Gå til innhold

2003 e46 ///M3. Solgt.


 Share

Anbefalte innlegg

Ble revet med og handlet ny bil jeg og. Ble en orginal  M3 svart utvendig og svart skinn innvendig. Bilen er gått 161.000km, men motor, gir og diff bak er bytta og gått ca 120.000km. Er litt ting som må ordnes, men det blir tatt på forhandlerens regning. Bilen er utstyrt med bla. el seter m memory, H/K anlegg, cruice controll, xenon, smg F1 gir++

Hva som er gjort med bilen:

-Carbon front leppe (syns den passet på mørk bil)

-Csl (kopi) bakluke

-Sota ruter

-GS performance eksos (bråkte ganske greit over 2k rpm)

-K&N (gen2?) filter med varmeskjold

-Senkesett av type ukjent enda (stivt er det hvertfall) 

-Sota led baklykter ble montert av meg på søndag 2 okt.

-BBS motorsport felger.

 

Planer for bilen:

-Generell kos og vedlikehold 

-Farge opp litt slitasje på setene

-Fiksa steinsprut på panser og fanger

-Polering før vinter

-CCFL ringer(?)

-Ny spiller(?)

 

Andre tips og forslag?

61_1396093787.jpg

61_1860695047.jpg

61_1224742191.jpg

61_918291472.jpg

61_170562020.jpg

61_1500473964.jpg

IMG_20161001_224308.jpg

IMG_20161002_125817.jpg

Endret av bmwgreg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meget pen bil, har sagt til meg selv at en sånn skal jeg ha meg en dag, så får vell logge av bimmers å fortsette med ingeniør matten :P . Angående tips til hva du burde gjøre ville jeg uten tvil oppdatert softwaren på girkassen, står masse på forskjellige utenlandske forums om at nyeste SMG softwaren er ett must. BMW lager jo ikke ny girkasse software på tull heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, tennbrikket skrev:

meget pen bil, har sagt til meg selv at en sånn skal jeg ha meg en dag, så får vell logge av bimmers å fortsette med ingeniør matten :P . Angående tips til hva du burde gjøre ville jeg uten tvil oppdatert softwaren på girkassen, står masse på forskjellige utenlandske forums om at nyeste SMG softwaren er ett must. BMW lager jo ikke ny girkasse software på tull heller :P

Er det noe man kan kjøpe hos feks Bavaria, eller hvor får man tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, bmwgreg90 skrev:

Er det noe man kan kjøpe hos feks Bavaria, eller hvor får man tak i det?

Man kan oppgradere selv, står litt om det i diagnose og koding tråden, var ett par der som har oppdatert kassen på e60 og e39. Jeg gjorde det blant annet hos RATS i forbindelse med olje og filter skift på kassa. Har også sendt en mail til BMW før, og de kunne oppdatere motoren, så regner med de klarer girkassen også.

http://bimmers.no/forums/topic/690841-den-store-diagnose-tråden-oppdatert-180313/?page=230

 

og side 231.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LianLi skrev:

Gratulerer med M3 ja! :)

Hvordan opplever du denne mot 335i'en?

Faktisk samme forhandler jeg kjøpte min bil hos, og samme leppe foran. Synes den er tøff :)

M3 er mer leken og føles mye mindre. Var litt mer drag i 335, samt DKG var noen hakk bedre enn dsg. Hjelper nok med update om jeg finner noen i nærheten som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...