Gå til innhold

Oppgradering fra multidisplay til 16:9 navi e46


 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, The_transporter skrev:

Jeg tror det  er mulig å redde denne.
Skru ut kretskortet og bruk en fin sminkebørste med rødsprit til å rense bort alt av irr, bruk mye rødsprit.
Legg den over en varmeovn i noen timer etterpå så kortet når 60+ og prøv igjen.
Sørg bare for å få bort all irr og fukt.

Skal teste å rense den med isopropanol..! Men noen deler av den ser ikke veldig bra ut😆 Skal teste det i morgen..

 

ellers så har jeg vell funnet ut at det ikke er helt Plug and play fra multi info display til full 16:9.. Skal hente en monitor i morgen, så får vi se hvordan det går.. Da multi info displayet sender mye info på en egen buss.. Iallfall, mer info om det her: http://www.e38.org/markiiinav.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18. september 2016 at 18.11, The_transporter skrev:

Jeg tror det  er mulig å redde denne.
Skru ut kretskortet og bruk en fin sminkebørste med rødsprit til å rense bort alt av irr, bruk mye rødsprit.
Legg den over en varmeovn i noen timer etterpå så kortet når 60+ og prøv igjen.
Sørg bare for å få bort all irr og fukt.

RIP💀 Ser kortet er helt brent.. Så denne kan ikke reddes..

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brent? Da har du nok latt det ligge for lenge i ovnen. :shock:

Neida. Prøv i det minste å rense godt mellom punktene på kretskortet, slik at det ikke går strøm der det ikke skal. Det kan hende noen kondensatorer/dingser er defekt. Disse kan, tro det eller ei, byttes ut. :) Så det er et ørlite håp enda.

 

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Basse Lusk skrev:

Brent? Da har du nok latt det ligge for lenge i ovnen. :shock:

Neida. Prøv i det minste å rense godt mellom punktene på kretskortet, slik at det ikke går strøm der det ikke skal. Det kan hende noen kondensatorer/dingser er defekt. Disse kan, tro det eller ei, byttes ut. :) Så det er et ørlite håp enda.

 

hvis du zoomer inn på bilde ser du at det det er brent rundt ene pinnen som kommer inn i spilleren.. Har nok kortsluttet mot jord og smeltet kortet. Har ikke hatt den i ovnen, kun skrubba godt med isopropanol og tannbørste sånn jeg reparerer vannskadene telefoner. Ikke noe problem å bytte komponenter på kretskortet, men kortet er ferdig desverre..

lettere å se på dette bilde..

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
On 19.9.2016 at 3.47, Snaff87 skrev:

Skal teste å rense den med isopropanol..! Men noen deler av den ser ikke veldig bra ut😆 Skal teste det i morgen..

 

ellers så har jeg vell funnet ut at det ikke er helt Plug and play fra multi info display til full 16:9.. Skal hente en monitor i morgen, så får vi se hvordan det går.. Da multi info displayet sender mye info på en egen buss.. Iallfall, mer info om det her: http://www.e38.org/markiiinav.pdf

Hei

 

Fant du ut av dette? Har samme spiller som deg, og ønsker å oppgradere til oem 16/9 skjerm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thomas_325i skrev:

Det er ikke plug and play med 16:9 skjerm, da radiomodulen sitter innebygd i spilleren. Men hvis man har 4:3 spillern er det plug and play. Har 16:9 skjerm til salgs forresten. 

Har akkurat samme som trådstarter. Så takk for svar, ender vel opp med en ebay spiller jeg da. 

16/9 hadde vært topp om det var plug and play :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...