Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er rart at BMW.no ikke har fått ordnet konfiguratoren ennå. Jeg er ikke så rent lite spent på hvordan den vil bli og hva den vil koste slik jeg vil ha den :) Jeg vet at det finnes en tysk konfigurator men den er ikke så relevant da norske biler har en mer omfattende standardutstyrs liste, samt at jeg er spent på prisen på bilen med utstyret jeg velger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G30 5-serie "parkerer" nye E klassen nok en gang i en test. Denne gangen er det 520d mot E220d, der 520d vinner på de fleste punkter. Som vi har sett i andre tester så konkluderer de med at mye E klassen er en kjempebra bil....men 5-serien er enkelt og greit bedre :) 

http://www.whatcar.com/news/bmw-5-series-vs-mercedes-benz-e-class-verdict/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, EasyL skrev:

G30 får terningkast 6 i nye Autofil.

Men bare vent til autofil skal teste G30 opp mot E klassen. Skal vedde 1000 kroner på at de lar E klassen vinne den testen, både Autofil og Broom er kjøpt og betalt av Bertil O Steen....dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men bare vent til autofil skal teste G30 opp mot E klassen. Skal vedde 1000 kroner på at de lar E klassen vinne den testen, både Autofil og Broom er kjøpt og betalt av Bertil O Steen....dessverre.

Nja, vegard hos broom er bmw og porsche mann. Hvis han er med å tester vinner nok bmw. Hvis det er redaktør skogstad, vinner nok mb. 

Men guess what?! Folk kan kjøre begge bilene og vurdere SELV hva dem føler seg best i. Biltester nå til dags er en vits. Det går på hvem som har mest førerassist diggedarier og hvem som har lavest forbruk.

De skikkelige testene med fokus på andre ting enn miljø, var på 90 tallet i bladet Bil. Savner det bladet. Nå er ALLE forsider på bilmagasin siden 2008 preget av elbil eller hybrid. Jeg sluttet å kjøper bilblader for flere år siden. Sist jeg telte hadde jeg over 2000 blader av magasinet Bil (1997-2005), Autofil (2004-2007) og diverse andre blad og bilbrosjyrer fra alt mulig av merker. Original salgsbrosjyren av E39 ligger også der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

G30 5-serie "parkerer" nye E klassen nok en gang i en test. Denne gangen er det 520d mot E220d, der 520d vinner på de fleste punkter. Som vi har sett i andre tester så konkluderer de med at mye E klassen er en kjempebra bil....men 5-serien er enkelt og greit bedre :) 

http://www.whatcar.com/news/bmw-5-series-vs-mercedes-benz-e-class-verdict/

Ser de har feil 0-100 tid, de skriver 0-60 mph på 7,8 sek, mens riktig er 0-100 km/t på 7,5 sek. :whistle:

Lurer på om de faktisk har kjørt g30 med passivt understell når de skriver at du bør ha VDC. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, E.H.D skrev:

Ser de har feil 0-100 tid, de skriver 0-60 mph på 7,8 sek, mens riktig er 0-100 km/t på 7,5 sek. :whistle:

Lurer på om de faktisk har kjørt g30 med passivt understell når de skriver at du bør ha VDC. :-k

Er vdc det samme som edc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Evopower skrev:

Nja, vegard hos broom er bmw og porsche mann. Hvis han er med å tester vinner nok bmw. Hvis det er redaktør skogstad, vinner nok mb. 

Men guess what?! Folk kan kjøre begge bilene og vurdere SELV hva dem føler seg best i. Biltester nå til dags er en vits. Det går på hvem som har mest førerassist diggedarier og hvem som har lavest forbruk.

De skikkelige testene med fokus på andre ting enn miljø, var på 90 tallet i bladet Bil. Savner det bladet. Nå er ALLE forsider på bilmagasin siden 2008 preget av elbil eller hybrid. Jeg sluttet å kjøper bilblader for flere år siden. Sist jeg telte hadde jeg over 2000 blader av magasinet Bil (1997-2005), Autofil (2004-2007) og diverse andre blad og bilbrosjyrer fra alt mulig av merker. Original salgsbrosjyren av E39 ligger også der :) 

Jeg fastholder Bil som det beste bilmagasinet i Norge. De leverer fakta (og ikke alle disse underholdningsdikkedariene) på et helt annet nivå enn de andre. Bare synd det ikke selges over alt, men kjøper det om jeg kommer over det i en bladkiosk. Herr Redaktør Jon Winding-Sørensen er et kapittel for seg selv, og artiklene hans på BilNorge er lørdagsunderholdning på høyt nivå (for oss bilinteresserte).

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...