Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Dweezil skrev:

Da var G30 M550i xDrive lansert. Imponerende 0-100 tall, matcher dagens F10 M5 selv med vesentlig færre hk. Det er bare å begynne å spare...

http://www.bmwblog.com/2016/12/17/world-premiere-2018-bmw-m550i-xdrive/

Dette er det amerikanske presseskrivet for M550i så derfor står det ikke 462 hk som den jo egentlig har. 

Antar den fremdeles vil koste over 1 mill. her hjemme. 

Satser også på at det vil komme en M550d med 400 hk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, blinks skrev:

530e iPerformance både med sDrive og xDrive, samt at batteriet er under baksetene og stjeler da ikke noe plass fra bagasjerommet (som i 740e). Noen som ønsker å spekulere i om samme konfigurasjon i kommer i G31? 

Jo det er mindre bagasjerom i 530e, tror den har 410 liter, mot normalt 530 liter. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, blinks skrev:

530e iPerformance både med sDrive og xDrive, samt at batteriet er under baksetene og stjeler da ikke noe plass fra bagasjerommet (som i 740e). Noen som ønsker å spekulere i om samme konfigurasjon i kommer i G31? 

Det spekuleres vel i at 530e iPerformance ikke blir tilgjengelig for G31 med det første, ei heller i kombinasjon med xDrive, akkurat slik som tilfellet er med F30/31 LCI. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, E.H.D skrev:

Jo det er mindre bagasjerom i 530e, tror den har 410 liter, mot normalt 530 liter. :wink:

Åja, ser det nå, men det er vel fortrinnsvis plassen under gulvet, slik at man ikke får plass til reservehjul etc.? Uansett spennende at den kommer med xDrive, jeg tror også BMW vil komme med 530e i Touring etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Walkabout skrev:

Det spekuleres vel i at 530e iPerformance ikke blir tilgjengelig for G31 med det første, ei heller i kombinasjon med xDrive, akkurat slik som tilfellet er med F30/31 LCI. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke.

Kommer i hvert fall med xDrive ref pressemelding fra BMW 17. Desember :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, blinks skrev:

Åja, ser det nå, men det er vel fortrinnsvis plassen under gulvet, slik at man ikke får plass til reservehjul etc.? Uansett spennende at den kommer med xDrive, jeg tror også BMW vil komme med 530e i Touring etter hvert. 

Nei, gulvet er høyere. 

Fant bilde:

 

IMG_0619.JPG

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.12.2016 at 10.05, Dweezil skrev:

BMW vil vise 530e på messen i Detroit i 2017: http://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1335605

Dersom det kommer en G31 530e med xDrive, tror jeg at jeg kan være villig til å gi opp ønsket om R6-motor...

Jeg har begynt å tro at jeg kan bytte min F20 LCI i en G30 530e xDrive. Må vite litt mer om bagasjerom, hengerfeste etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BimmerFan! skrev:

Noen som tørr å gjette på hvor mye G30 530e vil begynne på ? 

Jeg tipper den kommer til å starte på 479 000,-. Det på bakgrunn av hvordan de har priset 330e i forhold til 320d/320i samt for å distansere 530e i forhold til 330e :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...