Gå til innhold

BMW E46 M3 sugetrim, csl airbox ++


LianLi
 Share

Anbefalte innlegg

LianLi: Mente ikke at det var noe galt med Karbonius sine produkter, og CSL boksen hans er vel kjent for å være en meget bra kopi. Jeg har selv vært i forbindelse med han tidligere da de lager relativt bra greier.

Men Wethje (evt "die Wethje") er ikke et lite bakgårdsfirma, de har levert "alt" av karbon for BMW Motorsport siden e30 tiden. De har nok tilgang til teknologi og utstyr de fleste mindre firmaer ikke har, og det er derfor ikke sikkert de er like imponerte over et kopiprodukt som mannen i gata er (jeg regner med det ligger _noe_ mer simluering bak wethje sitt produkt enn de som kopierer).

Missforstå meg riktig, jeg hadde heller ikke lagt 80k på bordet for en originalboks.Trolig vil du aldri merke noe til de forskjeller som evt måtte være om noen.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de har tross alt laget orginalen så det er jo enklere for karbonius å bare kopiere den. Men absolutt de som lager den beste kopien av det jeg har sett. :)

Når den koster ca 1/4 av orginalen i den prisklassen så blir valget enkelt ja :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte første post med en liste så det ble litt mer oversiktelig nederst. :)


Synes det er morro å studere bremsepapier så tengte jeg skulle poste noen her da det er veldig relevant til mitt sugisprosjekt. Synes det er fasinerende hvor mye som kan hentes ut av S54 med boltonmods og cammer nå til dags, det har kommet en lang vei i tuning på orginale motorhjernen og opp mot den 0,8L større V8 S65 i e9X M3.

 

Dette er av en e46 M3 med: CSL airbox, AlphaN Tune og Euroheaders. E90 M3 er helt orginal:

DPE_AlexE90M3_AlexE46M3_SAE.jpg

 

En annen e46 M3 med kvasse kammer, CSL airbox, AlphaN tune, større gasspjeld og fjernet AC. Samme orginale e90 M3:

DPE_AlexE90M3_ChrisE46M3_SAE_2.jpg

 

Samme E46 M3 som over, men en annen e90 M3 med fjernet kattalysator, Cold air intake, tune og bakre del av eksos:

DPE_StephanKE92M3_ChrisE46M3_SAE_3.jpg

 

Samme dyno som er brukt her, usikker på samme dag osv, så alt er relativt og med en klype salt som alltid med dyno-sammenligninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s65 er noe umoden enda for ettermarkeds tuning på gatebiler. I race bruk er den dog på god veg opp. Prata med tidligere motormann bla på e46 GTR. De har nå 635+hk fra en relativt basic s65 løpsmotor (ca 400 000,-) med lange serviceintervaller og "ingen" reperasjoner av betydning på disse. Til sammenligning er en typisk race s54/p54 (3,4) rundt 460-470hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, s65 vil vel komme etter om noen års tid regner jeg med. Mye mer headroom i forhold til stroking men, skifte av kammer blir jo ekstra kostbart med dobbelt så mange kammer.

Strokerkit er jo svindyrt så regner med det blir mye dyrere og mindre populært likevel i forhold til s54en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Følger denne tråden! :D Interresant å se hvordan det blir. Vurderer selv csl kammer og carbonbox, underdrive pulleys og letta svinghjul til rallycross e46 m3'en. Jeg har til sammenligning helt standard motor som har gått nærmere 200k. Eneste mod er vipec v44 sprut koblet opp mot vanos. Bremset 322 hk/ 354nm på hjul. Så 375hk bør være innen rekkevidde :) s54, kanskje verdens råeste sugesekser i forhold effekt/holdbarhet??  

 

20161028_214918.jpg

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...