Gå til innhold

320


kortsluttning
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er vel egentlig ikke et prosjekt, men posta litt feil :) 

Har endelig fått tak i e46 igjen, kraver var svart coupe eller sedan, alt M-Teck, og M54 motor, denne gangen ble det en 2002 320Ci M-Teck. Siste årstallet med den hissige fronten :)  Tidligere biler har vært e30 325i, e92 330d. 

Planer fremover: 

-Nye plugger

-Olje og filter

-Lese av feilkoder

-Fikse steinsprut

-Short shift fra Z4?

-Nye glass til lykter foran

-LED baklykter

-Supersprint bakpotte

-Sports innsats filter

-Senkeskåler foran, for å få den litt lavere og beholde kjørekomfort. 

 

Har vurdert å oppgradere motor etterhvert til m54b30 med ny software fra ESS...  men det blir ikke med det første, da bilen er mer en sprek nok som den er :) 

Men hvordan er det med understell og bremser, mye forskjell her? Har jeg lov å starte med å oppgradere understell, uten å godkjenne det? Eller blir det masse problemer på eu kontroll osv... 

 

 

Endret av kortsluttning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plan å få i større motor, m54b30 er jo en veldig bra motor.. 

Har tatt EU kontroller selv å aldri merket av oppgraderte bremser, understell og div.. synes bare det er bra folk oppgraderer.. siden diverse orginal deler er noe dritt.. tenker da mest så andre bilmerker en BMW.

Men dette spørs helt på hvor du går å hvor nøye de er.. kan være de er skikkelig drittsekk å setter 2'er på forevises trafikkstasjon å du må ut til bt å vise å få det skrevet i vognkort.. samme med sengesett og diverse.. vi var ikke så veldig nøye så lenge den ikke var senket betraktelig mye å du kunne se dekk sleit sinnsykt ugjevnt..

Ellers har du en svær turbo under panseret å vi ikke kjente duden så må det merkes av.. men mye som kan gå gjennom EU hvis du har kontakter ;)

Endret av sexeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, sexeren skrev:

Hvorfor software update på den motoren? Ikke mye å hente på standard motor uten mods... å koster vel sykt mye med remap fra ess.. bør hive på en kompressor :)

https://www.carthrottle.com/post/why-remapping-a-naturallyaspirated-car-is-totally-worth-the-money/

Er ikke snakk om helt syke tall, men blir nok en forbedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, DanielStance skrev:

Det blir det, blir en annerledes reaksjon i motor, virker friskere og endrer kurvene noe.. er greit med en remap men spørs hva prisen er.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt inni dette med ews, men tror det må fjernes så lenge du ikke har med boks og nøkler siden det er kodet opp mot hverandre.

Vet det blir fjernet når det settes m54 i e30 fks..

Skal ikke være noe problem for en tuner og fjerne sammen med og legge inn en god software for motoren fks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har m54b22/b25 fra før skal dette være plug & play. Lednigsnett og alt er likt, men mulig det måtte flyttes over noe dyser eller noe. 

Men skal du ha denne motoren over i e46 med m52, e36 med m50, eller en e30, så er det jo litt mere jobb. Da må du nok ha med ECU, fjerne ews osv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...