Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Evopower skrev:

Og borte var plutselig designsjefen i klassen...Audi,hehe. Vet ikke helt hva de driver med om dagen :P 

Har kjørt en mengde nye Audi med bla S8 og Q7 som høydare 😊 Tross ett traust formspråk hos Audi er de helt blant de øverste når det gjelder material og opplevd kvalitet. En ny basis A3 er jo en Bentley vs 2 serie feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Interiøret til E-klassen er virkelig ikke så spennende som bildene tilsier. Når jeg første gang satt meg inn i en E-klasse så fikk jeg følelsen av at bildene juger. Men selvsagt så er design individuelt, og i mine øyne banker G30 W213 ned i støvlene. Mest sannsynlig på kjøreglede også. Har kjørt en god del W212 facelift, og gud hvor kjedelig den er å kjøre i forhold til F10. 

Så for min del så hadde jeg gått for en G30 foran W213 anyday. Det skal sies at jeg ikke har kjørt noen av bilene, men kjenner jeg BMW rett så skuffer de ikke med G30 heller ;) 

Her er jeg helt enig. På bilder ser E-klasse interiøret veldig dynamisk og lekkert ut, mens G30 kan se litt flatt ut. :-)

I virkeligheten, når du sitter i førersetet, opplever jeg det helt motsatt. Største problemet med E-klassen synes jeg er midtkonsollen og naviskjermen som ikke er vinklet mot føreren og de fire luftdysene blir veldig dominerende.

G30 interiøret, på begge sider av rattet, er mye mer vinklet mot fører enn det som kommer frem på bilder.

Og i forhold til F10 liker jeg at iDrive-hjulet nå er vinklet bakover mot fører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Skal være så objektiv som mulig..

F10 var finere og bedre enn w212. Bmw er den jeg ville valgt av disse to.

Mens g30 ikke når w213 til knærne når det gjelder design.

Bmw mann som jeg er, måtte det likevel blitt e klasse om jeg skulle valgt i dag.

Teknsk sett vet vi vel ikke enda. Altså kvalitet, kjørefølelse, tekniske løsninger, støy, plass osv. Her tror jeg de to er nokså like. Gleder meg til å lese sammenligningstester av disse :D 

Her er en sammenligningstest mellom BMW 530xd og MB E350d, og her får vinner BMW'en med fem mot fire stjerner. :-D

attachment.php?attachmentid=1544491&d=14

attachment.php?attachmentid=1544492&d=14

attachment.php?attachmentid=1544493&d=14

attachment.php?attachmentid=1544494&d=14

attachment.php?attachmentid=1544495&d=14

attachment.php?attachmentid=1544496&d=14

attachment.php?attachmentid=1544497&d=14

attachment.php?attachmentid=1544498&d=14

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det er mye lekre detaljer i G30, men jeg er virkelig spendt på hvordan dette interiøret er sammenlignet med E-klasse. Her tror jeg faktisk man må opp på Individual for å hamle opp med noe i nærheten av dette. 

Her er i alle fall Individual valgene for G30. :-)

Ser ut som setemønsteret blir lignende som på 7-serien.

 

Individual G30.jpg

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZBTQ "Tartufo", interiørlister i finslipt aluminium (til nød 4ML), alcantara antrasitt taktrekk, utvidet skinnpakke med skinntrukket dashbord og Bowers & Wilkins høyttalersystem. Først da snakker vi, og bilen har endelig den interiørkvaliteten den fortjener. 8) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt nye W213 E klasse og jeg har sittet i G30, så jeg har gjort meg opp en mening. W213 interiøret er kjempefint å se på, ser dødsbra ut på bilder. G30 interiøret når ikke helt opp på bilder, kan virke litt tamt. Men når man sitter bak rattet så er rollene byttet helt om for min del. E klasse interiøret er virkelig ikke så supert som bildene gir inntrykk av, det er også langt ifra like ergonomisk som G30. Mercedes er blitt mestere på å få ting til å se bra og dyrt ut, når du tar det i bruk så oppdager du at dette er langt ifra sannheten. Nå var den G30 jeg satt i en førproduksjons modell, W213 jeg kjørte var en produksjonsmodell. Likevel var det vesentlig dårligere fit og finish i E klassen. Dessuten har samtlige tester av G30 avdekket at, om ikke interiøret er like stilig som E klassen så gir det vesentlig høyere kvalitetsfølelse. 

Tviler på at du finner glipper som dette i en G30.... Dette er over rattstammen i nye E klassen. Påpekte dette ovenfor selgeren og han sa at dette var noe de skulle fikse...

image.jpg

Så til de av dere som nå synes at E klassen har ett bedre interiør, ta dere en prøvetur i nye E klasse. Ikke bedøm noe kun ut ifra bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tony Soprano skrev:

Spennende tider i møte mtp prissetting 530e ! Mye fine pakker gjør jo att den ikke trenger å koste en "mill" heller.

Comfort/Connected/Winter/Innovation

Park Assist Plus/Travel

 

Enig. Er egentlig litt overrasket over at BMW Norge går rett på utstyrspakker ved lanseringen av G30. Var av den oppfatningen at utstyret selges enkeltvis ved lansering, og at pakker heller introduseres senere i salgssyklusen til en modell for å opprettholde salget. Får man timet kjøpet slik at man får med seg xDrive-kampanje på toppen, kan jo prisen bli riktig så hyggelig. (Nylanserte modeller er ofte ikke med på xDrive-kampanjene. Også er jeg usikker på om de gir xDrive-rabatt på modeller som ikke kan bestilles uten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Dweezil skrev:

Enig. Er egentlig litt overrasket over at BMW Norge går rett på utstyrspakker ved lanseringen av G30. Var av den oppfatningen at utstyret selges enkeltvis ved lansering, og at pakker heller introduseres senere i salgssyklusen til en modell for å opprettholde salget. Får man timet kjøpet slik at man får med seg xDrive-kampanje på toppen, kan jo prisen bli riktig så hyggelig. (Nylanserte modeller er ofte ikke med på xDrive-kampanjene. Også er jeg usikker på om de gir xDrive-rabatt på modeller som ikke kan bestilles uten.)

Jeg trenger heller ikke gå bananas i utstyrslista men ett must er : Headup, komfortseter,soltak,varme i ratt,active cruise.

Trenger ikke M Sport heller da jeg har bikka 40 😅

Fullt mulig att dette blir min neste BMW selv om en brukt G11 frister mer og mer. Men man skal ikke undervurdere ny med flott garanti heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Jeg trenger heller ikke gå bananas i utstyrslista men ett must er : Headup, komfortseter,soltak,varme i ratt,active cruise.

Trenger ikke M Sport heller da jeg har bikka 40 😅

Fullt mulig att dette blir min neste BMW selv om en brukt G11 frister mer og mer. Men man skal ikke undervurdere ny med flott garanti heller.

Må innrømme at utstyret er halve moroa for min del...

Er litt ambivalent i forhold til M-sport: Synes det i utgangspunktet blir feil å ma M-symboler over hele bilen når det sitter innstegsmodell-motor under panseret, i hvert fall for 520d. Og jeg synes F1x faktisk ser bedre ut uten M-sport fra LCI-oppdateringen. Men jeg synes G30 kler M-sport mye bedre enn forgjengeren.

Jeg tror jeg hadde valgt ny G30 fremfor brukt G11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...