Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Hvor ?

Ser ut som det er tysk på skiltet i bakgrunnen i alle fall. Men antar biler er på veg til Norge. Har ikke sett lanseringsdato her, men er 9. Feb i England og 11. Feb i USA, så antar det er likt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Så det er bekreftet av bagasjerommet er mindre? Det var da synd, jeg trodde det ville være likt, ettersom batteriet satt under baksetet. Det nevnes heller ingenting om xDrive, så den utgår nok, dessverre..

Ja, dessverre, man mister over 100 liter plass i bagasjerommet på 530e... Merkelig at den kan leveres med xDrive i USA, men foreløpig ikke i Norge.

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Dweezil skrev:

Ja, dessverre, man mister over 100 liter plass i bagasjerommet på 530e... Merkelig at den kan leveres med xDrive i USA, men foreløpig ikke i Norge.

Jeg har skjønt det slik at den ikke kommer i det hele tatt, men jeg tror de hadde solgt bøttevis ekstra om den kom med det. 

 

15 timer siden, MegaOctane skrev:

524.000 var litt unna forventet pris på 470.000 som noen her mente ville være naturlig.

 

Du har så rett, men sett mot E350e til Mercedes, er den nesten 50 000 rimeligere, om jeg ikke husker galt, til tross for at den "mangler" 27hk. Har ikke satt meg inn i hva bilene kommer med som standard, men de skal jo f.eks konkurrere på likt grunnlag, og da er nok 524 000 mer naturlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, MegaOctane skrev:

524.000 var litt unna forventet pris på 470.000 som noen her mente ville være naturlig.

 

Man "får med" mer utstyr enn standardutgaven

Fra pressemeldingen til på BMW.no:Prisen på nye BMW 530e iPerformance begynner på 524.900,- Da er bilen ladet med både kraft og utstyr. BMW 530e iPerformance har nemlig mer standardutstyr enn de andre modellvariantene i den nye 5-serien. Det utvidede standardutstyret, til en verdi av 43.400,-, inkluderer blant annet navigasjonssystem Professional med en rekke online-tjenester, parkeringsassistent med ryggekamera, rattvarme, 2-soners klimaautomatikk, blåtannforberedelse og kollisjonssikkerhetssystemet Active Protection.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Evopower skrev:

Haha skal dette bli 530e tråden? :P  håper flere vil se på 520d manuell når dem kjøper g30. (la meg tippe, ingen?) Det er vel bare 520d og 520i man får med manuell etter hva jeg leste.

Kun 520d som kan fås med manuell, men ikke 520d EfficientDynamics som kun har automat.

Foreløpig er det ingen 520i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Her er den beste sammenligningen jeg har sett så langt mellom F10 og G30. :-)

 

Flott video :) Men jeg må si at jeg synes F10 ikke ser en dag eldre ut enn G30. Folk på gaten hadde ikke klart så se hvilken av disse som er ifra 2010 og 2017, så lik er disse to generasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Flott video :) Men jeg må si at jeg synes F10 ikke ser en dag eldre ut enn G30. Folk på gaten hadde ikke klart så se hvilken av disse som er ifra 2010 og 2017, så lik er disse to generasjonene.

må si meg enig med deg Fredrik! syns faktisk f10 er penere! :) liker lyktene foran bedre og interiøret :)
eneste som iriterer meg grønt er panser skøyten på F10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Freakshow skrev:

må si meg enig med deg Fredrik! syns faktisk f10 er penere! :) liker lyktene foran bedre og interiøret :)
eneste som iriterer meg grønt er panser skøyten på F10

Ja interiøret er milevis finere i f10. Snakker nå kun visuelt, ikke opplevd kvalitet eller det faktum at g30 har en bedre idrive.

Forskjellene er så små at det er liten grunn til å betale flere hundretusen for å få seg g30 :) det er ikke verdt prisdifferansen. 

Siden flere her tenker det samme, skal man ikke se bort ifra at f1x kommer til å holde seg veldig bra i pris fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...