Gå til innhold

2003 e46 ///M3. Solgt.


 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, bmwgreg90 skrev:

Liten update. Fått bestilt karbon grill, karbon riller og sota blinklys. Får se om fronten ikke blir for mørk med lysa. Har og tenkt på å lakkere inner lenser i gul/lysegul farge. @Slavearbeider'n lykter ser meget fint ut på mørk bil:)

Takk for det. Jeg har brukt folie, tar ikke sjansen på å lakkere reflektorene. Kjedelig på eu, å måtte fjerne lakken med noe skikkelig kraftige kjemikalier som tar chromen i reflektoren. Ergo nye reflektorer. Og du kan fjerne filmen om du ikke liker looken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare at at den smelter, men har du vanlige halogenlys så blir det såpass varmt at filmen får et mørkt felt der lyset treffer. 
Men med xenonlys skal det derimot ikke være noe problem.

Snakker ut i fra erfaring med lamin-x lykteflim.

Endret av Torek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Torek skrev:

Ingen fare at at den smelter, men har du vanlige halogenlys så blir det såpass varmt at filmen får et mørkt felt der lyset treffer. 
Men med xenonlys skal det derimot ikke være noe problem.

Snakker ut i fra erfaring med lamin-x lykteflim.

Har xenon lys, men parklyset (innerste lense) der folien/lakken blir er jo halogen uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update. 

Karbon riller, karbon grill og sota blinklys ankommer ila 1-2 uker. takk til @Bjanne for tips om blinklys. Riller og grill er av ekte karbon, og føler det vil passe på mørk bil ilag med karbon leppe som allerede er på bilen og karbon bakluke som blir handlet ettervert (blir lakkert i bilens farge bortsett fra flippen).

Ellers blir bilen satt til vinterlagring snart. Fant ut at jeg vil bruke bilen minst mulig om vinteren. 

Så venter jeg også på svar fra forhandleren. Bilen hadde en del skjulte feil, og han lovte vi skulle bli enige om noe. Ting som må byttes/ikke var opplyst om i annonsen: høgtallere høgre side er dårlige, dørlister innvendig knirke og er stygge, Csl bakluke er av dårlig materiall og leke vann gjennom lyktene, mangler trekk og deksler i bagasjerommet ++

s-l225.jpg

e46-carbon-grilles-2.jpg

840212222 (1).jpg

Endret av bmwgreg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok bra med litt mere carbon-deler sånn at det blir gjennomført. :)

Jeg skal jo bytte ut luken min etterhvert. Der er flippen synlig carbon, så det er jo en smal sak å maskere det på nytt og lakke det blå svart. 

Hvis du ikke har kjøpt sideblinklys så kjøpte jeg de her, syns de var fine: http://www.ebay.com/itm/161380477772?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Ville unngå LED for å slippe blinking ved oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frode D skrev:

Blir nok bra med litt mere carbon-deler sånn at det blir gjennomført. :)

Jeg skal jo bytte ut luken min etterhvert. Der er flippen synlig carbon, så det er jo en smal sak å maskere det på nytt og lakke det blå svart. 

Hvis du ikke har kjøpt sideblinklys så kjøpte jeg de her, syns de var fine: http://www.ebay.com/itm/161380477772?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Ville unngå LED for å slippe blinking ved oppstart.

Takk! Har faktisk ikke tenkt på di enda, men skal legge inn en bestilling! Skriv gjerne på Facebook hva pris du tenkte deg for bakluko og evt når du skal selge den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjørt bilen til lagring. Vaska bilen ren, men etter tur på ca 20km til lagringsplassen var bilen like skitten, så må fikse litt vaskemidler til neste tur. Det er snakk om en nedlagt fruktlager som blir brukt til lagring av et par biler, samt camping vogner/bobiler. Er mye plass, så kan fint stå der å skru. Eneste minus at det ikke er oppvarmet.

Fikk montert karbon grill, karbon riller, demontert venstre frontlykt (skruo som holder blinklys på høgre sido er runda, så kom ingen vei der). Har også fått sett litt på hva annet jeg må bestille og skifte ut.

To do liste: Nye lykte glass, montere sota blinklys, nye innstigningslister, ny bakluke, nye/foliere interiørlister, golv matte og deksler rundt lykter i bagasjerommet, bytte oljer, lakke/foliere linser i frontlyktene, lakkere opp slitasje på setene, lakke kalippere, flikke i stensprut og polere bilen (hellakkering til sommeren)++

DSC_0193.JPG

DSC_0194.JPG

DSC_0195.JPG

DSC_0197.JPG

DSC_0201.JPG

DSC_0202.JPG

DSC_0204.JPG

Endret av bmwgreg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...