Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Leste litt rykter om G3x 540D og M550D (med 4 turboer) i dag.
Noe som vet noe mere?
Sitter på gjerde og vet ikke hva jeg skal gjøre.
Selge dagens og kjøpe nytt? 
Hva kjøper en? Diesel eller bensin?
Hvilken drivlinje er riktig for fremtiden?
Er så sykt mye endringer for tiden, både politisk og innen drivlinjer (bensin/diesel-hybrid, el-biler med lang rekkevidde og etterhvert andre drivstofftyper som hydrogen).
Er ikke lett dette :(

Og, noen som har noe mer om G31 hybrid, og evnt alternativer med 540e og 550e?

En kollega sin G30 540i xDrive ankommer om en måned, og jeg kommer ikke til å holde ut at han har og ikke jeg :P
 

Kjøp deg en pent brukt F10 M5, får fine utgaver helt ned mot 700.000 nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, E.H.D said:

M550d ble jo presentert i dag, men vet ikke når 540d kommer. Har ikke hørt noe om prisen på M550d, men M Performance modellene har jo en ganske høy basispris. Tipper 950000 - 1000000 kr for G31 M550d. 

Ikke ille pris, men du må jo nesten gange med π når du slenger på alt det morsomme utstyret man bør ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Walkabout skrev:

Kjøp deg en pent brukt F10 M5, får fine utgaver helt ned mot 700.000 nå :) 


Haha.. M5 blir det aldri. Selv ikke med lottogevinst.
Vil heller ha en godt motorisert "normalutgave".
Har aldri med bil på bane, og ønsker mer av det en 540/550 eller lignende gir kontra en M5.
Flotte biler, og sikkert dritartig, men ikke helt meg. I tillegg reiser jeg en del til kunder, og ankomme i en M5 gir meg straks litt forklaringsproblemer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kjøp en G31 540i xDrive, det er det tryggeste og lureste slik situasjonen er nå. 2017 blir det siste året med så lave bilavgifter som vi har nå. Det ser dessverre ut som det blir regjerings skifte til høsten og da skal de h........ sosialistene redde verden igjen. Nordmenn må være verdens dummeste og mest naive folkeslag.

Jeg tror det er nå man bør handle den gromme BMWen man alltid har hatt lyst til å kjøpe ny :)

Akkurat denne konklusjonene er jeg også kommet frem til utenom en ting. 
Det lureste er å beholde dagens bil og la være å kjøpe nytt. 
Men tanken om avgifter, endelig ta seg råd til en god bil med det jeg tolker som masse bensinhester frister meg noe helt sykt. 
VET at om jeg kjøper ny bil nå, så blir det elektromotor neste gang, enten i form av ren elbil eller hydrogen eller kanskje det bare er ett lite atom i hanskerommet som gir krutt til motoren. Hvem vet.

Ser at en G31 540i xDrive kommer på ca 1 150 000,- før rabatter med godt med utstyr.... :(
Har holdt på å signere kontrakt i 3 mnd nå, lurer på om jeg blir gående slik i 3 mnd til :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjennern skrev:

Ikke ille pris, men du må jo nesten gange med π når du slenger på alt det morsomme utstyret man bør ha :P

Prisen er ren spekulasjon fra min side, men M550 har jo en endel utstyr standard i forhold til om du skal ha en vanlig med m sport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.H.D skrev:

Prisen er ren spekulasjon fra min side, men M550 har jo en endel utstyr standard i forhold til om du skal ha en vanlig med m sport. 

Det er helt sant...
Men er litt bekymret for diesel fremover, og det er noe eget med bensin og sekser, selv om stor diesel med masse moment er skikkelig artig også. M550D blir uansett en del dyrere enn 540i Xdrive, og i tillegg skiller M550D/M550i seg litt ut, og jeg vil helst at en 540i xDrive ser mest mulig ut som en 520D ville gjort.

Men, for å "rettferdiggjøre" nytt bilkjøp da det bare er 3 år siden siste jeg hentet ut helt ny bil, så ønsker jeg å spekke den så godt at den vil holde (for meg) i 6-8 år fremover. Tenker å dra godt på i utstyrskatalogen :)
4-hjuls sving som M550 kommer med er en av få ting jeg ikke føler jeg trenger. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville prøvd en bil med "Integral Active Steering" (firehjulsstyring), da dette åpenbart er undervurdert på en så stor bil som dette om man bor i trange strøk. Vår F01 med IAS er betydelig lettere å betjene enn vår F11 uten IAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:

Da kan jeg melde om at jeg har gått på en aldri så liten smell og at jeg kommer til å trenge hjelp til å plukke ut felger... :P

Kult, husk å kjøpe felger med 5x112 boltsirkel. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Akkurat denne konklusjonene er jeg også kommet frem til utenom en ting. 
Det lureste er å beholde dagens bil og la være å kjøpe nytt. 
Men tanken om avgifter, endelig ta seg råd til en god bil med det jeg tolker som masse bensinhester frister meg noe helt sykt. 
VET at om jeg kjøper ny bil nå, så blir det elektromotor neste gang, enten i form av ren elbil eller hydrogen eller kanskje det bare er ett lite atom i hanskerommet som gir krutt til motoren. Hvem vet.

Ser at en G31 540i xDrive kommer på ca 1 150 000,- før rabatter med godt med utstyr.... :(
Har holdt på å signere kontrakt i 3 mnd nå, lurer på om jeg blir gående slik i 3 mnd til :P 

Det beste er jo å kjøpe biler som e34 m5, e60 m5, e46 m3, e92 m3, eller en e38/39 740/540 for den saks skyld, nå. Og heller ha denne som det aller helligste i garasjen, og dette er biler som ikke lenger faller i verdi.

Videre kan man kjøpe noe trøtt og regjerings styrt saueflokkvalg som en octavia 1.2 tsi eller nissan leaf. Skal man ha bmw, så er jo 214i eller fleske til med en active tourer. Trenger ikke dyr bil i norges 60 sone saltlake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Tue Apr 11 2017 at 17.26, Fredrik 90 skrev:

 

Når en merke som BMW, skaper interne diskusjoner på et merkeforum, over hvorvidt nye 5 serie er premium eller ikke, da er det også grunn for å tro at det er blitt spart noe underveis. Bilen er veldig bra, men bmw må vike for kostnadseffektivotet og et stadig mer profittjag i næringen. Men.... er det ikke dette vi allerede betaler ekstra for på et premium merke? Alt er jo premium nå. Også nye kia sportage... ifølge motorpressen. (Forøvrig ingen dårlig bil, men mer korrekt priset enn en bmw)

Skal man opprettholde premiumfølelsen, som jeg også mener mangler i g30 i forhold til hva den koster, så må vel bmw doble prisen for å gi samme feelingen som i en S klasse eller Bentley Mulsanne. Men da er i det minste bmw premium igjen. Det som nå skjer er at rimeligere merker tar bmw igjen på interiør, finesser og opplevd kvalitet. Mens den reelle kvalitet og kjøredynamikk/følelse, er bmw fremdeles klasseledende på. Men det er som tidligere nevnt, ikke det siste punktet folk klarer å kjenne på. De fleste liker bare det de ser. Og der selger nok G30 bra. Jeg får følelsen av at G30 er et litt omdesignet fellesprodukt fra hyllene hos bmw, kun for å tjene penger på en volum modell.

F10 og 7 serien fra samme periode er kanskje de siste bilene jeg føler bmw virkelig var premium. Og dagens 6 serie gran coupe. Ellers er det virkelig kjipt blitt. Satt i en utstilt M2 her. Gråplast og billige materialer. Som jo er greit hvis det er en lett drivers car dem er ute etter. Da er jo det billige litt av sjarmen. Se bare på e30 m3. Men nå prøver dem å være ekslusive innvendig, og klarer ikke å dra det iland helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jan Christian Huus skrev:


Hehe
Det er jeg klar over :)
Kom gjerne med tips til felger.
Tenker 20 eller 21 tommer: 245 og 285 bredde.

Grattis! Hadde selv bestilt ny g31 om ikke x5 en bare er 1 år gammel...

Har liten forståelse for snakket om at nye 5 ern mangler premiumfølelse...

Ang felger har jeg blitt så gammel at orginalt stort sett ser penest ut.

Hadde det vært min bil villa jeg ønska meg m performance felgene og den orginale motortuninga til 540.

Syns 664 19"M felgene hadde vært midt i blinken som vinterhjul.

IMG_0858.JPG

IMG_0859.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...