E.H.D

Tråden om nye 5-serie G30/G31

692 innlegg i dette emnet

G3* er en model som bærer preg av at BMW "trår vannet". En liten stopgap og så kjører de safe i mellomtiden. De store Investeringene og de nye løsningene, samt spennende nyskapende design kommer nok ikke før inext. Kjedelig at 530e ikke kommer som touring.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Men dette designtrekket har vi jo sett ifra BMW før, egentelig helt tilbake til E12. Først så kom E12, så kom E28 som var ganske lik. Så kom E34 som en revolusjon i 1988. Men da begynte 7-serie kundene å gnaule om at E32 7-serie var alt for lik 5-serien og kjøpte heller den da utdaterte MB W126 S klassen. Men vi hadde E12 og E28 som var like, så var det E34 og E39 som var like. Så kom E60 som alle hatet, det gikk noen år så synes alle den var litt fin likevel. Men BMW fikk mye pes, så de safet mer og kom med F10. Denne ble en heidundrende salgs suksess, mest solgte bil i segmentet i gjennom tidene. Så har vi da G30, litt forsiktig i designet for å holde på kundene ifra F10. Så når vi ser tilbake så er det egentelig kun E60 som stikker seg ut. Ellers så har BMW latt det gå i partall, de safer på ny modell på to generasjoner før de skeier ut på den tredje. Så om man ser litt på historien så bør det ikke være noen stor bombe at G30 er mer en evolusjon enn revolusjon. 

Jeg har også trykket litt i konfirguratoren, og hvis jeg modererer meg kraftig så klarer jeg å holde en G30 530d xDrive M-sport under millionen. Så jeg må bare medele at jeg per dags dato er for fornøyd med F10en til at dette er aktuelt ;) Men om ett til to år så snakker vi brukt ifra Tyskland, hvis ikke avgiftene på har gått i taket...

Redigert av Fredrik 90
Freakshow liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.