Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, t06afre skrev:

Man kan jo også hvis man er nøden tisse i AdBlue tanken samt etterfylle med litt batterivann. Burde gjøre susen det ;)

Godt poeng! :-D (Er dog litt usikker på om jeg ønsker å bli sett med snoppen ned i påfyllingshullet på en rasteplass i Italia...)

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Saltkjelen skrev:

En svært god photoshop. Det mangler noen detaljer i fronten og plassering av luftinntaket i forskjermen, så det blir spennende å se noen flere bilder etterhvert. :)

attachment.php?attachmentid=1510557&d=14

God DAMN! for en farge og en bil! :o:D:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på prelansering av G30 i Skien.

en nydelig sølvgrå G30 preproduksjonsmodel ble vist frem, 540i faktisk. Et delikat og bra show, var fløyet inn en fra BMW norden i Stockholm som kunne sine saker. Var så heldig å slå av en prat med han etterpå. G30 har virkelig presence, mye mer karisma enn F10, selvom vi snakker om en evolusjon. Dette er den mest testede BMW noensinne og hadde vært i over 200 kræsjer bl.a. En verdig arvtager til F10 må jeg si. For å gjøre det hele ennå mer stilfullt var det utstilt alle 5 serie fra E28 og til dagens F10, lekkert arrangement!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg var også til stede i Skien og jeg må bare ta av meg hatten for Bilsalongen, de kan virkelig lage show. Jeg synes det var fantastisk å se alle 5-serie generasjonene samlet (bortsett ifra E12), virkelig smakfullt. 

Mitt inntrykk av G30 var veldig bra, dette er en bil som ser bedre ut live enn på bilder. Linjene er sportslige og ifra noen vinkler så kan den minne om en 6-serie Gran Coupe. Jeg likte også de firkantede enderøra som blir standard på alle G30 med M-sport, her er det ekte rør og ikke firkanter med krom rundt og ett rundt rør inni som hos Audi og MB. Videre så får alle G30 rør på hver side bak, og ikke på kun ene siden slik som på F10. Det store spørsmålet for meg var interiøret, hvilket jeg likte bedre enn jeg skulle tro. Det er utrolig eksklusivt i materialvalget, føles veldig bra og ta og føle på. Jeg synes dog det er litt uvant at dasjbordet er så mye lavere enn i F10, A stolpene går så langt ned før de møter dasjbordet og det ga meg litt 3-serie vibber. Jeg savner også det lille dreiehjulet for varmt og kald luft mellom luftventilene midt i dasjbordet. Men jeg fant meg godt til rette og jeg tror nok kun det er en tilvennings sak, F10 interiøret er dog fortsatt det beste synes jeg. Baksetet var utrolig romslig, god takhøyde og til å med midtsetet var behagelig å sitte i. 

Videre så fikk jeg bekreftet at Laserlys ikke kommer på G30, LED lysene lyser 500 meter noe som er 100 meter kortere enn Laserlysene på I8 og G11. Noen fordeler måtte man ha på 7-serien som han sa, som forsåvidt er greit. Alt i alt så fikk jeg ett meget bra inntrykk av bilen, jeg ser veldig frem til å kjøre bilen på veien og få prøvd de forskjellige motorene og de forskjellige understellene.

Men, det var overhodet ingen nedtur å sette seg i F10en etterpå for å kjøre hjem til Arendal ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte spesielt c stolpen og linjeføring derifra og uthevingen av coupe'en, smakfullt og elegant på samme tid. Jeg skjønner du hadde samme prat med eksperten, tror du overtok stafettpinnen fra meg Fredrik. Var kledd i sort og praiet eksperten like etter avdukingen. Hadde dessverre litt dårlig tid, skal oppsummere inntrykkene og ringe Martin imorgen og gi litt tilbakemelding. Neste gang får jeg si hei til deg også. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, E.H.D skrev:

Høres bra ut. Sa de noe om når konfigurator og norsk prisliste er klar? 

Norsk prisliste er vel klar? Han ramset opp bl.a 520 d med x-drive. Prisen er samme som F10, men med et høyere utstyrsnivå som standard, bla LED lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg var også til stede i Skien og jeg må bare ta av meg hatten for Bilsalongen, de kan virkelig lage show. Jeg synes det var fantastisk å se alle 5-serie generasjonene samlet (bortsett ifra E12), virkelig smakfullt. 

Mitt inntrykk av G30 var veldig bra, dette er en bil som ser bedre ut live enn på bilder. Linjene er sportslige og ifra noen vinkler så kan den minne om en 6-serie Gran Coupe. Jeg likte også de firkantede enderøra som blir standard på alle G30 med M-sport, her er det ekte rør og ikke firkanter med krom rundt og ett rundt rør inni som hos Audi og MB. Videre så får alle G30 rør på hver side bak, og ikke på kun ene siden slik som på F10. Det store spørsmålet for meg var interiøret, hvilket jeg likte bedre enn jeg skulle tro. Det er utrolig eksklusivt i materialvalget, føles veldig bra og ta og føle på. Jeg synes dog det er litt uvant at dasjbordet er så mye lavere enn i F10, A stolpene går så langt ned før de møter dasjbordet og det ga meg litt 3-serie vibber. Jeg savner også det lille dreiehjulet for varmt og kald luft mellom luftventilene midt i dasjbordet. Men jeg fant meg godt til rette og jeg tror nok kun det er en tilvennings sak, F10 interiøret er dog fortsatt det beste synes jeg. Baksetet var utrolig romslig, god takhøyde og til å med midtsetet var behagelig å sitte i. 

Videre så fikk jeg bekreftet at Laserlys ikke kommer på G30, LED lysene lyser 500 meter noe som er 100 meter kortere enn Laserlysene på I8 og G11. Noen fordeler måtte man ha på 7-serien som han sa, som forsåvidt er greit. Alt i alt så fikk jeg ett meget bra inntrykk av bilen, jeg ser veldig frem til å kjøre bilen på veien og få prøvd de forskjellige motorene og de forskjellige understellene.

Men, det var overhodet ingen nedtur å sette seg i F10en etterpå for å kjøre hjem til Arendal ;) 

Jeg kan tenke meg at G30 kanskje kommer med LED når den får en facelift. Jeg hadde meget lyst til å få sett G30, men ble dessverre ikke invitert av Bilsalongen, selv etter å ha tatt alle servicer osv hos dem. Det hadde også vært en ypperlig mulighet til å bli kjent med deg og få sett den vakre F10'n din :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...