Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg vet ikke, jeg håper dog det kommer for jeg vil ha Laserlys ;)

Helt på trynet at de skal tilby så mye xDrive, heldigvis så fås de øvrige modellene 530i, 530d og 540i med bakhjulstrekk i alle andre markeder. Videre er det utrolig kult at M5en kommer med xDrive som kan skrus av, det kommer til å lage litt bølger i segmentet :) 

Ikke sant, og der fikk de et utsatt salg på både meg og deg mht. at vi begge ønsker laserlys. Hadde flere visst at dette kommer senere, ville sannsynligvis også andre vente med å bestille modellen. :)

Ja, jeg er helt enig når det gjelder det med xDrive. I det minste burde systemet i M5 implementeres i alle øvrige motoralternativer også, slik at man kan velge etter behov. Det med firehjulsdrift som kan slås av og på må jo være helt genialt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye av det samme med dagens 3-serie også, der leveres også flere av modellene med kun xDrive, samt at noen motoriseringer ikke tilbys. Jeg ser selv at det markedet for de modellene som ikke tilbys er minimalt, men hva med de få som faktisk ønsker dette?

Jeg lurer litt på hvordan dette fungerer i praksis. Om jeg møter opp på Bavaria og ønsker en F21 1-serie blir jeg bare avvist, eller er det slik at de egentlig kan skaffe likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer vettet av meg den satsingen på xdrive som BMW Norge har og at de ikke kan tilby de modellene som faktisk tilbys i Tyskland. 

Eneste positive er at du nå kan få sportsunderstellet på xdrive. 

Ellers så ser det ut som du kan få flere utstyrspakker som reduserer den delen av kjøpsprisen noe. 

Fikk også invitasjon til førvisningen i Stavanger, så gleder meg til å se den live. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Jeg lurer litt på hvordan dette fungerer i praksis. Om jeg møter opp på Bavaria og ønsker en F21 1-serie blir jeg bare avvist, eller er det slik at de egentlig kan skaffe likevel?

Jeg er helt enig i at dette ikke er en god løsning. Iht. ham jeg pratet med ville man til nød kunne finne løsninger med import fra Tyskland, men det ville være vesentlig dyrere for den som ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MegaOctane skrev:

Noen som har link til prislisten?

Utstyrsprisene jeg så var hos forhandler på deres system.

Tysk prisliste som vil gi en pekepinn på hva det koster.

http://www.bmw.de/dam/brandBM/marketDE/countryDE/newvehicles/allfacts/pricelist/BMW_5er_Preisliste.pdf.download.1476287602225.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hageb skrev:

Norsk prisliste

Priser

Takk for link! :-)

Den store overraskelsen for meg er at de går rett på å tilby utstyrspakker med det mest attraktive utstyret! Jeg hadde tippet at utstyret i første omgang ble solgt enkeltvis med plukk fra lista, og at pakkene gradvis ble introdusert etterhvert som modellen hadde vært på markedet en stund, for å holde salgstallene oppe.

Her må jeg si BMW Norge satser friskt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, codex skrev:

Sukk den blir dyr, lander jo på nesten 700 tusen for en 520d når en har på de "obligatoriske" 150-170 tusen i utstyr :P Ouch.

Men du får litt mer utstyr og ny teknologi som standard, så egentelig så blir det ikke så galt. Den koster jo ikke noe mer enn dagens modell, med forslag til avgifter så blir den billigere enn tilsvarende F10 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.10.2016 at 0.20, Evopower skrev:

E60 er nok den som har revolusjonert 5 serie designet størst da den kom. Mens f10 designet er det mest vellykkede og kommer til å stå som et eksempel i perfekt bildesign i all fremtid. Alle proposjoner, hensyn, linjeføring...alt stemmer bare med f10/11.

Derfor har ikke forventningene mine vært så store til g30. Jeg visste på forhånd at de klarer ikke å toppe seg selv og gjøre g30 så mye bedre enn det f10 var for e60.

Når det er sagt så ser g30 helt ok ut. Det eneste negative er den påklistra skjermen istedenfor innebygget. Og midtkonsollen ser uferdig ut med det mellomrommet ned mot girkassetunellen. Så på interiør er det 1-0 til nye E klasse. Men jeg tror bmw har vektlagt andre ting på g30. Ting som man "må ha" i dag for å få solgt biler. Den vil ha mer duppeditter og slekte mer på nye 7 serien i så måte. I tillegg blir den lettere og mer effetic. Raskere. Større.

Men jeg kommer nok heller til å kjøpe f10 i flere år som brukt før det hadde blitt en g30. Og som alltid: bmw er best på facelift. Ville derfor ikke kjøpt denne g30 preface uansett.

 

f10 er perfekt? ikke 100%

hvertfall ikke for min del :P iriterer meg kraftig over panser ordninga på den! >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...