Gå til innhold

Bmw e38 728ia facelift vinter prosjekt


 Share

Anbefalte innlegg

Har vore en storfornøyd eigar av en problemfri BMW E38 i 3år no. Syns at bilen har gjort seg fortjent til og bli litt påkostet da eg har eit ønske om og ha den i mangen år framover, og berre er betatt av utsjånaden på e38!

 

Bilen er en heilt original 728ia 1999 mod. Facelift utgaven med ganske grei utstyrspakke noko som er eit must! 

 

Planen med bilen er å få den rimelig strøken utsjåandemessig og ta det som er av rust og Evt skader som måtte dukke opp. Den skal og litt nærmere bakken og planen er Kw sitt justerbare coilover sett!

 

bilen per dags dato!

Har plukka skilta av e38'en og gått til innkjøp av e92'en i bakgrunnen som bruksbil i mellomtiden. En godt utstyrt 2010mod 320d!

 

 

 

Endret av Gnusmas123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å plukke ned understellet på bilen da det skal sandblåsest og lakkes. 

Undersiden skal steamast og ta det lille av rust som er og finne så tectylerest!

for og vere 17-åring gammel og aldri vert tectylert så må eg sei eg er rimelig imponert over standen!

IMG_0842.JPG

IMG_0844.JPG

IMG_0855.JPG

IMG_0863.JPG

IMG_0865.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått en "liten" pakke fra Koed idag 😂 Ny original bakskjerm og alt nytt i forstillinga! Dei hadde berre en venstre skjerm igjen så turte ikkje vente lenger med og handle, da ditta ikkje er skjermer som er i produksjon lenger!

Tross prisen på 10 000,- 🙃😅

 

 

IMG_0840.JPG

Endret av Gnusmas123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gøy lesing.

E38 er flotte biler og den jobben du gjør ,har du igjen for.

Veldig gøy at folk velger å stelle godt med en 28 og ,og ikke bare disse "store" e38ene :).

Ikke glem vekk oppdatering her da.

Gøy å følge med vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :) ja ikkje noko og sei på utsjåande! 

Motorvalget var delvis bevisst, har kun god erfaring med denna type motor og elsker gangen på dei. litt av sjarmen med en 7serie er jo at det skal vere heilt stilt! og det fikser m52 motoren. var heller ikkje ute etter noko racingbil da dette er en rein cruiser for min del. Har tidligere vore eiger av en e36 m3 3,2 så fikk kjørt ifra meg litt da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Kjempeflott arbeid!

Ser du har kjøpt inn ny bakskjerm siden du har litt rust i hjulbuen bak, men var ikke det nødvendig på kanalene?

De 4 e38ne jeg har vært borti som skulle være godt vedlikeholdt hadde alle en ting til felles og det var rust i kanalene :/

Pøs på med flere oppdateringer om det er noe mer som blir gjort, spennende  se å følge med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...