Gå til innhold

bimmers.no i samarbeid med Michelin søker personer som ønsker å teste ut vinterdekk!


awt
 Share

Anbefalte innlegg

On 17.10.2016 at 20.53, awt skrev:

Da avslører vi hvem som ble de heldige. :)

De som ble trukket ut til dette er:

@codex

@CrZyWiz

@Nytern

@Fuzzy

Vi gratulerer alle fire, og ser frem til dekktestene. :)

Igjen vil jeg også takke alle som meldte sin interesse for dette, og jeg må si jeg ble imponert over antallet deltagere!

Gratulerer til de som ble trukket ut! 
Er litt interessert i hvilke biler og dimensjoner dekkene blir testet med? :)  Selv driver jeg og vurderer hvilke piggfrie vinterdekk jeg skal kjøpe meg til vinteren, og har hørt at f.eks Nokian piggfritt blir for mykt for en bil som er så tung som 5-serien.  Har etter mye lesing rett og slett lurt på om jeg bør prøve meg på ett piggfritt dekk beregnet for SUV :o:D 
F.eks Contivikingcontact 6 SUV
Michelin dekket er også selvsagt blandt de som vurderes, så relevante tilbakemeldinger på dette ønskes asap :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Daniel80 skrev:

Gratulerer til de som ble trukket ut! 
Er litt interessert i hvilke biler og dimensjoner dekkene blir testet med? :)  Selv driver jeg og vurderer hvilke piggfrie vinterdekk jeg skal kjøpe meg til vinteren, og har hørt at f.eks Nokian piggfritt blir for mykt for en bil som er så tung som 5-serien.  Har etter mye lesing rett og slett lurt på om jeg bør prøve meg på ett piggfritt dekk beregnet for SUV :o:D 
F.eks Contivikingcontact 6 SUV
Michelin dekket er også selvsagt blandt de som vurderes, så relevante tilbakemeldinger på dette ønskes asap :)  

Antar SUV utgavene av dekkene har større dimensjoner enn det som passer på en 5 serie. Slik er det i alle fall for Nokian, men fant ikke dimensjonsoversikt for Contivikingcontact 6 SUV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, E.H.D skrev:

Antar SUV utgavene av dekkene har større dimensjoner enn det som passer på en 5 serie. Slik er det i alle fall for Nokian, men fant ikke dimensjonsoversikt for Contivikingcontact 6 SUV. 

Stemmer det. For 5-serien vurderer jeg å bruke 235/50R19 som er det minste 19" SUV dekket til Conti, men det er foreløpi bare en vurdering da. (Blir jo ett hakk opp i profil iforhold til den dimensjonen jeg skal ha, men tror det er innenfor toleransene).  Har ikke helt funnet ut av hva den egentlige forskjellen mellom SUV dekk og vanlig dekk er enda. Om det bare er lasteevnen så fåes det jo personbildekk med høy lasteevne også, og flere relevante dimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekka mine skal være ankommet hos dekkversted, så kommer snart på her også :) 

Ellers så skal de på min 2009 E61 520d , 225/50 R17 blir dimensjonen.

Kjøremønster er jo mye her i byen Haugesund, hvor kjennetegnet på vinter er vell stort sett null føre med og is med slaps oppå.  Turer til fjells og dagsturer rundtom(bergen,stavanger) blir det også. Satser også på og slippe og slite meg opp bakken til huset i disse nye dekka, de litt smågamle continental dekka klarte det hver gang men ikke uten bekymringer :P 

Ser frem til og prøve dem ut, håper på en kald vinter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel80 skrev:

Stemmer det. For 5-serien vurderer jeg å bruke 235/50R19 som er det minste 19" SUV dekket til Conti, men det er foreløpi bare en vurdering da. (Blir jo ett hakk opp i profil iforhold til den dimensjonen jeg skal ha, men tror det er innenfor toleransene).  Har ikke helt funnet ut av hva den egentlige forskjellen mellom SUV dekk og vanlig dekk er enda. Om det bare er lasteevnen så fåes det jo personbildekk med høy lasteevne også, og flere relevante dimensjoner.

Det er altfor stort. 5,75% større enn 245/40/19 som er org 19" størrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Dette er artig! :)

 

Jeg drista meg til å handle F11-felger fra en kar på Finn, satser på at de ankommer dekkverkstedet mitt før helga. Dekkene har kommet trygt frem ihvertfall! Tror faktisk at dekksjappa synes det var skikkelig stas å få "være med" på dette :) 


Dekkene skal få prøvd seg på min "nye" F30 316dA, dimensjonen blir 225/45-18. Jeg holder til på Tynset, her har vi allerede hatt både snø og netter med temp rundt -10, så nå er det på tide med skikkelige sko!

 

F30'en er hovedbilen, men jeg kjører min gamle E39 til og fra jobb. Får ikke opp tempen på den lille strekningen i F30'en, dessuten liker jeg ikke parkeringsforholdene på jobb. 

Jeg kjører nok forholdsvis mye, mest fordi jeg elsker å kjøre bil. Dette med å være i bevegelse, være litt kaptein på egen skute, samt det faktum at en _aldri_ blir utlært som sjåfør. Herlig! 

Favorittføre er for meg noen cm med nysnø. "Snøormen" i bakspeilet er virkelig et vakkert skue, og du verden så gøy det er å få en helt ny form på bilrumpa. Snø, snø overalt! :D

 

Sånn ellers, jeg elsker å eksperimentere med grep. Jeg gir meg ikke før jeg EIER bakken, selv om det innebærer x antall baklengsturer med dertil stadig økende satsing for å komme seirende ut. Nei, dette blir gøy! Jeg kan love flittige oppdateringer, det være seg enten i tekst, bilde, videoform eller en salig miks. Jeg har dessuten montert splitter nye Conti viking contact 6 i dimensjon 235/45-17 på E39'en, og planlegger å sammenligne disse vs Michelin. Det interessante her er at disse to dekkene fikk lik score i fjorårets? NAF vinterdekktest. 

 

God aften, godtfolk! :)

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, E.H.D skrev:

Det er altfor stort. 5,75% større enn 245/40/19 som er org 19" størrelse. 

Ja ser sånn ut. Trodde det skulle havne innenfor  5% toleransen iforhold til standard dimmensjon, men siden 235/50R19 blir over 5% større så blir det ikke SUV dekk på meg ihvertfall.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.10.2016 at 0.19, Nytern skrev:

Hoi! Dette er artig! :)

 

Jeg drista meg til å handle F11-felger fra en kar på Finn, satser på at de ankommer dekkverkstedet mitt før helga. Dekkene har kommet trygt frem ihvertfall! Tror faktisk at dekksjappa synes det var skikkelig stas å få "være med" på dette :) 


Dekkene skal få prøvd seg på min "nye" F30 316dA, dimensjonen blir 225/45-18. Jeg holder til på Tynset, her har vi allerede hatt både snø og netter med temp rundt -10, så nå er det på tide med skikkelige sko!

 

F30'en er hovedbilen, men jeg kjører min gamle E39 til og fra jobb. Får ikke opp tempen på den lille strekningen i F30'en, dessuten liker jeg ikke parkeringsforholdene på jobb. 

Jeg kjører nok forholdsvis mye, mest fordi jeg elsker å kjøre bil. Dette med å være i bevegelse, være litt kaptein på egen skute, samt det faktum at en _aldri_ blir utlært som sjåfør. Herlig! 

Favorittføre er for meg noen cm med nysnø. "Snøormen" i bakspeilet er virkelig et vakkert skue, og du verden så gøy det er å få en helt ny form på bilrumpa. Snø, snø overalt! :D

 

Sånn ellers, jeg elsker å eksperimentere med grep. Jeg gir meg ikke før jeg EIER bakken, selv om det innebærer x antall baklengsturer med dertil stadig økende satsing for å komme seirende ut. Nei, dette blir gøy! Jeg kan love flittige oppdateringer, det være seg enten i tekst, bilde, videoform eller en salig miks. Jeg har dessuten montert splitter nye Conti viking contact 6 i dimensjon 235/45-17 på E39'en, og planlegger å sammenligne disse vs Michelin. Det interessante her er at disse to dekkene fikk lik score i fjorårets? NAF vinterdekktest. 

 

God aften, godtfolk! :)

Slenger på deg ei melding neste gang jeg er på Tynset så får vi tatt et "testbilde" av bilene sammen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.10.2016 at 20.30, Fuzzy skrev:

Slenger på deg ei melding neste gang jeg er på Tynset så får vi tatt et "testbilde" av bilene sammen 👍

Hoi! Jess! Det høres mucho trivelig ut :)

 

On 22.10.2016 at 21.05, Knutmyr skrev:

Flere tynsetinger her ja :-D

Oi! Enda en! Nei, nå veit jeg neimen ikke.. Vi er minst 4 her inne! :D Så koselig! Såå.. E61 altså? Hmm.. Da må jeg følge med i trafikkbildet fremover :)

 

 

 

Sånn ellers, lurer på å opprette en egen tråd sånn at jeg ikke spammer ned denne med joviale greier i tide og utide? Vad tycks? Blir kanskje litt mer oversiktlig?

I mellomtiden slenger jeg ut noen bilder jeg tok i dag, fra første prøveturen på nye hjul! Lagde forøvrig en film, vi snakker 22min? eller noe med ekstreme mengder svada, samt noe fakta og førsteinntrykk mht dekkene. Litt artig å dokumentere nye dekk allerede fra første meter :) Litt på gjerdet mht å slenge'n ut, men det kanke skade tenker jeg :)

 

Ja, beklager møkkete bil. Itte lett å ha ren bil når selve parkeringsplassen er et anleggsområde :(

 

14680608_1785015135100621_6314702649356680128_n.jpg14650108_1785015121767289_2125714859459820081_n.jpg14657542_1785015205100614_1938272134049606219_n.jpg14641952_1785015171767284_7706443305746813482_n.jpg

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått levert inn felgene for dekkskifte jeg også; Vianor på Stjørdal har siste uke hevdet at det ikke har kommet noen dekk fra Michelin ennå, så da jeg kontaktet Michelin og fikk bekreftet at dekkene var levert den 21. oktober klarte de jammen å finne de igjen :wink: Henter de i morgen så får vi se når jeg får de på bilen - i skrivende stund er det bare mildt, vått og trist vær...
 

2016-10-31_11_20_15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dekktest uten konkurrenter er vel litt kjedelig, så jeg kommer til å lage meg en liten test tråd jeg også. Får nå montert 4 nye ContiVikingContact 6 piggfrie dekk i 245/40R19 på min F11, så det kan jo være arti med litt sammenligning etterhvert 👍😊🚗💨

IMG_8664.JPG

Endret av Daniel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Daniel80 skrev:

En dekktest uten konkurrenter er vel litt kjedelig, så jeg kommer til å lage meg en liten test tråd jeg også. Får nå montert 4 nye ContiVikingContact 6 piggfrie dekk i 245/40R19 på min F11, så det kan jo være arti med litt sammenligning etterhvert 👍😊🚗💨

IMG_8664.JPG

Har akkurat samme dimmensjon på mine ConticontactViking 6 også! :D (Kjøpt i vinter i fjor)

 

IMG_5099.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...