Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, ahj skrev:

Er vell heller det at eneste spesielle er at det er litt mer kraft i den. Før så var det 6er. 525d er bare en tunet 520d. 

Ja, jeg vet det er firer, men at det bare er en tunet 520d er feil siden 525d har to turboer. 

Ser at i pressmeldingen at de ikke skriver noe om 525d xDrive, så jeg vet ikke om den kommer til Norge i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, E.H.D skrev:

Hva mener du med "leverer det samme som" 525d er jo 41 hk og 100 Nm mer enn 520d, så ytelsesmessig ligger den mellom 520d og 530d.

Kanskje noget dårlig formulert fra min side. Poenget mitt er at 525d leverer akkurat det samme som en 520d gjør - firesylindret motor, xDrive etc. Ikke noe spennende eller ekstraordinært med andre ord (slik det var med 525d før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som synes det er litt trist å se at så mange av 5-serie motoriseringene ser ut til å leveres standard med xdrive? Ser jo at valg mulighetene er litt bedre i andre land, men synes uannsett det er synd at feks M550i kommer kun med xdrive. Bakhjulstrekk er jo litt av sjela til BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man kjøpe ny bil i Norge, og det ikke skal være 520d eller 530e er løpet kjørt uansett. BMW Norge har bestemt seg for å kun ta inn xDrive-modellene, med unntak av de to nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laffe skrev:

Flere enn meg som synes det er litt trist å se at så mange av 5-serie motoriseringene ser ut til å leveres standard med xdrive? Ser jo at valg mulighetene er litt bedre i andre land, men synes uannsett det er synd at feks M550i kommer kun med xdrive. Bakhjulstrekk er jo litt av sjela til BMW.

Det blir mer og mer xDrive fra BMW, i tillegg til M550i som du nevner, så er også M550d og 540d kun xDrive. I tillegg ser det ut til at kommende M5 også blir xDrive, muligens med en knapp der du kan velge kun RWD modus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, awt skrev:

Skal man kjøpe ny bil i Norge, og det ikke skal være 520d eller 530e er løpet kjørt uansett. BMW Norge har bestemt seg for å kun ta inn xDrive-modellene, med unntak av de to nevnte.

Nå skal det sies at bilene som egentlig leveres med kun xDrive i Norge kan spesialbestilles uten xDrive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de det? Jeg forstod det slik at dette var veldig vanskelig, og at man i så fall måtte betale mer enn tilsvarende bil med xDrive, til tross for at de i utgangspunktet er rimeligere.

Hva om man ønsker å kjøpe en F21? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, awt skrev:

Kan de det? Jeg forstod det slik at dette var veldig vanskelig, og at man i så fall måtte betale mer enn tilsvarende bil med xDrive, til tross for at de i utgangspunktet er rimeligere.

Hva om man ønsker å kjøpe en F21? 8)

Det Bavaria Lillestrøm og Oslo har sagt til meg. BMW Norge velger xdrive som standard siden det selges så mange av dem, så ja man kan få 530d som rwd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gorg skrev:

Møtte på en G30 igår, den så en del større ut enn F10, men fader den var fin! Msport og 19", en eller annen gråfarge. 👌🏻

Ser det kommer flere i trafikkbildet her også :) Først var det vel bare demobilen i m-sport. Nå er det kommet et par(ihvertfall) M-sport til og jeg traff en non-m-sport her igår i gaten min, pluss at i forrige uke var det en e-drive-versjon som stod parkert ved siden av meg. Det er sikkert fler som jeg enda ikke har møtt og flere blir det. Fin bil :) Virker en del større enn F10 ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ser det kommer flere i trafikkbildet her også :) Først var det vel bare demobilen i m-sport. Nå er det kommet et par(ihvertfall) M-sport til og jeg traff en non-m-sport her igår i gaten min, pluss at i forrige uke var det en e-drive-versjon som stod parkert ved siden av meg. Det er sikkert fler som jeg enda ikke har møtt og flere blir det. Fin bil :) Virker en del større enn F10 ja!

De tidlige bestillingene har kommet og kommer nå i disse dager. Tror kanskje det kan bli en neste bil? 😮 😎 Hvis ikke en helelektisk 4 serie GT som ryktes kommer i 2019/20. 🤓 Da spørs det, hvis ikke staten har gjort store endringer i avgiftspolitikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Gorg skrev:

De tidlige bestillingene har kommet og kommer nå i disse dager. Tror kanskje det kan bli en neste bil? 😮 😎 Hvis ikke en helelektisk 4 serie GT som ryktes kommer i 2019/20. 🤓 Da spørs det, hvis ikke staten har gjort store endringer i avgiftspolitikken

Staten og bil er aldri til å bli klok av i disse dager. Kommer en helektrisk X3 også i tidsrommet du nevner. :) G30/31 synes jeg fortsatt er en skikkelig kul bil, Saltkjelen har derimot noen gode poeng angående materialvalg. For noen er det utslagsgivende, for andre ikke. Jeg gleder meg til G31 er å se, ligger nok mye over mitt budsjett, men jeg kan jo glede meg på andres vegne :) Jeg håper folk flest velger M-Sport, noe jeg også ser er et must på denne bilen, for min del iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marius2002 skrev:

Staten og bil er aldri til å bli klok av i disse dager. Kommer en helektrisk X3 også i tidsrommet du nevner. :) G30/31 synes jeg fortsatt er en skikkelig kul bil, Saltkjelen har derimot noen gode poeng angående materialvalg. For noen er det utslagsgivende, for andre ikke. Jeg gleder meg til G31 er å se, ligger nok mye over mitt budsjett, men jeg kan jo glede meg på andres vegne :) Jeg håper folk flest velger M-Sport, noe jeg også ser er et must på denne bilen, for min del iallefall.

Vi får finne noen fine biler når verditapet har tatt en runde 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, E.H.D skrev:

Ja, jeg vet det er firer, men at det bare er en tunet 520d er feil siden 525d har to turboer. 

Ser at i pressmeldingen at de ikke skriver noe om 525d xDrive, så jeg vet ikke om den kommer til Norge i det hele tatt. 

Det har du helt rett i. Men for meg blir det fortsatt som en 520d. Se på F10 525d 6er vs 4er. 4ern skal ha mer hk og samme NM iforhold til 6ern. Men 6ern er kjappere fra 100-180 selv om det er en tyngre bil. Og ikke glem en finere gange og mindre vibrasjoner. BMW burde komme tilbake med 6er på 525d, fattern har kjørt oslo-trondheim med sin med et forbruk på 0.47 på mila. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Det har du helt rett i. Men for meg blir det fortsatt som en 520d. Se på F10 525d 6er vs 4er. 4ern skal ha mer hk og samme NM iforhold til 6ern. Men 6ern er kjappere fra 100-180 selv om det er en tyngre bil. Og ikke glem en finere gange og mindre vibrasjoner. BMW burde komme tilbake med 6er på 525d, fattern har kjørt oslo-trondheim med sin med et forbruk på 0.47 på mila. :)

Blir som med diskusjonen N20 (4-turbo) 320i/328i mot N53 (6 u/turbo). 

Den nyeste mindre motoren gir høyere aks 0-100 men blir gruset i det som skjer over 100 av N53 🙂

Registret på 6-erne er veldig bra! Både diesel og bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...