Gå til innhold

Ettermontere org hengerfeste å elnett på e39?


stig.
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg satt på et avtagbart hengerfeste på en bil jeg solgte. Forrige eier hadde brukt det avtagbare festet på en annen bil. Hadde jeg hatt originalt ledningsnett fra en Touring hadde jobben vært veldig lett. Da ville jeg bare trenge å ta ut stikket til baklyktene. Så sette inn hannstikkene fra ledningsnettet. Dette har en tom hunnkontakt som ledningsnettet til baklyktene settes i. Utenom strøm, jord og modulen er det bare dette som må gjøres.

Jeg hadde hengerfeste fra en sedan, og den har andre kontakter. Da måtte det klippes og loddes for å få det til, men det gjorde en kompis for meg.

Håper at du har fått med forsterkningsbrakettene og sammen med hengerfestet. Ellers blir det farlig.

Du kan søke på noe med trailer hitch wiring, så finner du oversikt over kablene. Hvis du sender din mailadresse, kan jeg videresende linken kompisen min sendte meg. Jeg printet ut diagrammene.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på Google etter dette

online BMW WDS.

Da vil du få opp det komplette skjema med litt leting så klart. Min erfaring med all elektronikk er at når man tror så blir det alltid feil. Man må vite

Se om denne hjelper deg litt på vei også

http://www.unofficialbmw.com/images/e39/e39_2_trailer_hitch.pdf

 

Endret av t06afre
la til noen ord og link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det fårn si, jeg som egentlig hadde håpa det var å snike seg inpå stikkera på baklampa som jeg pleier å gjøre.

noen som vet konsekvensen av å gjøre det på en e39 1999 touring ? er vel bare det at man får pærevarsler sikkert når hengerkontakta er koblet til ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.9.2016 at 7.18, stig. skrev:

ja det fårn si, jeg som egentlig hadde håpa det var å snike seg inpå stikkera på baklampa som jeg pleier å gjøre.

noen som vet konsekvensen av å gjøre det på en e39 1999 touring ? er vel bare det at man får pærevarsler sikkert når hengerkontakta er koblet til ? 

Har gjort dette med min, men ikke koplet direkte inn på baklampa (Da vil man få spenningsfall og blinking i lys) jeg har satt inn to rele som får strøm fra batteri, det kommer kun signal fra baklampen, jeg har kjørt sånn nå i en 2-3 år å ikke hatt noen problemer.

Fulgte denne guiden her.

 

http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde dette på en e38, regner med at det er ganske likt. 

 

der var det å legge en ny kurs til den boksen som medfølger.  den tykke plussledningen.  og jord.

 

så plugget jeg ut den ene baklampa og plugget en plugg i mellom lykten og kabelen fra bilen.  fiks ferdig.  pærevarsling på tilhengeren også :)

 

regner med at du kan gjøre det likens, bare at de har klippet vekk pluggene.     legg strøm på den boksen, og sjekk fargekodene på ledningene,  jeg regner med at de er det samme som på baklyktene..    koble deg innpå med noen "strømtryver" bare så er du nok der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...