Gå til innhold

Byttet spiller, ingen lyd fra orginal stereo


 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

BMW E91 2006 320D

Byttet nettopp IDriven min til fordel for en ny og bedre 2-din spiller. Brukte vanlig ISO-adapter uten rattkontroll selv om jeg skal ha det senere, gjelder også PDC. Da jeg skrur på lyden kommer det ikke musikk fra det originale stereoanlegget. Har Navigation Professional med HiFi eller noe i den duren. Har forsterker bak på venstre side, 2 subber under setene og 2 høyttalere i hver dør ORIGINALT. Samtidig som at musikken ikke funker har jeg også oppdaget at sigarettenneren i bilen har sluttet å virke etter jeg fjernet idriven, noe som sier meg at det må styrestrøm en plass det ikke er. Føles ut som om forsterkeren ikke får et signal om å skru seg på. aka remote. Noen som har noe forslag? Evt. hvilken kabel som er remote på IDrive quadralocken som skal inn i remoten på spilleren???? Takk :)

00045759abx.jpgavhx3800dab-eu5-white-left-a1.jpg?width=

Mvh. Jonas

Endret av Jonask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det! Orker ikke retrofit for å få DAB+, USB og bluetooth da den ikke engang støtter streaming. Vet det finnes adaptere og slikt for å få dette integrert men vil ha bedre lyd i anlegget mitt også ;) Altså LOC er ikke så mye å skryte av, ikke minst instillingene! Får man montert IDrive samtidig med en 1-Din spiller? Tenkte lyd på 1-din spilleren, navigasjon og feilsøking på idriven?!

Endret av Jonask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint få bluetooth-streaming, det kommer bare an på hvilken løsning man velger å gå for, men det blir jo hver sin smak. For min del hadde jeg nok byttet dashbord om jeg skulle gjort noe slikt, da jeg ikke takler ting som bare er der uten funksjon. :)

Det bør være mulig å ha begge deler, men mulig man sliter med fysisk plass da, samt at det blir litt jalla. Da hadde jeg heller gått for en Dynavin i kombinasjon med iDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original forsterker grå vel på optisk så derfor du ikke får noe lyd vil jeg tro. Jeg har montert 1din spillere i flere e6x da koblet til med rattadapter så spiller i hanskerom. Sanger og kilde samt samtaler kan byttes fra rattet. Du vil også få en mye bedre lydkvalitet fra spiller enn original shiten. 

En annen løsning er å kjøre en DSP forsterker som har innebygget BT også koble denne til Idrive. Da vil du som ellers kunne spille musikk/navi fra idrive, men når SQ skal prioriteres kan du streame direkte til forsterker :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alle forsterkere både mottar og sender signal ;)
Originalt mottar forsterkeren balansert lavnivå-signal fra iDrive head unit. Den nye spillern din må da sende tilsvarende til forsterkeren. Tror vel egentlig ikke at det er dette som er problemet.
Har sett akkurat samme problem i flere andre poster, og syns å huske det typisk har vært noe med styrestrøm som viser seg å være feilen. Sjekk at remote signal til forsterker er koplet til harness, og at du får 12V der når bilen går.

Eksempel: (annen spiller og sikkert annen harness enn du har så pin 13 er ikke nødvendigvis rett for deg)

-I need some help! I installed an aftermarket headunit (KTV-614) and a subwoofer from BSW. The radio works, however, there seem to be no audio coming out from my car speakers.
 
-You probably missed pin 13 in that harness that you used, that's the remote signal to turn on the OEM amp.
 
-I connected the antenna remote on to the blue w/white stripe cable and everything works!!
Endret av OveN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...