Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

Årsaken til at jeg ikke har skaffet meg en G30 530d er usikkerheten rundt diesel. Jeg er rett og slett litt redd for å bruke så mye penger på en bil med usikker andrehåndverdi. Hadde det ikke vært for denne debatten så hadde jeg glatt valgt diesel igjen, enn 5-serie blir komplett med en sterk sekser diesel. Derfor sliter jeg på min nå aldrene F10 530d fortsatt, iallfall inntil diesel saken blir mer avgjort eller at G30 M550i kommer seg ned i pris 😀 Men det er irriterende, for jeg vet hvilken fantastisk maskin en G30 530d ville vært. Prisen er heller ikke så gal synes jeg, vet at jeg hadde vært kjempefornøyd med en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, John Kr skrev:

Her kommer enda en bilprodusent med produksjonsstopp på dieselmotorer, dette går feil vei ...

https://www.adressa.no/nyheter/okonomi/2018/03/05/Toyota-skal-slutte-å-selge-dieselbiler-i-Europa-16218590.ece

Snart kommer de andre etter :-(

Ja, dette kan fort få en kaskade-effekt blant produsentene. På den annen side er det jo ingen tvil om at diesel er et godt valg mhp. utslipp for dem som bor landlig til og kjører lengre strekk daglig. Husker jeg skrev til deg i en annen tråd at jeg ville gått for 530d på ny 5-serie. Men det beste er nok å ha is i magen og følge med på utviklingen. For min del synes jeg i hvert fall det er for risky å skulle legge pengene på bordet for en ny 5-serie med diesel-motor i dagens bilmarked med høy fokus på teknologi-omstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Nye alpina d5 s er lansert å dette er noe av det mest komplette jeg har sett :) det blir jo en drømmebil, og med 1500 Alpinaer produsert totalt hvert år så blir det ikke lett å finne disse heller. 

Utseende er etter min mening finere enn M5, og utseende har også mer særpreg enn Alpina har hatt på lenge. Det kommer veldig til sin rett på g30/g31 :)

Etter å ha lest og sett intervju med sjefen over alpina så er jeg mer gira på en slik enn m5 (dersom man vant i lotto osv...) Det at bilene er så luksuriøse, mer som en bmw individual og også har et mer håndterbart chassis på norske veier, samt en mellomakselerasjon på m5 nivå er alle plussfaktorer. M5 er prestandabilen, Alpina er alternativet for daglig bruk. Og litt mindre harryfaktor også 😛

For en bil! For en drøm! En mørkegrønn Alpina D5 S Allrad G31 måtte vært noe ;)

Intervjuet sier også mye om hva alpina og eieren står for i disse økotider. Sunn fornuft og klarsynhet. De holder igjen på hybridbilene så lenge som dem kan, men det skjer nok før eller senere. En artig type med en talent for et fint avstemt understell og kraftleveranse. Slik tankegang støtter hvertfall jeg :)

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...