Gå til innhold

Shell Helix olje


Kruste
 Share

Anbefalte innlegg

Mener jeg leste en plass at BMW skulle gå over til SHELL, sikkert en bedre økonomisk avtale. Bra at Castrol er ute... SHELL hadde vel noe skum problematikk for en tid tilbake, men mener de skal være meget bra i dag. Mener også at Mercedes har også gått over til SHELL...

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, John Kr skrev:

Mener jeg leste en plass at BMW skulle gå over til SHELL, sikkert en bedre økonomisk avtale. Bra at Castrol er ute... SHELL hadde vel noe skum problematikk for en tid tilbake, men mener de skal være meget bra i dag. Mener også Mercedes har også godt over til SHELL.

Bra Castrol er ute? Den religiøse tilnærmingen din til olje minner litt om en sta gammel gubbe. 

Sålenge oljen oppfyller spesifikasjonene til bilprodusenten, så vil den gjøre akkurat samme nytten. Det viktigste er å skifte olje ofte nok. 

Ola dunk har ikke utstyr eller kompetanse til å si at A er bedre en B, basert på følelser og placebo.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Øyvind L. skrev:

Var ikke et argument, men en påstand. :)

Prøv annen olje så vil du skjønne hvorfor. Ikke være så trangsynt å tro at siden BMW har en avtale med Castrol til mange millioner € så derfor er Castrol beste oljen som finnes.. Dyr er den også.

er  ganske åpen da det gjelder olje, men hva underbygger påstanden din? Av de to oljemerkene jeg har brukt på min BMW, så opplever jeg mindre tikking på castrol enn på mobil1, men jeg skal fortsatte prøve noe annet ved neste oljeskift. Dette er begrunnelsen min for at castrol funker bedre enn mobil1 på bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Kr klarer bare like innlegg, ikke backe opp påstandene sine :-D

Viktigste etter min mening er å bytte ofte nok, samt riktig viskositet i forhold til temperaturen motoren skal operere i. Merke\farge på dunk\lyd blir i stor grad subjektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt kanskje 8 forskjellige oljer, kanskje enda mer, i de siste 10 år. Alle oljene oppfører seg likt for min del. Motorene mine har fungert akkurat slik de skal. Har ikke merket noen forskjell på lukt, lyd eller forbruk.

Skifter bestandig på ca 10-12kkm og bruker korrekt viskositet. Ved å gjøre dette på denne måte, så har jeg spart minst 700,- per olje skift i forhold til de "vanlig" dyrere alternativene som mange påpeker som er så viktig.

Så tankegangen til @CrZyWiz og delvis @Øyvind L. er jeg enige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje er stort sett olje er min erfaring og mening i alle fall. Har brukt det jeg kommer over og aldri merket forskjell.

Så lenge det oppfyller kravene er det bare å helle på å kjøre :) Jeg gjør og som Otis, skifter hver 10-12k km.

Sist nå ble det Eni (Tidligere Agip) og der fikk jeg god valuta for pengene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...