Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

BMW har bygget rekkesekser i over 80 år, så er det noe de kan så er det dette. Derfor er det også svært sjelden noe galt med rekkesekserne kontra rekkefirere. Jeg vurderer ikke firer i BMW i det hele tatt, men det er også derfor jeg må vente litt med å kjøpe G30. Sekser i BMW blir fort forferdelig dyrt om man skal ha ny ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett eller hørt noe mer om dette? Hvis Audi og MB kan så skulle det vært interessant å sett hva BMW kunne levert. Med tanke på hvor bra jeg opplever F15 i forhold til andre SUVer i samme segment (har ikke kjørt Cayenne, det skal sies) så tror jeg dette kunne satt en ny standard også i det segmentet. 

http://teknikensvarld.se/bmw-5-serie-adventure-gor-sig-redo-for-vildmarken-362499/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, StopAndGo skrev:

Noen som har sett eller hørt noe mer om dette? Hvis Audi og MB kan så skulle det vært interessant å sett hva BMW kunne levert. Med tanke på hvor bra jeg opplever F15 i forhold til andre SUVer i samme segment (har ikke kjørt Cayenne, det skal sies) så tror jeg dette kunne satt en ny standard også i det segmentet. 

http://teknikensvarld.se/bmw-5-serie-adventure-gor-sig-redo-for-vildmarken-362499/

Ah endelig! Dette har jeg etterlyst i flere år og tatt opp flere ganger i tulletråden. Jeg har såklart troa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ah endelig! Dette har jeg etterlyst i flere år og tatt opp flere ganger i tulletråden. Jeg har såklart troa :) 

Artikkelen er faktisk 5 måneder gammel, og dette er det eneste jeg har hørt om slike høye stasjonsvogner fra BMW.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.H.D skrev:

Artikkelen er faktisk 5 måneder gammel, og dette er det eneste jeg har hørt om slike høye stasjonsvogner fra BMW.

 

Jeg så ikke på dato, smekk på fingrene til meg. Jeg håper likevel det blir realitet, jeg synes BMW trenger det, selv om det ikke ligger i deres natur. Det gjorde heller ikke SUVer, men det gikk jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, med tanke på hvordan BMW har spydd ut nye modeller og vannet ut merkevaren sin de siste årene, så ville jeg ikke blitt direkte sjokkert om det kom en slik "Allroad" versjon. 

BMW produserer veldig mye bra (og er fortsatt favorittmerket mitt), men de siste årene har det blitt for mye fokus på å bli størst - BMW er ikke lengre et nisjeprodukt på lik linje som det var for få år siden. Dessverre.

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, regna med det var delte meninger om dette :-) Personlig synes jeg dette kunne vært et spennende valg av BMW, men hvor sannsynlig det er blir et helt annet spørsmål. Jeg kom over denne artikkelen helt tilfeldig i går. Har ikke sett noe om en slik "Adventure"-utgave noe annet sted, så enten er BMW ekstremt god til å holde på hemmeligheten eller så er det ønsketenkning fra noen svenske journalister. Men skal man trekke det litt lenger med at BMW bør holde seg for gode til å utvikle andre modeller enn de hadde på 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet kan man vel også si at mye av det de har levert i nyere tid (X-seriene, 2-serie active tourer, forhjulsdrift, elbil, hybrid osv.) ikke er i BMW sitt DNA. Kanskje også x-Drive og diesel er fy-fy og kun bensinsekser og bakhjulsdrift skulle vært å få kjøpt? Til syvende og sist tror jeg det er totaløkonomien som bestemmer, skal de klare å holde den utviklingstakten som de argeste konkurrentene Audi og MB gjør så kan de ikke være på samme produksjonsnivå som Porsche, Ferrari og Lamborghini. Så eksklusiv som de to sistnevnte har BMW aldri vært. Og Porsche har et enormt konsern i ryggen som kan bidra.  Slike økonomiske muskler ville neppe BMW hatt uten å utvide modellutvalget. Og tar man bort salget av X-modellene halveres vel fort salgstallene. Egentlig er vel det som skjer med BMW nå et tegn på at de er i stand til å tilpasse seg de store endringene som har vært og helt sikkert kommer i bilbransjen, og det tror jeg vi som er glad i BMW skal være glade for. Da ender vi forhåpentligvis ikke opp som Saab...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at noe av det siste vi ser ifra BMW er en slik høyreist Touring modell. BMW er riktig nok opptatt av å fylle nisjer om dagen, men fokuset dems ser ut til å være på andre områder enn eksisterende modeller. De utvider X modell rekka nesten ifra år til år, så det er nok her fokuset dems er på høyreiste biler. Videre er markedet for disse "allroad" modellene ganske lite i verdens sammenheng, det er mest alpelandene og Skandinavia hvor disse bilene er populære. 

Mercedes kom med sin All Terrain modell fordi de har kun en ting fore seg, det er å produsere mest biler....koste hva det koste vil. Det har falt gutta ifra Stuttgart tungt for brystet at BMW har solgt mer biler enn dem, med ett smalere modell spekter. Så om de kan selge 20 000 All Terrain modeller så er det 20 000 biler ekstra for å øke volumet. Dette kommer garantert til å straffe seg på sikt, kommer det en omveltning i bilbransjen så sitter MB med ett gigantisk modellspekter av utdaterte biler. 

BMW utforsket dette segmentet allerede på begynnelsen av 90 tallet. Da med E34 530 IX Enduro, så det er ikke det at BMW ikke har tenkt tanken selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...