Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er helt enig i at det ikke blir billig å utstyre en 5-serie slik den, i mine øyne, burde være utstyrt anno 2017. Ellers er det litt rart å se at 520d (uten xDrive) faktisk er cirka 40.000kr dyrere enn en tilsvarende 520d var som E60 mht. at forbruket har blitt betydelig bedre, og effektavgiften gått ned siden den gang. Synd, for 8-900.000kr for en riktig utstyrt 520d synes jeg den ikke er verdt - da finnes det mye moro i en pent brukt G11 730d istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Ja, jeg er helt enig i at det ikke blir billig å utstyre en 5-serie slik den, i mine øyne, burde være utstyrt anno 2017. Ellers er det litt rart å se at 520d (uten xDrive) faktisk er cirka 40.000kr dyrere enn en tilsvarende 520d var som E60 mht. at forbruket har blitt betydelig bedre, og effektavgiften gått ned siden den gang. Synd, for 8-900.000kr for en riktig utstyrt 520d synes jeg den ikke er verdt - da finnes det mye moro i en pent brukt G11 730d istedet.

Jeg tror nok BMW Norge i det stille har korrigert for dyrere Euro samtidig som avgiftene har gått ned.

Jeg tro det er svært få som kommer opp i 900.000 kr for en ny g30 nå, tipper mellom 650.000 og 800.000 kr er vanlig.

Ellers så får du mer utstyr på g30 enn på f10 for samme sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett vanvittige summer for en 520. Hadde heller kjøpt 1-2 år gammel 530xdat msport fullutstyrt til den prisen. Helt utrolig at bmw selger så bra som de gjør i de motorsvakere modellene, med slike høye totalpriser med utstyr inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, hageb skrev:

Første g30 prisliste er datert 1 november 2016. Da var eurokursen 9,02. Nå er den 9,05. Ikke mye å justere for.

Tenkte mer på valuta svekkelsen som har vært siste par årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Jeg tror nok BMW Norge i det stille har korrigert for dyrere Euro samtidig som avgiftene har gått ned.

Jeg tro det er svært få som kommer opp i 900.000 kr for en ny g30 nå, tipper mellom 650.000 og 800.000 kr er vanlig.

Ellers så får du mer utstyr på g30 enn på f10 for samme sum.

Ja, det kan se sånn ut. Ellers tror jeg ikke det laveste estimatet ditt vil stemme over 520d-majoriteten som kommer til å bli solgt (520d xDrive). Med sportsautomat starter bilen allerede på 579.900,-, og det er ikke mange avkrysninger som skal til før prisen hopper mer enn den burde. For min del utgjorde disse få, men absolutt nødvendige avkrysningene - M-pakke (39.200,-), komfortseter (18.400,-) Dynamic Damper Control (8.550,-), 20" felger (16.400,-), Comfort (11.500,-), Connected (31.900,-), Winter (12.900,-), Innovation (29.900,-), Travel (14.900,-), Driving Assistant Plus (31.000,-) og Harman Kardon (12.100,-) svimlende 225.750,-. Totalt 806.650,-, uten å ha fått noe annet enn en "normalt" utstyrt 520d xDrive. Jeg innser at pakkene er relativt velutstyrte, men ikke mer enn hva en premiumbil ala 5-serie anno 2017 burde ha som et minimum i mine øyne. For mitt vedkommende, innser jeg at en 520d xDrive vil koste mellom 900.000-1.000.000,-, noe som absolutt ikke er aktuelt for en premiumbil med fire sylindre.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skrev 650.000 kr som minimum så  tenker jeg det gjelder folk som ikke trenger xdrive og så mye utstyr. 

Driving assitant plus koster vel også ca 19000 sammen med en av de pakkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på andelen 520d med xDrive kontra biler uten på finn.no (f.o.m facelift hvor 520d først ble tilgjengelig med xDrive, naturligvis) og hvordan xDrive promoteres i Norge, tror jeg 520d xDrive vil være normalmodellen (uten xDrive er for spesielt interesserte og selges nok heller svært lite av). 

På finn.no er det, i skrivende stund, avertert 33stk 520d og 136stk 520d xDrive med årsmodeller mellom 2014 og 2017.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på de som kjøper brukt BMW med xdrive, den dagen noe ryker. 

Bestill ny bil med xdrive? 9.990kr.

reparere xdrive? 49.990kr (tallet er tatt ut av løse lufta, men antar at det er dyrt å reparer en så avansert del).

er man aldri på fjellet, så trenger man ikke xdrive. Dessverre så prakker de nesten dette på deg, og er nesten blitt obligatorisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MegaOctane skrev:

Synes synd på de som kjøper brukt BMW med xdrive, den dagen noe ryker. 

Bestill ny bil med xdrive? 9.990kr.

reparere xdrive? 49.990kr (tallet er tatt ut av løse lufta, men antar at det er dyrt å reparer en så avansert del).

er man aldri på fjellet, så trenger man ikke xdrive. Dessverre så prakker de nesten dette på deg, og er nesten blitt obligatorisk. 

Det er jo nesten som at bmw har tatt slagordet til suzuki: " firehjulstrekk inkludert i prisen!"  Til knappe 10k må man jo si det. De fleste velger dette, da det er praktisk og reduserer verditapet noe.

Men på en 5 serie kan man like godt velge uten. Puristene har rett i at det er bedre vektfordeling, svingradius, mindre drivverkstap osv. 

Det er den dagen det ryker ja... var det ikke første gen X5 som sleit med utslitte splines på transferkasse til framhjulene eller hva det var? Etter et par hundre tusen km begynner man merke slark i drivlinje når man går av/på gassen.

Men xdrive er fint da, spesielt når det er så rwd oppsatt som det er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på prisen generelt med xDrive, har jo et håp om en godt utstyrt utgave til rundt 650k, men det er mulig jeg drømmer. Fikk pris på 520d xDrive, og den kom på rett under 800' med det "nødvendige" utstyret, det er for voldsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Walkabout skrev:

Tror det skal vanskelig gjøres å få noen som helst motorversjon av G30 som er akseptabelt utstyrt for noe særlig under 750 000.

Er det jeg er redd for. Så vi får se om det ikke blir leasing på en litt gunstig avtale i stedet. Time will show! :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...