Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med bestilling @Jan Christian Huus 😀 Hva slags motor endte du på?


Takk for det.
Langt over all fornuft så endte jeg opp med en 540i xDrive.
Har lagt våken i flere måneder og tenkt på pros and cons. Vært igjennom konfiguratorer på både norsk, engelsk og tysk og plaget min bmw-selger med flere tilbud på flere typer modeller.
Til slutt ga jeg blanke i all fornuft og signerte :)
Tipper dette er siste gang en kjøpe standard forbenningsmotor og jeg hadde enormt lyst å oppleve en helt ny bil med bra med motor.

Eneste som gjenstår er felger og bestemme seg helt for interiøret. 
Har bestilt med komfortseter i cognac og svart pianolister. Men litt usikker på cognac-fargen på setene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Tenker at enkelte ting her er godt nok belyst etterhvert og om det trengs ytterligere diskusjoner frem og tilbake så kan en opprette en chat eller noe.
Alternativt kan det opprettes en egen (ny) tråd for G30 og G31 (G31 er ikke med i denne tråden).

Hva sier dere?
Jeg og sikkert flere her inne har bestilt ny 5-serie og vi er intr å diskutere bilen slik den er, poste bilder, dele erfaringer osv.
Litt slik jeg har opplevd på forumet til F10/F11..

Om dere er uenig, så bare skrik ut :)

Har som sagt satt en G31 i bestilling, og lurte på å opprette tråd etterhvert. Bilen blir ikke levert før i august, men artig med litt tips om både felger, evnt senk og interiør (mulig jeg gjør noen endringer).
 

Gratulerer! Opprett en egen tråd på din allerede nå er mitt tips, lettere å komme med innspill til akkurat din bil der, enn i denne tråden :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Walkabout skrev:

Gratulerer! Opprett en egen tråd på din allerede, lettere å komme med innspill og tips til akkurat din bil der, enn i denne tråden :) 

Takk for det, tråden er alt opprettet :)
Ikke for mye info enda, men det kommer. 
Det er per i dag ikke for sendt å gjøre en del endringer, så har ventet med å poste alt ekstrautstyret, men kan røpe at det er en bra del, også noe performance :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.H.D skrev:

Fra juli kommer det også 520i, 525d og 540d xDrive. I alle fall i Tyskland, så får vi se hva som kommer hit. :-) 

Lurer litt på hva som er poenget med en 525d egentlig? Det vil vel bare være en 20d med noen ekstra hester. Prisøkningen i forhold til 520d er antakelig minimal med tanke på at avgiftssystemet er endret her i Norge. De fleste plassene i Europa er det vel også slik at man betaler for CO2-utslipp og ikke effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 525d er en vits i mine øyne. Hadde det ennå vært slik at 525d var den eneste firesylindrede utgaven å få med xDrive slik det var med F1x 525d i perioden 09/2011-07/2013 ville jeg forstått hensikten, men ikke slik det er nå når 520d leverer det samme som 525d til en hyggeligere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Ja, 525d er en vits i mine øyne. Hadde det ennå vært slik at 525d var den eneste firesylindrede utgaven å få med xDrive slik det var med F1x 525d i perioden 09/2011-07/2013 ville jeg forstått hensikten, men ikke slik det er nå når 520d leverer det samme som 525d til en hyggeligere pris.

Hva mener du med "leverer det samme som" 525d er jo 41 hk og 100 Nm mer enn 520d, så ytelsesmessig ligger den mellom 520d og 530d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, E.H.D skrev:

Hva mener du med "leverer det samme som" 525d er jo 41 hk og 100 Nm mer enn 520d, så ytelsesmessig ligger den mellom 520d og 530d.

Er vell heller det at eneste spesielle er at det er litt mer kraft i den. Før så var det 6er. 525d er bare en tunet 520d. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...