Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

I mine øyne ser g30 ut til og bli en flott arvtager til f10.

Har ingen problemer med og se at g30 med sine mere markerte linjer er en nyere og mere moderne bil enn f10, noe jeg med tiden tror blir enda mere synlig. 

Usikker på om jeg syns g 30 er en penere bil, men husker enda hvor stygg jeg syns e60 var når den kom, et syn som forandret seg totalt med tiden....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Tja, de har ikke klart å få med de forskjellige utstyrspakkene, så da er det ikke så mye vits i. :grr:

De greier ikke rette opp i feilstavede modeller og skrivefeil i konfiguratoren heller, så jeg blir ikke overrasket over at de har publisert en halvferdig G30 konfigurator.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var så langt talentløse greier, 520d er ikke interessant for meg. Skjønner ikke hvorfor BMW Norge bruker så mye lengere til en alle andre til å få opp konfiguratoren, BMW er jo bare Norges tredje mest solgt bilmerke...

Apropo salgstall, kom over en liten fun fact i siste nummer av Auto Motor und Sport. Det har jo kommet til overflaten at nye E klasse ikke har solgt så bra som Mercedes hadde håpet på...mens den aldrene 5-serien stadig har solgt veldig bra til å være utgående. 2016 var første fulle salgsår for nye E klassen, den solgte da i 41 486 eksemplarer i Tyskland. 2016 var også siste fulle salgsår for F10 5-serie, som solgte i 30 055 eksemplarer i Tyskland. Det er en differanse på kun 11 000 biler....med andre ord så venter markedet på G30 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Dette var så langt talentløse greier, 520d er ikke interessant for meg. Skjønner ikke hvorfor BMW Norge bruker så mye lengere til en alle andre til å få opp konfiguratoren, BMW er jo bare Norges tredje mest solgt bilmerke...

Rart. Skulle tro det var en smal sak å legge inn de øvrige motoralternativene som står i prislista... Min hovedinnvending mot konfiguratoren til BMW Norge er at den i liten grad tar hensyn til gjeldende utstyrspakker og salgskampanjer. Dermed er den prisen man får opp etter endt konfigurasjon som regel en del høyere enn den man får ved å følge den gjeldende prisliste. Men det er jo stilig å se hvordan bilen blir seende ut med valgt lakk- og interiørfarge og felger.

Sitér

Apropo salgstall, kom over en liten fun fact i siste nummer av Auto Motor und Sport. Det har jo kommet til overflaten at nye E klasse ikke har solgt så bra som Mercedes hadde håpet på...mens den aldrene 5-serien stadig har solgt veldig bra til å være utgående. 2016 var første fulle salgsår for nye E klassen, den solgte da i 41 486 eksemplarer i Tyskland. 2016 var også siste fulle salgsår for F10 5-serie, som solgte i 30 055 eksemplarer i Tyskland. Det er en differanse på kun 11 000 biler....med andre ord så venter markedet på G30 :) 

Artig! Blir spennende å se hvordan markedet tar i mot G30. Skulle tro alt ligger til rette for gode salgstall fra start, spesielt med tanke på den gunstige prisen de har satt på 530e iPerformance. Jeg krysser i mitt stille sinn fingrene for at denne kommer i Touring-utgave med xDrive...

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Dweezil skrev:

Rart. Skulle tro det var en smal sak å legge inn de øvrige motoralternativene som står i prislista... Min hovedinnvending mot konfiguratoren til BMW Norge er at den i liten grad tar hensyn til gjeldende utstyrspakker og salgskampanjer. Dermed er den prisen man får opp etter endt konfigurasjon som regel en del høyere enn den man får ved å følge den gjeldende prisliste. Men det er jo stilig å se hvordan bilen blir seende ut med valgt lakk- og interiørfarge og felger.

Artig! Blir spennende å se hvordan markedet tar i mot G30. Skulle tro alt ligger til rette for gode salgstall fra start, spesielt med tanke på den gunstige prisen de har satt på 530e iPerformance. Jeg krysser i mitt stille sinn fingrene for at denne kommer i Touring-utgave med xDrive...

Ser på BMW Sverige at de er akkurat like dårlige, kanskje det er de samme som lager nettsidene?

Hvis du bare vil se lakk- og interiørfarger fungerer konfiguratoren på bmw.de.

En eventuell 530e xDrive Touring regner jeg med blir en skikkelig tykksak på ca 2 tonn når 530e g30 allerede veier 1845 kg, som er 210 kg mer enn 520d og hele 230 kg mer enn 530i rwd (som dustete BMW Norge ikke tar inn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.H.D skrev:

En eventuell 530e xDrive Touring regner jeg med blir en skikkelig tykksak på ca 2 tonn når 530e g30 allerede veier 1845 kg, som er 210 kg mer enn 520d og hele 230 kg mer enn 530i rwd (som dustete BMW Norge ikke tar inn).

Dagens F11 520d xDrive veier ikke så mange kilo under 2 tonn, den heller, så det er ikke sikkert det er noe stort problem.

Tror G31 530d xDrive kunne passet meg fin-fint, men det er jo bortimot galskap å kjøpe så dyr diesel-bil i disse anti-diesel-tider. Eller? Og om BMW Norge etterhvert skulle ta inn 530i, tror jeg den blir litt for tam. Og 540i blir såpass mye dyrere en 530d, at det for meg blir vanskelig å rettferdiggjøre merkostnaden. Når jeg eventuelt skal bytte ut F11-en min om 2-3 år, er G31 det mest nærliggende valget, i hvert fall fra BMW. Men motor-valg på G3x er jo et lite mareritt med tanke på alle endringene som skjer rundt bil og forbrenningsmotorer nå om dagen... man blir jo nærmest tvunget til å kjøpe plug-in hybrid, med tanke på engangsavgift og restverdi ved videresalg. Og om 530e ikke kommer som Touring, hva da? (For meg blir bagasjerommet på G30 530e for lite. Og jeg foretrekker generelt Touring pga. fleksibiliteten denne gir hvis man har behov for å flytte et større lass innimellom.) 

Any thoughts? Er 530d ren galskap? Kanskje 520d er den "fornuftige" mellomtingen mhp. verditap? (Eller satse på å ha F11-en til den må skrapes, og heller legge inn bestilling på en M2...? Dette er antakelig jevngodt med skilsmisse, men kanskje jeg kan slippe unna med å skylle på 40-årskrisa...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

530d er ikke galskap i det hele tatt. Ta en titt i prislisten, den har NoX utslipp på 44 mg/km. 530i xDrive har 33,8. Ikke så stor forskjell. Og 520 xd har 13,7 g. Diesel har også lavere CO2.
Diesel forbudet i Oslo var ikke basert på fakta. Og hysteriet er snart overfor fordi Oslo går over til høyere bompenger på dager med forurensing.
Jeg tenker å kose meg med en 530 xd Touring. Etter og ha sett testen av E-klasse hybrid på DN Tv virker det for tidlig å kjøpe hybrid. 
De er ikke modne nok, for lite batteri, batteriet tar mye plass, og det er for tungt. Og hva med verdifall når garanti er ute? To motorer, og ett stort dyrt batteri som slites ..
Om 1 til 3 generasjoner er bilene selvkjørende uansett. Så det er best å ha en bil som er morsom å kjøre mens man fortsatt har mulighet.
Endret av hageb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel som med forgjengerne: La folk få bestille 5 serie til 800k åsså får vi andre vente til bilen kommer som brukt etter 8 år :) 

Husk å bestille med msport, shadowline, komfortseter, brunt skinn, stor lydpakke og hengerfeste. Ikke soltak og helst ikke førerassistgreier. Alle farger utenom carbonsvart.

Så har du en kjøper i meg om 8 år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎29‎.‎01‎.‎2017 at 21.41, hageb skrev:
530d er ikke galskap i det hele tatt. Ta en titt i prislisten, den har NoX utslipp på 44 mg/km. 530i xDrive har 33,8. Ikke så stor forskjell. Og 520 xd har 13,7 g. Diesel har også lavere CO2.
Diesel forbudet i Oslo var ikke basert på fakta. Og hysteriet er snart overfor fordi Oslo går over til høyere bompenger på dager med forurensing.
Jeg tenker å kose meg med en 530 xd Touring. Etter og ha sett testen av E-klasse hybrid på DN Tv virker det for tidlig å kjøpe hybrid. 
De er ikke modne nok, for lite batteri, batteriet tar mye plass, og det er for tungt. Og hva med verdifall når garanti er ute? To motorer, og ett stort dyrt batteri som slites ..
Om 1 til 3 generasjoner er bilene selvkjørende uansett. Så det er best å ha en bil som er morsom å kjøre mens man fortsatt har mulighet.

Synes man skal kjøpe den bilen man har lyst på. Verditap på bil blir det uansett. Jeg har ikke angret en dag på mitt valg av motor:-D Nå er ikke dette en 5-serie men er enig i at man kjøper noe som er morsomt å kjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...