Gå til innhold

BMW E46 M3 sugetrim, csl airbox ++


LianLi
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, ikke laget noen bildetråd på denne enda men det kommer vel :)

Bilen er en sent 2004 model M3 med Induvidual Interlagosblå, SMG og så vidt jeg vet alt av utstyr.

Når jeg kjøpte denne på vårparten våren 2015 var den orginal, med unntak av Supersprint race eksos(bakre del), Xpipe og carbonleppa under frontfanger.

11083682_10153137422791955_1353005269406509764_n.jpg11080915_10153137423286955_4195410147680069548_n.jpg11076205_10153137421751955_7755608011756010291_n.jpg11066806_10153137421536955_5840754706940326241_n.jpg



Har selv kjøpt BBS LM replicafelger og Michelin Pilot Supersport gummi. Carbon CAI og remap fra Evolve automotive i England.



Så til planen fremover. Det blir å skvise ut noen ekstra ponnier av S54 motoren uten pustehjelp :)
Ja vet, dyrt prosjekt, men alt blir ikke handlet inn på en gang.
CSL replica carboninnsug og VAC underdrivepullies har blitt kjøpt inn og skal monteres.
Har bestilt CSL clone motorhjerne og mapsensor, så det blir helt likt CSL M3 og ikke Alpha N som noen opplever ikke er så smooth på lave turtall.
Vidre blir det 288/280 durasjon kammer med standar lift samt mulignes Supersprint V1 stepped headers og en custom tune som jeg får logga hvordan motor oppfører seg samt og redigeringer etter dette. Alt via OBD2 mapping på pc og kommunikasjon med TTFS i USA.
Sluttsummen for alt dette nærmer seg vel kostnaden på et gromt ESS kit, men CSL airbox og sugtrim er noe jeg alltid har hatt lyst til å ha. :P

Målet blir nok å havne på rundt 350hjulhester, i statene har de fått til det med samme mods jeg tenker på samt samme tuner jeg kommer til å bruke så det gjennstår å se hvordan det blir :)

 

 

Modifikasjonsliste

 

Montert

Kjøpt men ikke montert

Fremtidige planer

 

Motor:

Supersprint Race eksos bakre del

Supersrint Race Xpipe

VAC Motorsport Underdrivepullies

OE CSL DME Clone (blir stock csl software til å starte med)

OE CSL ledningsnett

TTFS Maprail Sensor

Karbonius CSL Airbox

Karbonius CSL Snorkel

Schrick 288/280 12,5mm lift Camshafts

Supersprint Stepped V1 Headers

Supersprint Decat/Racecat 200cell (ikke helt bestemt meg om det blir å fjerne cats eller ikke enda :P) 

 

Understell og drivlinje:

KW V2 Coilovers

TTFS CSL SMG Software

Vurderer 3.91 eller 4.10 utveksling på diffen etter vært

 

Eksteriør:

Varrstoen ES1 19" felger

Hamann look Carbon frontleppe

Umnitza Orion Angel Eyes i org lykter

OE CSL bagarsjeluke

 

 

 

 

 

 

 

 



 

Endret av LianLi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til godsakene som gjorde at Julaften kom vell tilig i år :D 
unnamed.jpgunnamed (1).jpgunnamed (2).jpg



Dette er CAI carbon filteret som stod på bilen frem til nå, det er forøvrig til salgs. *SOLGT*

unnamed (5).jpg

 

Fått montert VAC underdrivepullies og demontert innsuget i løpet av et par kvelder nå.

unnamed (6).jpg

 

Var større forskjell på hjula enn det jeg trodde..

unnamed (4).jpgunnamed (3).jpg

 

Så har jeg motorhjernen og maprailen på vei til USA for å modifiseres til å takle CSL software samt lagt til MAP-sensor på railen slik at det ser fabrikkmontert ut.
Venter på enda en bestilling fra Koed om diverse kontakter og ledninger som blir forskjellig fra org M3 og CSL.
Regner med det vil ta 1-2 uker før de siste varene dukker opp.

Litt prøvemontering før det stopper opp i leveransen :)
Utrolig vanskelig å komme til på undersiden av boksen å montere vacumslangene, men det ble til slutt..

unnamed (7).jpg

Endret av LianLi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var godt fornøyd med filteret, det er sagt av andre som har hørt csl og dette live at det er ca 50% av lyden til cslboxen.

Det selges dog uten den carbondelen som settes i bremseluftkanalen og skaper ekstra tilluft til filteret. Denne kan dog kjøpes sepparat av evolveautomotive.

 

Koster over 700pund nytt så selger det ikke for mindre enn 2000kr.

http://www.evolveautomotive.com/eventuri-carbon-fibre-intake-system-bmw-e46-m3.html

Ligger noen videoklipp på youtube hvis du søker etter "eventuri e46 m3" så kan du dømme selv.

PM om du er interessert :)

Endret av LianLi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meget en pen bil, med herlig farge. Liker oppgraderingene meget godt og skjønner at du ikke vil montere ESS kit, er noe eget med å få noen ekstra hester "lovlig" uten godkjenning. Vet ikke om du har gjort det enda eller skal, men jeg leste meg opp en god del om girkasse software til e46, og mange på diverse utenlandske forums som sier den nyeste oppdateringen til SMG kassa er helt rå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Ja har kun orginal software nå men har bestilt smg software som skal være org csl pluss litt modifisert fra samme firma jeg sender hjernen til.

Er dette ny software fra BMW du tenker på? Spent på å prøve værtfall for det skal vist være bra greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg har kjøpt kostet 189dollar.

http://www.tuningtechfs.com

Da får du en slik obd2 til usb som du kobler deg til laptop og laster opp din org software og sender til dem via mail. Så får du den tilbake modifisert som du laster inn et par dager etterpå.

Skal gi en review om den her etter jeg har fått testet det litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser meget bra ut.Innsuget er kliss likt orginalt Csl.Jeg har csl selv og ser ikke noe forskjell🤓.Lyden av csl innsuget er helt rått.Kan ikke beskrives.Så dette blir nok bra.Hvor mye koster et sånt komplett?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med respons på tråden :)

De som lager dette, Karbonius.es i Spania har hatt flere revisjoner på denne boksen og jeg har nå den siste. Det er noen som har sammenlignet stock og denne og påstår faktisk at det er enda bedre enn orginalt. Trompetene inne i boksen er vel av plast på den orginale?

Måtte gi over 20, valgte full carbon uten lukkeklaffen jeg da, ser ikke påenget med den da den sikkert ville stått åpen hele tiden uansett :P

Så kommer det en del orginaldeler utenom i tilleg siden jeg ikke går for AlphaN tune, men csl hjerne :)

 

Gleder meg som en liten unge til å prøve dette cslinnsuget  :D

Endret av LianLi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det orginale csl innsuget har ikke plast trompeter.Alt er carbon.Skulle du hatt flapsen måtte du hatt styringen til spjeldet og det ekstra luftinntaket som går inn i innsuget foran spjeldet.Csl har et hull i fangeren,dette går rett opp i carbon boksen etter spjeldet.Orginalt åpner dette ikke før etter 4000 omdr.Dette er fordi innsuget gir en del db også ved lave turtall.Trf det jeg mente var at det var en veldig god kopi.Det er nok ikke like bra som det orginale,men det koster over 80000 kr komplett.Det er vel litt for mye for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, LBH skrev:

Det orginale csl innsuget har ikke plast trompeter.Alt er carbon.

photo1-vi.jpg

Ikke for å starte en diskusjon, men resten av verden er uenig med deg :P

Har du bilde av ditt?

 

 

Ja, hadde ikke vært så veldig mye kobling ekstra da jeg må koble inn mapsensor og tempsensor uansett.

Jeg kan koble til org csl lufttilførsel på denne og, det er kun at den ikke har flapmotoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...