Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, hageb skrev:

Noen som har erfaring med import av ny bil fra BMW Uk? Ser prisene på utstyer er en del lavere der pga £ kursen.  Alt utstyr er dog ikke tilgjengelig i UK (slik som 536 - webasto)

Du kan jo prøve å ta kontakt med en britisk forhandler, det er helt sikkert mulig å få det til. :) Du får vel rattet på ønsket side, cold climateversjon, helt sikkert webasto etc. En 529d xDrive Msport, slik jeg ønsket den, kom på £58475, er usikker på det er så mye rimeligere å kjøpe der, for selv om du får fratrekk for eventuell britisk moms, får du kanskje ikke avskrevet avgiftene som gjør det rimeligere å kjøpe bilen selv her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, hageb skrev:

Noen som har erfaring med import av ny bil fra BMW Uk? Ser prisene på utstyer er en del lavere der pga £ kursen.  Alt utstyr er dog ikke tilgjengelig i UK (slik som 536 - webasto)

I forbindelse med at jeg kjøpte min F31 i 2013 vurderte jeg sterkt å importere ny bil fra Polen gjennom en av disse nybil-import-firmaene. Kunne spare ganske mye på det, men var litt nervøs for reklamasjon, garanti etc. En kompis ny-importerte en Skoda Superb fra England for noen år siden, og han har vært fornøyd med det kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, olemartin skrev:

 

I forbindelse med at jeg kjøpte min F31 i 2013 vurderte jeg sterkt å importere ny bil fra Polen gjennom en av disse nybil-import-firmaene. Kunne spare ganske mye på det, men var litt nervøs for reklamasjon, garanti etc. En kompis ny-importerte en Skoda Superb fra England for noen år siden, og han har vært fornøyd med det kjøpet.

Importerte selv en ny Golf fra Polen i 2013 denne var meget godt utstyrt og tror jeg sparte ca 80'-85' iht Møllers lister 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hageb skrev:

Noen som har erfaring med import av ny bil fra BMW Uk? Ser prisene på utstyer er en del lavere der pga £ kursen.  Alt utstyr er dog ikke tilgjengelig i UK (slik som 536 - webasto)

Jeg ville vært betenkt når det gjelder import av en helt ny bil, da bilene har to års fabrikkgaranti der, mens det er fem år i Norge. Dersom du hadde solgt bilen innenfor fem års perioden, ville nok bilen ha lidd et betydelig verditap i forhold til en tilsvarene, norsksolgt, eller norskimportert fra forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg ville vært betenkt når det gjelder import av en helt ny bil, da bilene har to års fabrikkgaranti der, mens det er fem år i Norge. Dersom du hadde solgt bilen innenfor fem års perioden, ville nok bilen ha lidd et betydelig verditap i forhold til en tilsvarene, norsksolgt, eller norskimportert fra forhandler.

Dette er jeg helt enig i !

Hadde min nye knappe året og 33tkm kjørt,men nesten alle som tok kontakt når bilen ble annonsert hos Finn spurte om norsk nybilgaranti. Anyway jeg hadde gratis bil ett år så import kan jo helt fint lønne seg. Kan jo være lurt i alle tilfelle og utstyre den godt med nøytrale og smakfulle fargekombinasjoner 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at hos endel fabrikanter, kan man kjøpe ekstra garanti som skal være lik om bilen er solgt i Norge, så det er jo ingen ting i veien med å kjøpe i andre land om det er vesentlig billigere. Selv vil jeg uansett like å ha den tryggheten fra norsk forhandler normalt sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, hageb skrev:

Trodde BMW bare hadde svensk språk?

Antar X-Drive modellene fra Uk takler kulde.

Fra og med 2014 så får man også Norsk språkversjon. Videre er det ikke gitt at bilen har Cold Clima hvis den har xDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...