Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Dweezil skrev:

F10 530d med 650 Nm...? Er vel ikke helt original motorstyring på den, da...? :wink:

AdBlue er ikke noe å være redd for! Jeg har det på min F11 520d, og jeg fylte for første gang ca. 10 liter ved kjørte ca. 23k km. Kjøpes enten i hendige plastkanner med fylletut på bensinstasjon, eller fra pumpe på utvalgte stasjoner. Enkelt og greit, og rimelig i innkjøp.

Men er enig med deg i at drømme-5ern er en 540i! :-)

Den er "oppjustert" litt ja, krefter er ikke mangelvare ;) 

Jeg ser for meg at den ad Blue greia må etterfylles når det passer som dårligst, typisk når man er på bilferie i Italia eller noe og bensinstasjonene ute på bygda ikke har ad blue. Eventuelt kan man ha ad Blue liggende i bilen, men jeg liker ikke å ha ting liggend rundt forbi i bilen. Så finner de på å innføre kjøreforbud for dieselbiler i Oslo på enkelte dager, sikker de dagene jeg skal dit. Da må jeg kjøre E34 520, noe som ikke er galt for min del. Men jeg kjøper ikke G30 530d til en hel masse penger for å kjøre rundt i E34 520i ifra 94.... Jeg har nok av dårlige unnskyldninger for å velge bensin sekser nestegang ser du :P 

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Litt trist man ikke var tidligere ute i dag. Det ble lekket offisielle bilder av (F90?) M5 som dessverre raskt ble fjernet fra nett..

Noen må jo ha rukket å lagre disse bildene, det er jo bare å trykke på last ned eller lagre. Folk er jo flinke til å gjøre dette når nakenbilder av uskyldige jenter spres på nett så hvorfor ikke når lekkede bilder av neste M5 spres ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Den er "oppjustert" litt ja, krefter er ikke mangelvare ;) 

Jeg ser for meg at den ad Blue greia må etterfylles når det passer som dårligst, typisk når man er på bilferie i Italia eller noe og bensinstasjonene ute på bygda ikke har ad blue. Eventuelt kan man ha ad Blue liggende i bilen, men jeg liker ikke å ha ting liggend rundt forbi i bilen. Så finner de på å innføre kjøreforbud for dieselbiler i Oslo på enkelte dager, sikker de dagene jeg skal dit. Da må jeg kjøre E34 520, noe som ikke er galt for min del. Men jeg kjøper ikke G30 530d til en hel masse penger for å kjøre rundt i E34 520i ifra 94.... Jeg har nok av dårlige unnskyldninger for å velge bensin sekser nestegang ser du :P 

Noen må jo ha rukket å lagre disse bildene, det er jo bare å trykke på last ned eller lagre. Folk er jo flinke til å gjøre dette når nakenbilder av uskyldige jenter spres på nett så hvorfor ikke når lekkede bilder av neste M5 spres ;) 

Du er klar over at du i idrive kan se ca km til du må fylle adblue. Og at dett er ganske mange tusen mil mellom hver fylling?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg ser for meg at den ad Blue greia må etterfylles når det passer som dårligst, typisk når man er på bilferie i Italia eller noe og bensinstasjonene ute på bygda ikke har ad blue. Eventuelt kan man ha ad Blue liggende i bilen, men jeg liker ikke å ha ting liggend rundt forbi i bilen. 

Man kan fylle AdBlue når man ønsker det selv, akkurat som med drivstoff. I kjørecomputeren står det estimert antall km til AdBlue-tanken er tom, så det er lett å planlegge å fylle opp hjemme før man drar på bilferie, dersom man ser at det er fare for at man kjører tomt for AdBlue i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, E.H.D skrev:

Dweezil, hva synes du om fargen på lakken, antar det var den nye fargen kalt bluestone met. Skulle ønske det var flere farger å velge med M-sport. 

Og kjekt med blå M bremser med M-sport pakken som følger med på 530 og opp, tilvalg på 520 ser jeg. Lurer på hvor store de er. 

Fargen var fin, en variant av sølvgrå, litt spesiell i fargetonen. Men jeg fikk ikke med meg hva fargekoden/navnet var.

Så ikke fargen på bremsene, men har satt blå bremser på M-sport på noen av de offisielle bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Noen må jo ha rukket å lagre disse bildene, det er jo bare å trykke på last ned eller lagre. Folk er jo flinke til å gjøre dette når nakenbilder av uskyldige jenter spres på nett så hvorfor ikke når lekkede bilder av neste M5 spres ;) 

Det er nok flere som sitter på bildene, men hvorvidt noen tør å dele dem i skrivende stund er usikkert. Det tok ikke lang tid før de lekkede bildene ble moderert og kommentert fra en BMW-insider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er nok flere som sitter på bildene, men hvorvidt noen tør å dele dem i skrivende stund er usikkert. Det tok ikke lang tid før de lekkede bildene ble moderert og kommentert fra en BMW-insider.

De er ute nå. 

http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-zou-zomaar-eens-de-nieuwe-bmw-m5-kunnen-zijn-92063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser veldig lovende ut, både kommende Touring og M5. Jeg er veldig spent på hva slags ytelser de har planer for i kommende M5, jeg håper de har anstendighet nok til å gå for minst 600 hester. Men når man ser på ytelsene til M550i så lover det iallfall bra for at M5 igjen skal bli supersedan nummer en :)  Riktig nok er stadig F10 M5 (Competition pakka) den raskeste til 200 og 250 men den har falt litt bak på 0-100. 

Ellers så snakker jeg med en Mercedes selger som kunne fortelle meg at nye E klasse selger litt dårligere enn hva de hadde forventet. Dette blir det også snakket litt om på forumet deres, den står så langt ikke til de salgsforventningene som Mercedes hadde håpet på. Mange mener at årsaken til dette er at den er for nyskapende i designet for mange trauste MB kunder, samt den den ikke helt klarer å kuppe de som sitter på gjerdet og venter på nye 5-serien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G31-rendringene lover svært godt! :-) Digger de blå bremse-kaliprene... G31 540i med M-sport... =P~

Synes egentlig det er litt leit at E-klasse-salget ikke står til forventningene for MB. Liker de grepene MB har tatt de siste årene, at de tørr å tenke nytt og lansere helt nye design-konsepter på modeller som står for volumsalg for merket. De har vært skikkelig frampå og gitt BMW bedre konkurranse enn på lenge, noe som er sunt for markedet og ikke minst for BMW, som må legge seg ekstra i selen for levere enda bedre produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Dweezil skrev:

Man kan fylle AdBlue når man ønsker det selv, akkurat som med drivstoff. I kjørecomputeren står det estimert antall km til AdBlue-tanken er tom, så det er lett å planlegge å fylle opp hjemme før man drar på bilferie, dersom man ser at det er fare for at man kjører tomt for AdBlue i utlandet.

Man kan jo også hvis man er nøden tisse i AdBlue tanken samt etterfylle med litt batterivann. Burde gjøre susen det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...