Gå til innhold

Wik's 530dat Solgt


Djwik
 Share

Anbefalte innlegg

Ja i kveld kom jeg over en veldig billig 2000 E39 530dat touring 

farge royalrødt metallic og sand beige sport interiør en farge kombo jeg har ønska meg 

Bilen har gått langt 422000

startet og gikk ca 500meter også døde den så måtte taue den resten av veien ca 1mil viste om dette da jeg kjøpte den så det var forventet 

motor å gir fungerte veldig bra til den døde 

Bilen ser ut som den har godt mye den har stått ubrukt i ca 3 mnd Pga  symptomene den har 

planer:
få til å gå 
bytte bremser
lappe rust hull
bytte bakluke til en som er noe bedre stand som jeg har på en delebil
få den eu godkjent med tiden
holde den i drift billigst mulig

ikke store planene men bruks bil er bruks bil bilen har ingen stor salgs verdi 
så blir å holde den i drift til det sier helt stopp


IMG_0274.JPG

IMG_0275.JPG

IMG_0277.JPG

Endret av Djwik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat en sånn billig bil har jeg vært på jakt etter over flere år. Men er aldri noe i nærheten av der jeg bor. Nå er jo 530d bilene blitt mye billigere de siste årene.

Sønnen til kona krasjet si fine 2002 530d for snart 4 år siden. Motoren gikk meget fint og hele bilen var rustfri og i topp stand. Hugget bilen og enkelte deler er blitt solgt. Men har motoren enda. Den er kanskje for salg. Kjørt 211.765 km i Østerrike. Startmotoren solgte jeg til en som var i nød. Ellers er motoren komplett. I kollisjonen ble vannpumpen skadet og bunnpannen fikk en brest. Hvis du er interessert kan motoren selges for 9.500 kr. Da er fungerende turbo på plass, servopumpe, dynamo og ledningsnettet. En meget bra motor å sette inn i din bil. Selger en annen Touring i deler og der er bakluken i ganske bra stand.

Har og en 6 trinns E46 320d ZF kasse som sikkert kan fungere godt på din bil. De kassene tåler normalt mye. Litt tilpasning med mellomaksling og giroverføring så har du en kjekk bil på veien.

Bare et tips fra meg hvis det kunne være interessant.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Eirik Viste skrev:

Akkurat en sånn billig bil har jeg vært på jakt etter over flere år. Men er aldri noe i nærheten av der jeg bor. Nå er jo 530d bilene blitt mye billigere de siste årene.

Sønnen til kona krasjet si fine 2002 530d for snart 4 år siden. Motoren gikk meget fint og hele bilen var rustfri og i topp stand. Hugget bilen og enkelte deler er blitt solgt. Men har motoren enda. Den er kanskje for salg. Kjørt 211.765 km i Østerrike. Startmotoren solgte jeg til en som var i nød. Ellers er motoren komplett. I kollisjonen ble vannpumpen skadet og bunnpannen fikk en brest. Hvis du er interessert kan motoren selges for 9.500 kr. Da er fungerende turbo på plass, servopumpe, dynamo og ledningsnettet. En meget bra motor å sette inn i din bil. Selger en annen Touring i deler og der er bakluken i ganske bra stand.

Har og en 6 trinns E46 320d ZF kasse som sikkert kan fungere godt på din bil. De kassene tåler normalt mye. Litt tilpasning med mellomaksling og giroverføring så har du en kjekk bil på veien.

Bare et tips fra meg hvis det kunne være interessant.

Eirik.

jo takk for tilbud men motorn i denne bilen er ganske frisk
men er en teknisk feil som gjør at den ikke går
motor å gir har vert godt vedlkeholdt oppgjennom åra
automat kassa blei overhalt for 1 års tidsiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feil søkt litt i dag på bilen og fant ut akkurat det jeg trodde det var nemelig at den ikke får diesel 

det kommer ikke diesel inn til diesel filter 

har en finger på at pumpa under på førerside er synderen eller kontakt feil til den pumpa

etter som jeg hører summing i tanken men er stille under på førerside ikke at den lager mye lyd ellers 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg jobber mens det er dagslys i uke dagene så har det ikke blitt tatt noe bilder
men pappa er stort sett hjemme så han driver å skrur litt på
så han har fått vasket bilen
og forsøkt å komme til fødepumpa men venstre foran jekk feste
forsvant opp i kanalen å få av plasten under der er litt knotete
så det blir jeg som ordner det i mårra
da er det lørdag så da blir det mulighet for bilder
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...