er det natt og dag i sistnevntes favør.

Jeg kjenner selv på et irrasjonelt føleri for å velge originalt, og må ofte gå noen runder for å velge det som både ser best ut og fungerer best, uavhengig om det er originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Basse Lusk skrev:

Hva får du med en "oem"-spiller som du ikke får med en Android-spiller spesielt laget for E46? Funksjonalitetsmessig er det natt og dag i sistnevntes favør.

Jeg kjenner selv på et irrasjonelt føleri for å velge originalt, og må ofte gå noen runder for å velge det som både ser best ut og fungerer best, uavhengig om det er originalt.

Får jo ingen ting, jeg er klar over at det er veldig veldig mange fordeler med en andriod-spiller..

Kall meg gal, men jeg liker at ting er originalt, og sånn har jeg vært med alle mine biler. i mine øyne ser den originale 16:9 skjermen uten tvil best ut. Og tro meg, jeg har tenkt på dette en stund, før den spilleren som sitter i nå tok kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med OEM er at det virker.
Vel om du ser bort ifra alderdom som tar knekken på all finelektronikk som sitter hardt fastmontert i bil.

Jeg har hatt 3 forskjellige android-spillere i min gamle e39, og samtlige hadde problemer.
Totalt har jeg brukt 11.000 på spillere som med tiden tok kvelden, to av de var kinaspillere fra ebay, og den dyreste var en avin avant som egentlig er de beste man får til bmw.

Du kan fortsatt få bluetooth, videoavspilling, digital TV, Dab+ og mp3 uten å gå for en oem-head unit, både på 4:3 og 16:9.
Alt du trenger er en raspberry pi og et interface-kort, koster til sammen 600,- og da har du fortsatt mulighet til å benytte telefon om du har det, navigasjonen i split-screen og kassettspilleren.

Folk skal få velge sjøl, men jeg synes det er kjedelig å se folk kjøpe billig fabrikert elektronikk til en høy pris når de kan holde liv i originalen :P

Men så har jeg en koffert med kassetter i bilen som jeg stadig lytter til da, som for eksempel postens sommerkassett, slageravisa jessheim, allers julekassett med wenche myhre, vazelina osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titta litt mer på problemet i går, og plutselig var skjermen tilbake.. Fikk litt mistanker om vannlekasje i bagasjen når jeg så det ene bilde, ser ut som vann har rent på 3 bilde.. Så jeg åpnet navigasjons enheten.. Så jeg trenger en ny mk3/mk4.. Men nå fungerer iallfall spilleren som den skal :)

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...