Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

Likte denne! Det var noe "E39" over linjeføringen, pene proposjoner og ikke noe overdrevent. Mange vil sikkert si at den er for konservativ i designuttrykket, men det var også di første reaksjonene etter lanseringen av e39. Jeg tror den vil eldres bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hva slik en "Active kidney grill" koster... Må jo være en formue og en halv!

 

Active aerodynamics: Active kidney grill slats open when cooling is needed, otherwise close to keep the car aerodynamic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at G30 spiller mer på det å være luksuriøs slik som G11, heller enn å dra i den sportslige retningen som F10 gjorde. For noen er dette bra, for andre ikke. Uansett en pen bil de har skapt, men en del å sette fingeren på synes jeg. Spesielt partiene mellom bakskjerm og bakluken/bakfanger - den skulle jeg gjerne sett var mer "sleek". Grillen er jo et kapittel for seg selv, men regner med at dette blir mye bedre når det kommer en sort Performance-grill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, lagunilla skrev:

De små hullene brukes til spesialverktøy for å ta 4-hjulskontroll.

Har jo sånne selv når jeg ser på felgene, så først ikke at boltene kunne være i de sorte feltene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis vil utseendet vokse på meg, men er litt redd for at det ikke vil gjøre det. Lyktene som møter grillen i fronten liker jeg fra før ikke på 3-serien, men jeg så jo denne komme på 5-serien også... Baklyktene kan jeg heller ikke si at jeg likte så godt, store og ikke spesielt pene IMO. Er spent på stasjonsvogn-utgaven da det er den som eventuelt blir aktuell for min del, den vil nok få andre baklykter i hvert fall. 

Ang. kommentarene om Mercedes-interiøret og setejustering på siden (dørpanelet) så er jo dette noe de har hatt helt siden slutten av 70-tallet på sine biler (126 muligens var først ut?) og er noe alle bør kjenne til fra og med 124-bilene. Kan nok være noe uvant om man er vandt til å justere nede på setet, personlig elsker jeg det og alt annet blir knot når jeg skal sette meg inn og justere et sete. Det er nok en vanesak både visuelt og i bruk. Hilsen en som kjører E-klasse AMG til daglig og har en M3 som kosebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stig. skrev:

synes Bmw de siste årene har mistet sitt særpreg jeg, skulle jeg kjøpt ny bil så kunne jeg like så gjerne kjøpt toyota føler jeg.

Enig med Stig. Alle nyere biler blir bare mer og mer like synes jeg, denne er ikke en bil jeg selv kunne tenkt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som har vært nokså kritisk til en del valg BMW har foretatt seg (og fortsatt foretar seg), men jeg må si jeg ble positivt overrasket over G30. Interiøret er dessverre ikke på høyde med eksklusiviteten til E-klasse, men forhåpentligvis hjelper litt Individual-snacks, børstet stål og B&W på kvalitets- og luksusfølelsen. Det er deilig å se at "panserlinjen" er forduftet og er tilbake der den hører hjemme. Fronten ser massiv ut.. :) 

Ellers imponerende å se at M550i xDrive med 462hk gjør 0-100km/t på 4,0 sekunder. Det er åpenbart at BMW gjør alvor av konkurransen fra MB AMG og Audi RS, så det er spennende å se hvor ekstrem M5 blir. Synd laserlys ikke lanseres før M5 kommer på markedet om et års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...